کاربرد رادیاتور شیشه ای در گرمایش

رادیاتور شیشه ایی در گرمایش. با پیشرفت علم و تکنولوژی نوع جدیدی از رادیاتورها پا به عرصه ی دکوراسیون داخلی ساختمان گذاشتند. که به دلیل ظاهر متفاوت و کارایی بالا نسبت به سایر رادیاتورهای ساده ی قدیمی پر طرفدارتر هستند. اکثر طراحان دکوراسیون داخلی سعی میکنند سیستم های گرمایشی را به دلیل اندازه بزرگ و ظاهر نامتناسب در جایی خارج از دید در ساختمان تعبیه کنند.

قبلا درباره تعمیر پکیج و تعمیر پکیج بوتان با شما سخن گفته بودیم.

کاربرد رادیاتور شیشه ای در گرمایش

در معماری سنتی اکثر رادیاتورها در زیر پنجره نصب میشدند. که این خود باعث هدر رفت انرژی گرمایی میشد. اما معماری مدرن امروزی سعی در بهینه سازی انرژی با استفاده از رادیاتورهایی زیبا در سایزهای ایده آل دارد.

تنوع طرح و رنگ

رادیاتورهای شیشه ای جز جدیدترین مدل های رادیاتور میباشند. که انعطاف پذیری بالایی در طرح, رنگ و زیبایی دارند. این رادیاتورها این قابلیت را برای مشتریان فراهم میکند که طبق سلیقه ی خود طرح و اسلاید مورد نظر را انتخاب کنند. سیستم های گرمایشی مانند بخاری, شومینه و رادیاتورهای معمولی را باید در جاهای معینی از خانه نصب و جاسازی نمود. اما رادیاتورهای شیشه ای این امکان را فراهم میکنند که این سیستم را در هر جایی که مناسب با نمای داخلی است بتوان تعبیه کرد.

عملکرد رادیاتور شیشه ای در گرمایش

در ساخت رادیاتور شیشه ای از شیشه سکوریت سخت شده با ضخامت ۱۳ میلی متر استفاده میشود که درون بافت آن یک المنت شیشه ای تعبیه شده است . به محض روشن شدن المنت, کل شیشه گرم میشود و گرمای حاصل به فضای بیرون منتقل میشود. هوای گرم شده توسط رادیاتورهای شیشه ای به دلیل چگالی پایین به سمت بالا میرود و هوای سرد در پایین قرار میگیرد. رادیاتور این هوای سرد را نیز گرم میکند و به بالا میفرستد, بنابراین این جا به جایی هوایی باعث گرم شدن کل فضای مورد نظر میشود.

مطالب مرتبط:

تفاوت رادیاتورهای شیشه ای در گرمایش با رادیاتورهای معمولی

تفاوت اصلی رادیاتورهای شیشه ای با رادیاتورهای معمولی در استفاده از سیستم های لوله کشی ست. به دلیل عدم استفاده از سیستم لوله کشی در نصب رادیاتورهای شیشه ای هیچ اتلاف انرژی از طریق لوله ها صورت نمیگیرد. طرز کار این رادیاتورها به گونه ایست که به محض روشن کردن آنها تمام گرمای تولید شده به خانه منتقل شده و انرژی اضافی هدر نمیرود. در واقع رادیاتورهای شیشه ای بازده ای صد در صد دارند.

نگهداری و مراقبت

در ساخت رادیاتورهای شیشه ای هیچ نوع تجهیزات جانبی که نیاز به مراقبت و تعمیر داشته باشد, به کار نمیرود. برخلاف سایر سیستم های گرمایشی که پس از چند ماه نیازمند سرویس کردن میباشند, رادیاتورهای شیشه ای به مراقبت و نگهداری نیاز ندارد و هزینه ای صرف نگهداری از آنها نمیشود.

مکان نصب

هیچ محدودیت مکانی برای نصب رادیاتورهای شیشه ای وجود ندارد و ریموت کنترلی که همراه این رادیاتورهاست آسایش و راحتی را برای ساکنین منازل فراهم میکند. بعضی از این سیستم های گرمایشی ریموت کنترل دارند و برخی دیگر با دو شاخ به پریز برق وصل میشوند. رادیاتورهایی که قابلیت کنترل دما را دارند توسط یک ریموت کنترل میتوان دمای آنها را تنظیم کرد اما نمونه های غیر قابل کنترل مانند رادیاتورهای معمولی عمل کرده و فقط یک دکمه ی روشن و خاموش کردن دارند. دمای این رادیاتورها در کارخانه روی یک درجه ی مشخص تنظیم شده است.

جهت آگاهی بیشتر بخوانید:

 

تیم فنی شرکت معتبر تکنو تهویه ، با دانش و تجربه سالیان دراز خود آماده ارائه خدمات مختلف در زمینه تعمیر ، سرویس و نگهداری انواع موتورخانه و تاسیسات به شما عزیزان می باشد. خدمات ما با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب به شما عرضه می شود.

 

جهت آشنایی بیشتر با سیستم های تهویه مطبوع میتوانید شبکه های اجتماعی تکنو تهویه را دنبال فرمایید:

 

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

پیمایش به بالا