تعویض کمپرسور کولر گازی

امروزه کولر های گازی یکی از اصلی ترین سیستم سرمایشی در جامعه محسوب می شوند. خصوصا که برای منازل مسکونی و واحد های تجاری کوچک و دفاتر کار بهترین گزینه هستند. سیستم کاری کولر های گازی بر مبنای تخت فشار گذاشتن گاز مبرد (خنک کننده) می باشد. که این سیستم سرمایشی و تبرید گاز توسط کمپرسور انجام می پذیرد.  کمپرسور یا همان موتور کولر بخش اصلی کولر های گازی می باشند. که ممکن است بر اثر نوسانات برق ساخته و از کار بیافتد. که در این مورد چاره ای جز تعویض کمپرسور کولر گازی نمی باشد. در مقاله پیش رو از وب سایت تکنو تهویه در مورد “تعویض کمپرسور و تعمیر کولر گازی” توضیحاتی راخدمت شما عزیزان خواهیم داد.

 

کمپرسور کولر گازی چیست و چه وظیفه ای دارد؟

سیستم های خنک کننده و کولر گازی از بخش ها و اجزاء مختلفی تشکیل شده اند. که کار همه این اجزاء خنک کنندگی منبع مورد استفاده می باشد. هر عضو و هر کدام از بخش های مجهز کولر های گازی وظیفه ای دارد. که کمپرسور یا موتور کولر هم جزئی از آن است. یک سیستم خنک کننده یا کولر گازی بدون کمپریور نمی‌تواند کار کند. بخاطر این که “وظیفه اصلی یک کمپرسور به عنوان قلب دستگاه کمپرس و فشرده کردن گاز مبرد(خنک کننده)می باشد.

 

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تعویض کمپرسور کولر گازی و یا تعویض موتور کولر گازی گاهی اوقات راه حل اصلی محسوب می شود.  باید کمپرسور در محیط باز قرار گیرد. و کار اصلی آن این است که گاز خنک کننده (مبرد) مورد نیاز جهت انتقال از طریق لوله های مختلف انجام دهد. همچنین متراکم کردن و کمپرس کردن گاز مبرد وبهره بردن از انرژی به مبرد را به گردش بیندازد. برای استفاده بهتر و خنک کنندگی بیشتر. باید به دنبال یک کولر گازی با موتور قدرتمند باشید. تا بهره کافی از آن و خنک کنندگی مطلوبی را بدست بیاورید.

تعمیر کولر گازی (اسپیلت)

 

تعویض کمپرسور کولر گازی چگونه است؟

وقتی مشکلی در کولر گازی بوجود می آید. یا به درستی کار نمی کند قبل از هر چیز باید یک عیب یابی کامل توسط متخصص فنی و معتبر این امر صورت پذیرد. چون کمپرسور به علت این که از اجزاء اصلی کولر می باشد. نیاز به دقت زیادی در بازرسی دارد. پس حتما این بازبینی باید توسط تعمیرکار متخصص و معتبر و یا نمایندگی خود شرکت سازنده کولر صورت پذیرد. در این راستا متخصصان تکنو تهویه به شما کمک زیادی می کنند.

علائمی که باعث می شود شما بدانید کمپرسور خراب است

 

مهم این است بدانید علائمی باعث می شود که شما متوجه شوید کمپرسور کولر دچار خرابی شده یا از کار افتاده است که این علائم عبارتند از:

  • کولر روشن می شود اما خنک کنندگی ندارد
  • وقتی که کولر روشن می شود اما به محض ورود کمپرسور به حالت فعال فیوز اصلی برق قطع می گردد 
  • زمانی که اصلا کمپرسور کار نمی کند و به هیچ وجه روشن نمی شود 
  • زمانی که از داخل کمپرسور صدای غیر متعارفی شنیده می شود 
  • دیده شدن نشت گاز و روغن در کمپرسور 
  • ولتاژ نادرست برق
  • کثیفی و آلودگی در آن ها 
  • خراب بودن فن دستگاه  

تمامی این علائم می تواند نشان دهنده تعویض کمپرسور کولر گازی. و غیر فعال بودن کمپرسور باشد. لازم به ذکر است که تشخیص هر گونه عیب و علت خرابی کولر فقط به عهده متخصص و نماینده معتبر شرکت مربوطه می باشد. به همین دلیل منخصصین شرکت تکنو تهویه توصیه اکید و جدی دارند. که در صورت دیدن و بروز این علائم از دستکاری خودسرانه کولر و یا سپردن به افراد ناوارد جدا خودداری کنید. چرا که ممکن است عیب جزئی بوده. و اصلا ربطی به کمپرسور نداشته باشد. و شما را به دردسرهای بزرگتری دچار کند.

 

سخن آخر

در این مقاله هدف ما بررسی شرایط تعویض کولر گازی می باشد. نکته مهم و آخر این که تمامی این مراحل اعم از تشخیص علت و تعمیر یا تعویض کمپرسور کولر گازی باید توسط متخصصین فنی این امر انجام گردد. شرکت تکنو تهویه افتخار دارد با داشتن کادر متخصص فنی و مجرب در این زمینه شما را یاری کند و آماده نصب. راه اندازی و پشتیبانی خدماتی در زمینه کلیه سیستم های سرمایشی باشد. متخصصین این مؤسسه افتخار آن را دارند تا در سطح شهر تهران بزرگ و حومه و شهرستان کرج در اسرع وقت آماده خدمت گذاری به شما عزیزان باشند. چرا که ما معتقدیم شما لایق بهترین ها هستید. این مجموعه دارای بهترین کارشناسان است. در تمام مناطق تهران ارائه خدمات صورت می پذیرد. تمامی مدل ها و برندها تحت پوشش تکنو تهویه هستند. الجی. سامسونگ. جنرال. مدیا. تویو. اجنرال و غیره.

 

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

اسکرول به بالا