کمپرسور چیلر و مشکل فشار بالا

 

کمپرسور چیلر ، کولر گازی ، اسپلیت ، داکت اسپلیت

در گذشته در باره انواع دستگاهها و تجهیزات تبریدی با شما سخن گفتیم : تعمیر کمپرسور چیلر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای رفع مشکل یک چیلر ، کولرگازی ، اسپلیت و یا هر دستگاه دیگری که بر پایه سیکل تبرید کار می کند رفته باشید و متوجه فشار بسیار بالای دیسشارژ کمپرسور شده باشید. در چنین مواردی چه می کنید و مشکل را چگونه پیدا و رفع می کنید؟ ما در این مطلب به دلایل بالا بودن بیش از حد فشار کمپرسور اشاره و راه حل آن را بیان می کنیم.

مطالب مرتبط جهت مطالعه بیشتر:

چرا فشار کمپرسور بالاست؟

 

 

فشار دیسشارژ

1- دلیل اول : 

بالا بودن فشار دیسشارژ ، می تواند از وجود هوا یا سایر گازهای اضافی در سیستم باشد که این مشکل به عدم انجام وکیوم و یا ناقص بودن وکیوم باز می گردد.

جهت رفع مشکل ، حتما می بایست مبرد را تخلیه کنید. سپس عملیات وکیوم را به صورت صحیح انجام داده و مجددا سیستم را شارژ نمایید.

 

 

بالا بودن فشار دیسشارژ

2- دلیل دوم

بالا بودن فشار دیسشارژ که در سیستمهای هواخنک رخ می دهد ، کثیف بودن و یا مسدود بودن فین های کندانسور می باشد. به یاد داشته باشید که یکی از مواردی که در سرویس دستگاه باید به آن توجه نمایید ، شستشو و تمیز کردن کندانسور می باشد. راه حل رفع مشکل در این مورد ، شستشو و تمیز کردن کندانسور می باشد.

لازم به ذکر است قبلا نیز درباره تعمیر چیلر صنعتی و تعمیرات چیلر خانگی با شما سخن گفته بودیم.

 

 

نظافت منافذ کندانسور

3- یکی دیگر از دلایل

بالا بودن فشار دیسشارژ ، خراب بودن فن کندانسور و یا کافی نبودن حجم هوای فن ، جهت خنک کردن کندانسور می باشد. در چنین مواردی حتما فن و پروانه آن را بررسی نمایید. همچنین محل نصب دستگاه را بررسی کرده و از عدم وجود مانع در ورودی هوای کندانسور مطمئن شود.

 

 

مشکلات کولینگ تاور

4- وجود مشکل

در دما و یا گردش آب چیلرهای آب خنک نیز می تواند دلیلی بر بالا بودن فشار دیسشارژ در کمپرسور چیلر ، کولر گازی ، اسپلیت ، داکن اسپلیت باشد. کندانسور چیلرهای آب خنک ، بوسیله آبی که از کولینگ تاور به کندانسور وارد می شود ، خنک می شوند. پس برای رفع مشکل باید ، پمپ ، کولینگ تاور ، صافی و مسیر گردش آب کندانسور را بررسی کنید ، حجم گردش آب باید متناسب با ظرفیت کندانسور و در محدوده دمایی 35 تا 30 درجه سانتیگراد باشد.

جهت افزایش اطلاعات فنی بخوانید :

 

 

فشار بالای ساکشن

5- بالا بودن فشار ساکشن

نیز ، تاثیر مستقیم در بالا رفتن فشار دیسشارژ دارد. دلیل بالا بودن فشار ساکشن ، می تواند از شارژ بیش از حد مبرد باشد. در این موارد ، حتما سوپرهیت سیستم را بررسی نمایید. بالا بودن دمای محیط کارکرد اواپراتور نیز ، می تواند باعث بالا رفتن فشار ساکشن و در نهایت افزایش فشار دیسشارژ شود. در صورت وجود مبرد اضافی در سیستم ، آن را تخلیه نمایید.

 

6- یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش فشار دیسشارژ می شود

بالا بودن دمای محیط نصب کندانسور می باشد. سیستمهای تبرید بر اساس محیطی که نصب می شوند ، دارای دمای کندانس مشخصی می باشند. در صورت افزایش دمای محیط ، دمای کندانس نیز بالا رفته و این باعث افزایش فشار دیسشارژ می شود.

 

 

گاز اصلی و تقلبی - کمپرسور چیلر

7-  دلیل هفتم که باعث بالا رفتن فشار دیسشارژ می شود

تقلبی بودن و استاندارد نبودن مبرد می باشد. متاسفانه در کشور ما مبرد تقلبی به وفور یافت می شود و استفاده از این مبردها باعث وجود مشکلات فراوان در سیکل تبرید خواهد شد. همیشه مبرد را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید و در صورت استفاده ار مبرد تقلبی ، سیستم را تخلیه و مجددا وکیوم و شارژ نمایید.

تکنو تهویه نمایندگی چیلر تویو TOYO و نمایندگی چیلر مک کوی(McQuay) می باشد.

 

 

کمپرسور چیلر

8- دلیل هشتم بالا رفتن فشار دیسشارژ در کمپرسور چیلر ، کولر گازی ، اسپلیت ، داکن اسپلیت

و دلیل اصلی آن ، عدم وکیوم صحیح می باشد ، وجود رطوبت در سیستم است. رطوبت در سیستم باعث گرفتگی سیکل و بالا رفتن فشار می شود. بنابراین در چنین مواردی باید سیستم را تخلیه و مجددا شارژ نمایید.

 

 

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

Scroll to Top