تعمیر چیلر

تعمیر چیلر

تعمیر چیلر ، تقاضایی که ما به بهترین شکل ممکن به آن پاسخ می دهیم. زیرا تعمیر ، سرویس و نگهداری انواع چیلر ، از خدمات اصلی تکنوتهویه ، بزرگترین مرکز ارائه خدمات به انواع چیلرها می باشد. چنانچه به خدمات تعمیر چیلر نیاز پیدا کردید ، با شماره تلفن های 88596109 و 66396355 تماس بگیرید.

تکنو تهویه با داشتن واحدهای تخصصی مختلف در تعمیر چیلر از جمله :

  • واحد الکترونیک و برق
  • واحد ابزار دقیق و سنسورها
  • واحد تاسیسات و تبرید

به صورت کاملا تخصصی اقدام به ارائه خدمات می نماید. در بسیاری از موارد به همکاران محترم در سایر مجموعه ها نیز خدمات تخصصی ارائه شده است.

تکنو تهویه تخصصی ترین و بزرگترین مرکز ارائه خدمات سرویس ، نگهداری و تعمیر چیلر در سراسر کشور می باشد. تیم فنی و مهندسی تکنو تهویه ، در زمینه انواع چیلر در برندها و مدل های مختلف ، حرف اول و آخر را می زند.

مطالب مرتبط:

تعمیرات انواع چیلر تراکمی

چیلرهای تراکمی در دو نوع آب خنک و هواخنک تولید و استفاده می شوند. مدل هواخنک دارای کندانسور خنک شونده با هوا (بوسیله فن) می باشد. معمولا به دو صورت کندانسور کامپکت و ماژولار می باشد. در مدل کامپکت کل دستگاه به صورت یک پکیج تولید می گردد. اما در مدل کندانسور ماژول، بخش کندانسور هواخنک به صورت جداگانه نصب و با لوله کشی به چیلر اصلی متصل می گردد. بدیهی است که تعمیر چیلر هواخنک در هر دو مدل نیاز به دانش و تجربه زیاد دارد.

اما چیلر تراکمی آب خنک همانطور که از نامش پیداست بوسیله آب دمای مبرد را کنترل می نماید. این نوع از چیلرهای تراکمی دارای کولینگ تاور یا برج خنک کننده هستند. این برج ها از افشانه های آب و فن برای خنک کردن استفاده می کنند. توجه داشته باشید منظور از مدل آب خنک و هواخنک فقط طریقه خنک سازی مبرد می باشد.

 

برای تعمیر چیلر ، با تکنو تهویه تماس نگیرید اگر:

  • اگر می خواهید هزینه تعمیر چیلر شما افزایش پیدا کند.
  • اگر تمایل دارید که چیلر شما پی در پی خراب شود.
  • همچنین اگر می خواهید از تعمیرکاران ناشی استفاده کنید.
  • اگر خواهان استفاده از قطعات تقلبی در چیلر خود هستید.
  • اگر دوست دارید راندمان چیلر شما کاهش پیدا کند.
  • و نیز اگر می خواهید در گرمای تابستان عذاب بکشید.
  • اگر دوست دارید سر و صدای چیلر شما زیاد شود.
  • اگر تمایل دارید برای اعزام تعمیرکار معطل شوید.
  • چنانچه به پشتیبانی فوری ، تخصصی و دائمی نیاز ندارید.
  • اگر اعزام تعمیرکار متخصص برای شما مهم نیست.
  • اگر به کیفیت خدمات ارائه شده اهمیت نمی دهید.

پس خواهشا با تکنو تهویه تماس نگیرید! پیشنهاد می کنیم با شرکت های دیگر تماس بگیرید. قطعا آنها گزینه خوبی برای شما هستند.

در ادامه و جهت آشنایی بیشتر با خدمات مربوط به دستگاه چیلر در تکنو تهویه، مطالب زیر را مطالعه نمایید:

تعمیر کندانسور چیلر

تعمیر کندانسور چیلر ، اصلا شوخی بردار نیست. کافیست که کوچکترین غفلتی در این مورد انجام دهید. آن وقت است که باید فاتحه چیلر بیچاره خود را بخوانید.

چرا که کندانسور چیلر از اجزای اصلی آن می باشد. در صورت خرابی این قسمت ، چیلر شما اصلا کار نخواهد کرد. اگر هم دارای سر و صدا ، نشتی و یا موردی مشکوک است ، پس حتما به فریادش برسید. چون اگر خراب شود باید گرمای وحشتناک تابستان را تحمل کنید.

پس هر گونه مشکل در کندانسور چیلر را جدی بگیرید. حتی اگر در ظاهر چندان مهم به نظر نرسد. به خصوص در کندانسورهای آب خنک.

 

 

تعمیر چیلر در تهران

اگر شما هم در تهران ساکن هستید و از چیلر استفاده می کنید ، بهتر است که شماره تلفن های تکنو تهویه 88596109 و 66396355 را در گوشی خود داشته باشید.

البته امیدواریم که چیلر شما هرگز خراب نشود. هر چند که برای هرگز خراب نشدن چیلر خود نیز ، بهتر است که با تکنو تهویه تماس بگیرید. چون برای اینکار چیلر شما به سرویس و نگهداری نیاز دارد و تکنسین های ما می دانند که چگونه و به بهترین شکل این کار را انجام دهند.

خودتان بهتر می دانید که اگر به چیلر خود رسیدگی نکنید و سرویس های به موقع آن را انجام ندهید ، حتما خراب می شود. اگر هم خراب نشود ، دیگر آن خنکی روزهای اول را تولید نمی کند. پس از رسیدگی به آن غافل نشوید.

یکی از بخش های تخصصی فعال در تکنو تهویه، واحد تعمیرات و سرویس کولر گازی می باشد. برای آشنایی با این بخش مطالب زیر را مطالعه فرمایید:

 

تعمیر چیلر تراکمی

چیلر تراکمی از انواع چیلرهای پر کاربرد می باشد. شاید برای شما سوال شود که چگونه بفهمم چیلر من تراکمی است یا جذبی؟

نگران نباشید. این کار خیلی ساده است.

اگر چیلر شما دارای کمپرسور است ، پس جزو دسته تراکمی ها محسوب می شود. اما اگر مشعل دارد و یا بخار وارد آن می شود ، پس قطعا یک چیلر جذبی می باشد.

چیلرهای تراکمی به دو دسته تقسیم می شوند. آنهایی که برج خنک کن دارند ، چیلر آب خنک هستند و آنهایی که برج خنک کن ندارند ، چیلر هواخنک.

برای سرویس ، نگهداری و تعمیر هر دو دسته چیلر ، با تکنو تهویه تماس بگیرید.

 

تعمیر برد چیلر

این روزها کمتر دستگاهی است که از یک برد پیچیده الکترونیکی استفاده نکرده باشد. از یک پنکه کوچک گرفته تا دستگاهی به پیچیده گی چیلر. همه دارای بردهای الکترونیکی هستند.

اما با توجه به عملکرد و پیچیدگی چیلرها ، برد آنها نیز بسیار پیچیده می باشد. برد چیلر مجهز به یک میکرو کنترلر است. این میکروکنترلر وظیفه کنترل عملکرد اصلی چیلر را به عهده دارد. میکرو کنترلر با فرمان دادن به رله های روی برد اینکار را انجام می دهد.

هر چیلری برد مخصوص به خودش را دارد. اگر این برد خراب شود ، جایگزین کردن یک نوع دیگر ، هم سخت است و هم هزینه بر. پس یا باید برد خراب را تعمیر کرد ، یا از نوع خودش جایگزین نمود.

برای هر دوتای این موارد ، تکنو تهویه بهترین انتخاب شما می باشد.

در صورت نیاز به تعمیرات و سرویس حرفه ایی و منصفانه موتورخانه و تجهیزات مربوطه میتوانید از این بخش نیز بازدید فرمایید:

 

تعمیرکار چیلر حرفه ای چه کسی است؟

تمام کسانی که به تعمیر چیلر احتیاج دارند ، به دنبال تعمیرکار چیلر حرفه ای می گردند. اما به چه تعمیرکار چیلری می توان لقب حرفه ای داد؟ اصلا تعمیرکار چیلر حرفه ای چه خصوصیتی دارد؟

برای ما که در تکنو تهویه هستیم ، پاسخ به این سوال خیلی ساده است. زیرا خوشبختانه تمامی پرسنل و تکنسین های تکنو تهویه ، حرفه ای و با تجربه هستند.

یک تعمیرکار حرفه ای ، به راحتی با صاحب چیلر ارتباط می گیرد. یعنی با کمترین توضیح متوجه مشکل می شود و با حوصله مسئله را برای ایشان توضیح می دهد.

دست آخر هم به بهترین شکل ، مشکل را بر طرف می کند. بدون اینکه هزینه اضافی برای صاحب چیلر ایجاد کند. و یا کار را بیش از حد طولانی نماید.

برای استفاده از خدمات چنین تعمیرکارانی ، کافیست که با شماره تلفن های 88596109 و 66396355 تماس بگیرید.

 

سرویس کار چیلر چه وظیفه ای دارد؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم ، اگر دوست دارید که چیلر شما خراب نشود ، باید برای سرویس به موقع آن فکری بکنید. برای اینکار وجود یک سرویسکار چیلر ضروری می باشد.

یک سرویسکار چیلر ، قبل از هر چیز به وضعیت ظاهری دستگاه توجه می کند. کندانسورهای کثیف و فن های پر سر و صدا ، بلای جان یک چیلر هستند. پس اول باید به آنها رسیدگی کرد.

در مرحله بعد باید گردش آب و عملکرد پمپ کنترل شود. اگر گردش آب دچار مشکل باشد ، قطعا اواپراتور چیلر در معرض خطر خواهد بود.

دست آخر باید به کنترل دیگر پارامترهای چیلر نظیر ، فشار ساکشن ، دیسشارژ و دمای آنها پرداخت. اینها کمترین وظیفه یک سرویسکار چیلر می باشد.

جهت آشنایی بیشتر با سایر خدمات تکنو تهویه مطالب زیر را نیز مطالعه فرمایید:

 

تعمیرات چیلر و جراحی قلب

در نگاه اول ، شاید تعمیرات چیلر و جراحی قلب ، هیچ ارتباطی با هم نداشته باشند. اما اگر سیستم تهویه مطبوع ساختمان شما را که یک چیلر است ، به قلب ساختمان تشبیه کنیم چه؟ باز هم ارتباطی نمی بینید؟

آیا اگر چیلر شما خراب باشد ، در گرمای تابستان کلافه نمی شوید؟ پس می بنید که چیلر حکم قلب ساختمان را دارد. با این حساب ، یک تعمیرکار چیلر ، قطعا جراح قلب ساختمان شما می باشد.

پس همانطور که قلب خود را به هر دکتر و جراحی نمی سپارید ، لطفا چیلر خود را نیز به هر تعمیرکاری نسپارید. این برای سلامت تهویه ساختمان شما و آرامش اعصاب شما بسیار اهمیت دارد. برای راحتی خودتان هم که شده ، تعمیر چیلر خود را به تکنو تهویه بسپارید.

 

برای سرویس و تعمیر چیلر یک متخصص لازم دارید

از قدیم گفته اند که هر کاری را باید به اهل فن خودش سپرد. مثلا شما برای تعمیر موتور اتومبیل تان ، به سراغ یک صافکار نمی روید. یا برای سفارش عینک ، دنبال یک دندانپزشک نمی گردید.

سرویس و تعمیر چیلر نیز مانند همین است. تعمیرکار یک کولر آبی ، حتی اگر بسیار حرفه ای هم باشد ، هرگز نمی تواند تعمیرکار چیلر شما باشد.

پس لطفا هر کس که یک جعبه ابزار در دست داشت و چند قطعه چیلر را می شناخت ، به عنوان تعمیرکار چیلر به ساختمان خود راه ندهید. تعمیرکار چیلر ، کسی است که سالها در این حوزه دانش آموخته و کسب تجربه کرده است.

این افراد را در تکنو تهویه پیدا می کنید. کافیست که با تلفن های 88596109 و 66396355 تماس بگیرید.

 

قیمت و هزینه تعمیر چیلر چقدر می شود؟

این یک سوال بسیار پر تکرار با جوابی بسیار گسترده است. تقریبا تمام مشتریان تکنو تهویه ، در ابتدای تماس خود ، همین سوال را می پرسند. اما آیا می توان از پشت تلفن به چنین سوالی جواب داد؟ قطعا خیر. اگر هم پاسخی داده شود ، مطمئنا قطعی نیست.

زیرا حتما می بایست که یک متخصص با تجربه شرایط چیلر را بررسی کرده و عمق خرابی را فهمیده باشد. بعد با توجه به قیمت قطعات جایگزین و دستمزد کار ، هزینه نهایی را اعلام نماید.

چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که ، حدود انصاف در اعلام هزینه رعایت شود. این مسئله برای شرکت تکنو تهویه بسیار مهم است. به همین دلیل است که بیشتر مشتریان ما وفادار هستند. یعنی در صورت وجود مشکل ، با ما تماس می گیرند.

 

عوامل تعیین کننده قیمت تعمیر چیلر

عوامل بسیار زیادی در قیمت نهایی تعمیر چیلر تاثیر گذار می باشند. اما ما در اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

  • نوع چیلری که معیوب شده است
  • برند چیلری که معیوب شده است
  • ظرفیت چیلری که معیوب شده است
  • نوع خرابی ایجاد شده در چیلر
  • نوع و جنس قطعه خراب شده در چیلر
  • تعداد قطعاتی که دچار خرابی شده اند
  • مدت زمانی که برای رفع مشکل مورد نیاز می باشد
  • حجم و گستردگی عیبی که در چیلر به وجود آمده است
  • تعداد نفراتی که برای رفع مشکل چیلر مورد نیاز است
  • نوع تجهیزاتی که برای رفع مشکل چیلر مورد نیاز می باشد

مواردی که در بالا عنوان شد ، در قیمت و هزینه نهایی تعمیر چیلر ، تاثیر گذار هستند.

 

تعمیر چیلر چه زمانی لازم می شود؟

زمانی که صحبت از تعمیر یک دستگاه می شود ، زمانی است که آن دستگاه معیوب باشد. چیلرها هم از این قائده مستثنی نیستند. مطمئنا تا زمانی که معیوب نشوند ، شما به تعمیر چیلر نیاز پیدا نمی کنید. اما قطعا به سرویس دوره ای نیاز خواهید داشت.

تعدادی از مواردی که باعث می شود شما به تعمیر چیلر نیاز پیدا کنید ، به شرح زیر هستند:

  • چیلر روشن نمی شود
  • چیلر آب سرد تولید نمی کند
  • صدای چیلر زیاد است
  • چیلر خاموش و روشن می شود
  • سرمای چیلر کم است
  • فن چیلر کار نمی کند
  • کمپرسور چیلر روشن نمی شود
  • برد چیلر خراب است
  • لوله های مسی چیلر یخ می زند
  • کمپرسور چیلر یخ می زند
  • چیلر خاموش نمی شود
  • چیلر ارور می دهد

موارد فوق ، تعدادی از مشکلاتی هستند که باعث می شوند تا شما به تعمیرکار چیلر نیاز پیدا کنید. در صورت بروز چنین مواردی با تلفن های 88596109 و 66396355 تماس بگیرید.

تعمیر چیلر

 

آموزش تعمیر چیلر برای کسانی که چیلر دارند!

این تیتر در نگاه اول کمی عجیب است. چرا که اگر کسی چیلر دارد ، لزوما خودش هم نباید تعمیرکار چیلر باشد. مگر تمام کسانی که اتومبیل دارند ، مکانیک هستند؟ قطعا خیر.

اما همه ما می دانیم که برای استفاده بهتر از تجهیزات مختلف ، نظیر چیلر ، بهتر است که یک بینش مناسب از نحوه عملکرد و استفاده از آن داشته باشیم. این به شما امکان می دهد که از چیلرتان بهتر استفاده کنید.

تکنو تهویه برای اینکار ، مقالات متعددی در سایت خود قرار داده است. کافیست که این مقالات را مطالعه کنید. قطعا موارد بسیار مهم و مناسبی دریافت خواهید کرد.

جهت آگاهی بیشتر بخوانید: تعمیر و نگهداری چیلر

 

عیب یابی چیلر را خودتان انجام دهید!

عیب یابی چیلر ، تقریبا مهمترین قسمت تعمیر چیلر می باشد. برای اینکار به تخصص و تجربه بالایی نیاز دارید. باید از مکانیزم عملکرد چیلر آگاه باشید. قسمتهای مختلف چیلر را نیز باید به خوبی بشناسید. قطعا این کار سختی می باشد.

اما اگر دوست دارید که خودتان اینکار را انجام دهید، کافیست که مقالات آموزشی سایت تکنو تهویه را دنبال کنید. ما نکات بسیار مهمی را در این مقالات بیان کرده ایم. قطعا به شما کمک می کند.

علاوه بر آن ، شما می توانید روی مشورت تیم فنی و مهندسی ما نیز حساب کنید. ما شما را راهنمایی می کنیم.

 

انواع چیلر از نظر نوع تبرید

چیلرها به طور کلی به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • چیلر جذبی
  • چیلر تراکمی

البته تقسیم بندی چیلرها زیاد است. اما تمام چیلرها در این دودسته کلی قرار می گیرند. سیستم تبرید و عملکرد آن در چیلرهای جذبی و تراکمی ، کاملا با هم تفاوت دارد. این تفاوت در اسم این چیلرها نیز کاملا آشکار است. در واقع چیلر جذبی با مکانیزم جذب مواد شیمیایی عمل می کند و چیلر تراکمی با متراکم کردن مبرد ، سرما تولید می کند. در ادامه توضیحات بیشتری برای هر کدام از آنها داده خواهد شد.

 

چیلر جذبی بخر، اگر دنبال دردسری!

چیلرهای جذبی ، به جای کمپرسور از مشعل یا مبدل های حرارتی بخار استفاده می کنند. به طور معمول مبرد مورد استفاده در این چیلرها آب می باشد. پروسه تبرید در چیلرهای جذبی ، به واسطه فعل و انفعالات شیمیایی انجام می شود.

راستش را بخواهید ، این چیلرها بسیار پر دردسر هستند و برای نگهداری آنها حتما باید یک اپراتور ماهر استخدام کنید. اگر کوچکترین تغییری در فرایند عملکرد چیلر ایجاد شود ، قطعا سیستم دچار مشکل می شود.

بیشتر از چیلر شما دچار مشکل می شوید. چون رفع ایراد این چیلرها ، بسیار سخت و پر دردسر است. هر کسی هم از پس تعمیر این چیلرها بر نمی آید. پس پیشنهاد می کنم که به دنبال این چیلرها نباشید.

 

سفر به فضا با چیلر تراکمی

اما چیلرهای تراکمی کاملا برعکس چیلرهای جذبی هستند. عملکرد آنها بسیار راحت و بی دردسر است. طوریکه می توانید در خانه دراز بکشید و در خنکی لذت بخش این چیلرها به آرامش برسید. در این آرامش گاهی هم شاید سفری به فضا داشته باشید!

خدا را چه دیدید. هیچ چیز بعید نیست.

چیلرهای تراکمی از کمپرسور ، کندانسور ، شیر انبساط و اواپراتور تشکیل شده اند. البته قطعات دیگری هم ممکن است در این سیکل استفاده شود.

مبرد مورد استفاده در این چیلرها ، غالبا از نوع فریونی می باشد. مکانیزم ایجاد سرما در آنها ، بر اساس تراکم و ایجاد افت فشار ناگهانی مبرد است.

این چیلرها دردسر زیادی ندارند. به اپراتور نیز نیازی نمی باشد. فقط باید سرویسهای دوره ای منظم آنها انجام شود.

 

چه کار کنیم چیلر زودتر خراب شود!؟

برخی از افراد با تجهیزات خود طوری رفتار می کنند ، که انگار می خواهند آنها را زودتر خراب کنند. یکی از این تجهیزاتی که معمولا صاحبانشان خیلی به آنها اهمیت نمی دهند ، چیلرها می باشند.

شاید این حرف کمی برای شما عجیب باشد. اما متاسفانه این یک حقیقت تلخ است.

حالا سوال اینجاست که چرا باید یک نفر تجهیز به این گرانقیمتی و ارزشمندی را خراب کند؟

در پاسخ باید گفت که اینکار به عمد انجام نمی شود. وقتی شما از چیلر خود به طرز صحیحی استفاده نکنید. یا سرویس های دوره ای چیلر را جدی نگیرید. یا تعمیرات و تغییر فصل چیلر را به دست تعمیرکار ناشی بسپارید.

قطعا چیلر شما عمر درازی نخواهد داشت و خیلی زود خراب می شود.

پس خواهشا سرویس دوره ای چیلر خود را جدی بگیرید. باور کنید که تکنو تهویه دلسوز شماست. پس با این شماره ها 88596109 و 66396355 تماس بگیرید.

تکنو تهویه به عنوان نمایندگی چیلر مک کوی(McQuay) و نمایندگی چیلر تویو TOYO آماده ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی این چیلرها نیز می باشد.

تعمیر چیلر گازی

برای کسانی که در زمینه چیلرها فعالیت می کنند ، این عبارت کاملا بی معنی است. اما خیلی از کسانی که آشنایی زیادی با چیلر ندارند، از این عبارت استفاده می کنند. حالا چرا؟ در ادامه توضیح بیشتری می دهیم.

به دلیل اینکه چیلرهای تراکمی برای سرما سازی، از یک مبرد یا گاز استفاده می کنند، برخی از افراد به این چیلرها، چیلر گازی می گویند. اما در واقع آنها چیلر تراکمی هستند.

برخی دیگر نیز به چیلرهای جذبی ، چیلر گازی می گویند. چون در این چیلرها از مشعلهایی که غالبا گاز سوز هستند ، استفاده می شود.

اما برخی دیگر به چیلرهای GHP ، چیلر گازی می گویند. این چیلرها دارای یک موتور گازسوز هستند. این موتور کاملا شبیه موتور اتومبیل می باشد. وظیفه این موتور ، به کار انداختن یک کمپرسور است. در واقع عملکرد این چیلر نیز از نوع تراکمی می باشد. فقط به جای برق ، از گاز استفاده می کند.

تعمیر چیلر

 

تعمیر تخصصی ، فوری و ارزان چیلر

چیلرها تجهیزات بسیار گران قیمتی هستند. علاوه بر آن آسایش ساکنین یک ساختمان ، آن هم در اوج گرمای تابستان ، به عملکرد صحیح چیلر بستگی دارد. به همین دلیل است که تعمیر تخصصی ، فوری و ارزان چیلر ، اهمیت پیدا می کند.

تصور کنید در یک روز گرم تابستان ، ناگهان باد خنک فن کوئل ، تبدیل به باد گرم می شود. بررسی می کنید و متوجه می شوید که چیلر شما خراب شده است. قطعا در چنین شرایطی ، اعصاب هر کسی بهم می ریزد.

اینجاست که تعمیر تخصصی ، فوری و ارزان چیلر اهمیت پیدا می کند. اما نگران نباشید. تکنو تهویه برای همین روزها تاسیس شده است. کافیست که با شماره تلفن های ما تماس بگیرید. در اسرع وقت کنار شما هستیم.

 

چرا به تکنو تهویه اعتماد کنم؟

متاسفانه به دلیل شرایط بد کشور عزیز ما ، بی اعتمادی جزو خصوصیات اصلی بسیاری از مردم شده است. این به دلیل سوء استفاده بسیاری از افراد از اعتماد دیگران می باشد. اگر سخت به دیگران اعتماد می کنید ، ما به شما حق می دهیم.

اما تکنو تهویه روش دیگری را برای کسب رضایت مشتری برگزیده است. ما اول برادری خود را ثابت می کنیم و بعد ادعای ارث و میراث خواهیم کرد.

ما اول به درخواست شما پاسخ می دهیم و تیمی متخصص و با تجربه را برای تعمیر چیلر شما اعزام می کنیم. پس از تعمیر اصولی چیلر و اعلام رضایت شما ، ما دستمزد خود را مطالبه می کنیم.

مطمئن باشید تا شما از کار ما راضی نباشید ، ما هرگز شما را تنها نمی گذاریم. برای تعمیر چیلر و رفع مشکل آن ، یک تیم متخصص و با تجربه از تکنو تهویه ، کنار شما خواهد بود.

یکی از خدمات مورد نیاز مشتریان گرامی تعمیر مینی چیلر می باشد. این مهم نیز توسط گروه صنعتی تکنو تهویه به صورت کاملا تخصصی انجام می پذیرد.

 

تعمیر چیلر

راز برتری متخصصین تکنو تهویه در تعمیر چیلر

راز برتری متخصصین تکنو تهویه ، در داشتن دانش به روز و تجربه سالها فعالیت در زمینه تعمیر چیلر می باشد. به نحوی که حتی از شرکت های همکار و رقیب نیز تماس هایی جهت مشاوره با این متخصصین داشته ایم.

از تخصص ، تجربه ، تعهد و اخلاق مداری متخصصین و تکنسینهای تکنو تهویه ، هر چه بگوییم کم گفته ایم. اما از قدیم گفته اند که مشک آن است که خود ببوید ، نه آنکه عطار بگوید.

کافیست که یکبار با تکنو تهویه تماس بگیرید و از خدمات ما استفاده نمایید. قطعا خودتان موارد فوق را تایید خواهید کرد.

 

خدمات بی نظیر تکنو تهویه در زمینه تعمیر چیلر

خدمات تکنو تهویه در زمینه سرویس ، نگهداری و تعمیر چیلر ، شامل موارد زیر می شود:

  • تعمیر انواع چیلر
  • انجام سرویس سالیانه انواع چیلر
  • انجام سرویس دوره ای چیلر
  • عقد قرارداد نگهداری چیلر
  • جابجایی چیلر
  • نصب چیلر
  • مشاوره در خرید چیلر
  • فروش چیلر
  • فروش قطعات انواع چیلر
  • ارائه خدمات به چیلرهایی که نمایندگی ندارند
  • تعمیر قطعات جانبی چیلرها نظیر پمپ و برج خنک کن
  • سرویس و تعمیر چیلر هواخنک
  • تعمیر چیلر آب خنک

اینها بخش بسیار کوچکی از خدمات تکنو تهویه می باشد. برای استفاده از این خدمات و خدمات متنوع دیگر با شماره تلفن های  88596109 و 66396355 تماس بگیرید.

 

سرویس سریع و تخصصی چیلر در تهران

تعمیر چیلر در تهران زمانی می تواند با کیفیت مطلوب ارائه شود که توسط تکنسین خبره انجام پذیرد. تکنسینهای شرکت تکنو تهویه با دقت و تخصص خود مشکل چیلر شما را پیدا و آن را مرتفع می کنند. جهت تعمیر چیلر در تهران ابتدا می بایست شرایط کاری و و اپراتوری چیلر کاملا بررسی گردد.

 

این کار با دقت و حوصله توسط کارشناس انجام می پذیرد. سپس متخصصین تکنو تهویه ، با انجام تستهای تخصصی روی قطعات چیلر ، مشکل آن را مشخص می نمایند. پس از تشخیص عیب هزینه برآورد شده به کارفرمای محترم اعلام می شود. پس از تایید کارفرما و تهیه قطعات اصلی و اورجینال ، تعمیر چیلر در تهران انجام می پذیرد.

 

تعمیر چیلر

گردش صحیح آب در چیلر

شرکت تکنو تهویه با داشتن شعبات مختلف در کلیه مناطق ، خدمت تعمیر چیلر در تهران را در اسرع وقت به مشتریان خود ارائه می دهد. یکی از موارد اصلی در تعمیر چیلر در تهران بررسی گردش آب صحیح چیلر می باشد. گردش آب چیلر از مهمترین قسمتها در عملکرد صحیح آن می باشد. نوع پمپ منصوب و میزان هد و دبی آن باید توسط کارشناس بررسی شود.

 

بصورت تجربی می توان گفت که هر یک تن تبرید به 10 لیتر گردش آب نیاز دارد. اولین وظیفه کارشناس در تعمیر چیلر در تهران ، بررسی وجود این مقدار گردش اب می باشد. گاهی مشاهده می شود که پمپ انتخابی برای چیلر مناسب نمی باشد. در صورت انتخاب پمپ با هد و دبی پایین ، امکان یخ زدن مبدل چیلر وجود دارد. موارد بسیاری مشاهده شده که مسیر لوله کشی پمپ مسدود می باشد.

 

تعمیر چیلر در تهران بدون بررسی این موارد امکان پذیر نمیباشد. کارشناس باید از گردش صحیح آب اطمینان یابد. ما این اطمینان را به شما می دهیم که کارشناسان شرکت تکنو تهویه با دقت ، تمام این موارد را بررسی می نمایند. گاهی به دلیل عدم تخلیه به موقع آب چیلر ،پمپ دچار ترکیدگی می شود. ترکیدگی اتصالاتی مانند شیر و صافی نیز از مشکلات معمول چیلرها می باشد.

تعمیر چیلر

 

ترکیدگی مبدل چیلر

تعمیر چیلر در تهران در صورتی درست انجام می شود که این موارد کاملا بررسی شده باشد. چنانچه ترکیدن مبدل در چیلر اتفاق افتاده باشد ، آب به تمام نقاط سیکل تبرید وارد می شود. در چنین مواردی یک کارشناس خبره ابتدا مدت زمان اب گرفتگی سیستم را بررسی می نماید. چنانچه کارفرما زود اقدام به تعمیر چیلر در تهران کرده باشد ، امکان نجات کمپرسور از سوختگی کامل وجود دارد.

 

در این موارد باید تک تک قطعات از چیلر جدا شده و به طور کامل با مواد مخصوص شستشو داده شود. هرگز این عملیات را به افراد بی تجربه نسپارید. چرا که قطعا چیلر شما دچار مشکلات فراوان خواهد شد. حتی امکان عدم تعمیر چیلر در تهران نیز وجود دارد. چرا که تمام قسمتهای چیلر دچار آبگرفتگی شده و خارج کردن و حذف این رطوبت مهارت زیادی را می طلبد.

 

 

کمپرسور چیلر

مهمترین قسمتی که باید در این موارد به آن توجه کرد ، کمپرسور چیلر می باشد. مخصوصا اگر کمپرسور از نوع اسکرال هرمتیک باشد ، شرایط حساستر خواهد شد .

این نوع کمپرسور ها قابل تعمیر نمی باشند و در صورت آسیب دیدگی باید تعویض شوند. حساسیت این کمپرسورها به عوامل محیطی بسیار زیاد می باشد. بنابراین باید سرویس و تعمیر چیلر در تهران به موقع انجام پذیرد. کندانسور نیز باید کاملا شستشو داده شود. چرا که آبگرفتگی کندانسور به همراه روغنی که در آن وجود دارد ، داخل آن ایجاد لجن می نماید.

 

این لجن مسیر کندانسور را مسدود می نماید. همچنین امکان انتقال این لجن به شیر انبساط و مسدود نمودن آن نیز وجود دارد. در صورت مسدودی شیر انبساط ، مبرد به درستی به اواپراتور وارد نمیشود. اینجاست که علاوه بر کاهش راندمان چیلر ، امکان یخ زدگی اواپراتور نیز بوجود می آید. بنابراین مشاهده می کنید که تعمیر چیلر در تهران ، کار بسیار تخصصی و مهمی می باشد. بنابراین به یاد داشته باشید که چیلر خود را به تعمیرکاران بی تجربه نسپارید.

 

کندانسور چیلر

در بعضی از چیلر ها کندانسور از نوع هواخنک و در بعضی از نوع آب خنک می باشد. شیوه عملکرد هر کدام از این کندانسورها با دیگری متفاوت می باشد.

کارشناس تعمیر چیلر در تهران باید به نحوه عملکرد هر کدام از آنها کاملا مسلط باشد. در کندانسورهای هواخنک با گرفتگی فین ها ، فشار چیلر افزایش و راندمان آن کاهش می یابد. همچنین گردش فن کندنسور هواخنک نیز بسیار مهم می باشد. در صورت ایجاد مشکل در فن کندانسور هواخنک ، امکان ایجاد مشکل فشار بالا در چیلر به وجود می آید.

 

تسلط کارشناس به این موارد بسیار مهم می باشد. شرکت تکنوتهویه اطمینان می دهد که تعمیر چیلر در تهران را توسط زبده ترین کارشناسان برای شما به انجام رساند. در کندانسور های آب خنک که با گردش اب خنک می شوند ، مقدار گردش آب بسیار مهم می باشد. همچنین گردش صحیح آب و مسدود نبودن مسیر نیز حائز اهمیت می باشد. کیفیت آب در گردش کندانسور در گرفتگی لوله های حاوی اب بسیار مهم است. در صورت مناسب نبودن آب و داشتن سختی بالا ، امکان رسوب گرفتگی کندانسور افزایش می یابد.

 

اسید شویی کندانسور

در این موارد چیلر دچار مشکل فشار بالا خواهد شد. اسید شویی صحیح کندانسور که با درصد مناسب اسید باید انجام شود ، راهکار تعمیر چیلر در تهران می باشد. در صورت استفاده از اسید نامناسب و یا مقدار نادرست اسید ، قطعا کندانسور گرانقیمت چیلر شما از بین خواهد رفت. تعویض لوله های مسی کندانسور چیلر در صورت خوردگی با اسید نا مناسب بسیار هزینه بر خواهد بود.

 

گاهی مشکل چیلر اب خنک شما با یک سرویس ساده کولینگ تاور و چیلر و پمپها به راحتی مرتفع می شود. این تخصص کارشناس است که هزینه تعمیر چیلر در تهران را بسیار کاهش می دهد. سرویس به موقع چیلر و کولینگ تاور نیز در عدم نیاز به تعمیر چیلر در تهران بسیار موثر خواهد بود. به کارشناسان خبره و با تجربه شرکت تکنو تهویه اعتماد نمایید. نتیجه این اعتماد ، افتخاری برای ما و کیفیت بالای تعمیر چیلر در تهران برای شما خواهد بود.

 

ما به چیلر شما بسیار اهمیت می دهیم و از اعمال هزینه اضافه به شما به شدت پرهیز می نماییم. همچنین قطعات مورد استفاده توسط ما در تعمیر چیلر در تهران ، کاملا اصلی و اورجینال خواهد بود. اطمینان می دهیم که ما تعمیر چیلر در تهران را با بهترین کیفیت برای شما انجام خواهیم داد. چیلر شما از هر نوع و برندی که باشد ، کارشناسان و متخصصین ما کاملا به آن تسلط دارند. تعمیر چیلر در تهران تخصص شرکت تکنو تهویه می باشد.

تیم فنی شرکت معتبر تکنو تهویه ، با دانش و تجربه سالیان دراز خود آماده ارائه خدمات مختلف در زمینه سیستم های تبرید تراکمی مانند چیلر ، اسپلیت و داکت اسپلیت به شما عزیزان می باشد. خدمات ما با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب به شما عرضه می شود.

 

چرا چیلر روشن نمی شود؟

در بسیاری از موارد دیده شده است که چیلر روشن نمی شود. این ایراد از عیوب شایع در چیلرها می باشد. برای رفع این مشکل ، ابتدا باید برق ورودی دستگاه کنترل شود. پس اول باید فیوز چیلر را کنترل نمایید

البته برای چک کردن وجود برق روی فیوز ، به یک مولتی متر نیاز دارید. خواهشا اگر تخصص ندارید ، سمت این یکی نروید. زیرا برق چیلر معمولا از نوع سه فاز می باشد. پس بسیار خطرناک است.

در صورت اطمینان از وجود برق ، وضعیت ترموستات چیلر را کنترل کنید. از اتصالات ترمینال تابلو برق چیلر نیز باید مطمئن شوید.

 

چرا چیلر آب سرد تولید نمی کند؟

همانطور که می دانید ، وظیفه چیلر تولید آب سرد می باشد. در واقع همین آب سرد است که باعث ایجاد سرما و خنک دلنشین می شود. فن کوئل ها فقط این آب سرد را در خود گردش می دهند.

پس اگر احساس گرما کردید ، ببنید که آیا چیلر آب سرد تولید می کند یا خیر. اگر چیلر آب سرد تولید نمی کند ، موارد زیر را باید بررسی کنید:

  • تنظیم صحیح ترموستات چیلر
  • پمپ آب چیلر
  • وجود آب در خط لوله چیلر
  • کارکرد کمپرسور چیلر
  • عدم وجود ارور در چیلر
  • وصل بودن فیوز برق چیلر

 

چرا صدای چیلر زیاد است؟

یکی از موارد آزار دهنده در چیلرها ، صدای آنها می باشد. این صدا ناشی از کارکرد کمپرسور ، فن ها و پمپ ها می باشد. بسته به نوع تجهیزات استفاده شده ، صدای چیلرها نیز با هم تفاوت دارد.

اما این صدا نباید از یک حدی بالاتر برود. معمولا در چیلرهایی که برند معروفی دارند ، میزان صدای تولید شده روی پلاک چیلر حک می شود. مقدار بالاتر از آن قطعا نشان دهنده وجود یک مشکل می باشد.

این مشکل می تواند از خرابی لرزه گیرها باشد. گاهی هم صدای کمپرسور به دلیل خرابی روغن آن افزایش می یابد. استهلاک قطعات متحرک ، نظیر فن ها و پمپ ها نیز دلیل دیگر افزایش صدای چیلر می باشد.

یکی از بخش های فعال در تکنو تهویه قسمت داکت اسپلیت می باشد. خدمات تخصصی داکت اسپلیت در نمایندگی های تکنو تهویه در تهران ارائه می گردد. جهت آشنایی بیشتر لینک های زیر را بازدید فرمایید. جهت سرویس داکت اسپلیت با ما تماس بگیرید.

 

چرا چیلر خاموش و روشن می شود؟

شاید شما هم در چیلر خود چنین مشکلی را مشاهده کرده باشید. خاموش و روشن شدن مداوم یک چیلر ، نشانه وجود یک مشکل اساسی در آن می باشد.

این مشکل می تواند از خرابی سنسورهای کنترلی چیلر باشد. خرابی ترموستات نیز ، دلیل دیگر وقوع این ایراد است. افزایش ناگهانی جریان برق مصرفی که به اورلود معروف است نیز دلیل دیگر این مشکل است.

مشکل هر چه که باشد ، ابتدا باید کل سیستم توسط یک متخصص بررسی شود. پس پیشنهاد می کنیم که با شماره های تلفن تکنو تهویه 88596109 و 66396355 تماس بگیرید. ما در اسرع وقت مشکل چیلر شما را رفع می کنیم.

 

چرا سرمای چیلر کم است؟

برای اینکه بدانید سرمای ایجاد شده در چیلر ، مناسب است یا خیر ، باید دمای آب در گردش چیلر را کنترل کنید. خیلی از افراد با ملاک قرار دادن دمای باد فن کوئل ، سرمای چیلر را بررسی می کنند.

این کار به هیچ عنوان اصولی نمی باشد. ممکن است که چیلر شما به خوبی کار کند. اما فن کوئل اتاق دچار گرفتگی یا مشکل در فن شده باشد. در این صورت فن کوئل قادر به خنک کردن هوا نیست.

در چنین مواردی باید دمای آب چیلر را به طور جداگانه بررسی کنید. اگر دما زیر 12 درجه باشد ، پس چیلر مشکلی ندارد. باید مشکل را در جای دیگری جستجو کنید.

 

چرا فن چیلر کار نمی کند؟

چیلرهای هواخنک ، همگی دارای یک یا چند فن هستند. این فن روی کندانسور چیلر نصب می شود. کار این فن خنک کردن مبرد یا گاز فوق داغ درون لوله مسی می باشد. این گاز باید به صورت مایع در آید.

فن با عبور دادن هوای اطرف از بین فین های کندانسور ، عملیات خنک کاری مبرد را انجام می دهد. اگر فن کار نکند ، گرما و فشار کندانسور افزایش می یابد. در نتیجه چیلر خاموش می شود.

دلیل کار نکردن فن می تواند از خرابی فن باشد. خرابی کنتاکتور یا رله های فرمان فن نیز دلیل دیگر روشن نشدن فن چیلر می باشد.

 

چرا کمپرسور چیلر روشن نمی شود؟

اگر کمپرسور چیلر روشن نشود ، چیلر توانایی تولید سرما را نخواهد داشت. پس اولین نکته در عملکرد صحیح چیلرها ، روشن شدن کمپرسورها می باشد.

در صورت روشن نشدن کمپرسورها ، باید در ابتدا کنتاکتور آنها را کنترل کنیم. رله فرمان کنتاکتور که روی برد قرار دارد نیز بسیار مهم است.

خرابی در کنترل فاز و کلید های فرمان نیز می تواند باعث عدم روشن شدن کمپرسور شود. در آخر سوختن کمپرسور دلیل عدم روشن شدن آن خواهد بود. کمپرسور تقریبا گرانترین قطعه چیلرها می باشد. پس مراقب چیلر خود باشید.

 

چرا برد چیلر خراب است؟

امروزه در بسیاری از چیلرها PLC مخصوص فرایند تبرید نصب می شود. این دستگاه ، نوعی کامپیوتر هوشمند صنعتی می باشد. وظیفه آن گرفتن اطلاعات عملکرد چیلر توسط سنسورها و دادن فرمان های لازم به قطعات چیلر می باشد.

اما برخی دیگر از سازندگان چیلر ، از بردهای الکترونیکی پیشرفته ، جهت کنترل فرایند چیلر بهره می برند. این بردها مجهز به قطعات الکترونیکی پیشرفته ، مانند میکروکنترلر می باشند.

این بردها به نوسان برق بسیار حساس هستند. خرابی اکثر این بردها به دلیل نوسان برق می باشد. تعمیر آنها باید توسط متخصص الکترونیک انجام شود. در صورت عدم تعمیر برد ، تعویض آن بسیار هزینه بر خواهد بود.

 

چرا لوله ها و کمپرسور چیلر یخ می زند؟

وجود یخ زدگی در لوله ها و یا کمپرسور چیلر ، دلایل زیادی دارد. اما این مشکل بیشتر به دلیل گرفتگی سیستم تبرید و یا کمبود شارژ گاز ایجاد می شود.

به همین دلیل است که سرویس دوره ای چیلر اهمیت پیدا می کند. سرویسکار با کنترل پارمترهای فشار و دمای سیکل تبرید ، قبل از وقوع خرابی های گسترده ، متوجه مشکل چیلر خواهد شد.

در صورت وجود یخ زدگی در کمپرسور یا لوله های چیلر حتما با تلفن های 88596109 و 66396355 تماس حاصل کنید. تکنو تهویه این مشکل را در اسرع وقت برطرف می کند.

چرا چیلر ارور می دهد؟

بیشتر چیلرها مجهز به سیستم تشخیص عیوب ایجاد شده می باشند. این سیستم با استفاده از ورودی سنسورها و کلید های کنترلی ، متوجه نوع ایراد می شود.

سپس این ایراد را در غالب یک ارور نمایش می دهد. تعمیرکار چیلر از طریق همین ارورها متوجه محدوده خرابی می گردد. این ارورها کمک زیادی به تعمیرکار چیلر جهت تشخیص عیب می کنند.

این ارورها در چیلرهای مختلف ، متفاوت می باشد. در برخی از چیلرها به وسیله کدهای عددی ، ارورها نمایش داده می شوند. مانند چیلرهای مدیا ، تویو یا تراست. در برخی از چیلرها نیز به وسیله LED ارور نمایش داده می شود.

برای رفع ارور چیلر خود ، با تکنو تهویه تماس بگیرید.

شماره های تماس ما 88596109 و 66396355 می باشند.

 

نمایندگی های تکنو تهویه در تهران

تکنو تهویه به جهت ارائه سریع خدمات به مشتریان دارای نمایندگی های فعال و تخصصی در مناطق مختلف تهران می باشد. در زیر بخش کوچکی از نمایندگی ها معرفی شده اند.

 

جهت آموزش و کسب اطلاعات علمی در زمینه تهویه مطبوع میتوانید از لینک های زیر بازدید نمایید:

 

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

اسکرول به بالا