تفاوت اسپیلت اینورتر با اسپیلت معمولی

یکی از دستگاه های خنک کننده که در مقیاس بسیار وسیعی در جامعه مورد استفاده قرار می گیرند کولر های گازی هستند. در سال‌های اخیر تنوع در ساخت این وسیله خنک کننده بسیار شده. و انواع مختلفی از آن وارد بازار گردیده است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در چند سال گذشته. سیستم جدید اینورتر در تجهیزات خنک کننده بکار گرفته می شود. در مقاله پیش رو از وب سایت تکنو تهویه درمورد تفاوت اسپیلت اینورتر با اسپیلت معمولی توضیحاتی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم گذاشت.

مطالب مرتبط :

تعریف کولر های گازی اسپیلت

کولرهای گازی و آن‌چه که در جامعه به آن اسپیلت گفته می شود. نوعی از دستگاه های سرمایشی است. که امروزه جای دستگاه های خنک کننده قدیمی را گرفته اند. اسپیلت (کولر گازی) از جمله دستگاه های خنک کننده ای است. که با روش تراکمی سیال مبرد عمل سرمایش را انجام می دهند. از کولر های گازی و اسپیلت ها می توان در محیط های کوچک خانگی دفتر کار و محیط های تجاری کوچک استفاده کرد.

 

انواع کولر های گازی و تفاوت اسپیلت اینورتر با اسپیلت معمولی

کمپرسور و دستگاه کندانسور در قسمت خارجی دستگاه و در قسمت داخلی اواپراتور و فیلتر ها است که عمل خنک سازی محیط را انجام می دهد. در واقع هوای خنک شده را پس از تصفیه به درون اتاق می دمد. در کولر های گازی یک تکه که به کولر های گازی پنجره ای نیز معروف است. کلیه این مراحل در یک قسمت انجام می پذیرد.

نکته ای در این مورد

امروزه کولر های گازی اسپیلت دو تکه هستند که کمپرسور و کندانسور در قسمت بیرونی و فن رادیاتور خنک کننده در قسمت داخلی ساختمان قرار دارند. کوار های گازی اسپیلت نوع معمولی و اینورتر از لحاظ عملکردی بکسان هستند اما تفاوت اسپیلت اینورتر با اسپیلت معمولی این است که اسپیلت اینورتر دارای سیستم جدیدتری هستند.

مقایسه و تفاوت اسپیلت اینورتر با اسپیلت معمولی

در مقایسه با نوع قدیمی مصرف برق کمتری داشته و کارایی بیشتری دارند. که در ادامه به تفاوت این دو نوع خواهیم پرداخت. همان‌طور که گفتیم از لحاظ مکانیکی فرقی بین نوع قدیمی و اینورتر وجود ندارد. تنها تفاوت فقط در مدار الکتریکی می باشد. در مدار کولر گازی و اسپیلت معمولی از یک ترموستات استفاده شده است. که به صورت دیجیتال (قطع و وصل) عمل می کند. این ترموستات دمای هوای برگشتی از محیط محل استفاده را سنجش. و با رسیدن دما به حد تنظیم شده جریان برق کمپرسور را وصل و آن را روشن می کند.

در گذشته نیز با شما درباره سرویس داکت اسپلیت و تعمیر کولر گازی و اسپلیت در تهران با شما سخن گفته بودیم.

توان کمپرسور ها در کولر گازی

در کولر های گازی و اسپیلت های معمولی کمپرسور با حداکثر توان خود روشن. و تا رسیدن به دمای مطلوب محیط به کار خود ادامه  می دهد. نکته دیگر این که در زمان راه اندازی کولر گازی و اسپیلت معمولی لخطه ای جریان برق مصرفی دو برابر می شود. اما در کولر های گازی کم مصرف با نصب اینورتر در مسیر برق ورودی. کمپرسور را با سرعت کمتر و آرام تر راه اندازی می کند.

در سیستم اینورتر با کاهش ولتاژ و فرکانس  های مختلف ورودی ببرای کمپرسور تسریع در لحظه راه اندازی کمپرسور یا موتور کولر را کم می کند. در واقع بلافاصله بعد از به فعالیت و حرکت کمپرسور هر دو پارامتر را تا سر حد امکان و به اندازه شدت می دهد.

 

افت ولتاژ نوعی تفاوت اسپیلت اینورتر با اسپیلت معمولی

به همین دلیل در کولرهای گازی و اسپیلت های با سیستم اینورتر. شاهد افت ولتاژ در لحظه شروع کار کمپرسور نخواهید بود. تفاوت دیگر این که اسپیلت های مجهز به سیستم اینورتر کنترل دمای بسیار مطلوب تری دارند. زیرا کمپرسور این کولر ها عملا با رسیدن به دمای تنطیم شده خاموش نمی شوند. بلکه سرعت چرخش و باروری آن ها کمتر می شود.

انواع مدل های کمپرسور اینورتر

کمپرسور های اینورتر DC قیمت بالاتری دارند. اما با سیستم اینورتر سازگاری بیشتری دارند. زیرا سیستم اینورتر برای تغییر فرکانس و ولتاژ برق AC( برق شهر) یک بار آن را به جریان مستقیم (DC) تبدیل می کند. البته این کمپرسورها استیبل بیشتری دارند. البته نوع AC کمپرسور اینورتر نیز وجود دارد. برندهای مختلفی اقدام به تولید این کمپرسورها می کنند. از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میتسوبیشی
  • کوپلند
  • بیتزر

 

سخن آخر

در این مقاله از تکنو تهویه ما تفاوت اسپیلت اینورتر با اسپیلت معمولی را بیان کردیم. اما نکته آخر این که با توجه به حرفه ای بودن فناوری های اینورتر. شرکت تکنو تهویه خدماتی مثل نصب. راه اندازی. پشتیبانی بعد از فروش به مشتری در بهترین حالت به انجام میرسد. و شما عزیزان را در این امر همراهی می کند. موسسه تکنو تهویه ضمن بیان تفاوت. آمادگی آن را دارد تا خدمات خود را در سطح تهران بزرگ و شهرستان کرج. در همه موارد مانند سرویس داکت اسپیلت به شما عزیزان ارائه دهد.

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

اسکرول به بالا