علت قرمز شدن چراغ پکیج

پکیج ها دارای استانداردها و کارایی های مختلفی هستند. بر روی بسیاری از آنها چراغ هایی وجود دارد که در صورت کارکرد درست دستگاه به رنگ سبز در می آیند. اما همیشه این وضعیت ثابت نیست و گاهی چراغ کناری دکمه استارت در اکثر برندهای پکیج به رنگ قرمز در می آید. در ادامه مقاله از تکنو تهویه به بررسی علت قرمز شدن چراغ پکیج و تعمیر پکیج خواهیم پرداخت. البته قبلا نیز درباره تعمیر پکیج بوتان و تعمیر پکیج بوتان در تهران با شما سخن گقته بودیم.

علت قرمز شدن چراغ پکیج چیست؟

برای قرمز شدن چراغ پکیج عوامل مختلفی وجود دارد. این عوامل عبارتند از:

کمبود فشار آب

یکی از گزینه هایی که باعث قرمز شدن چراغ می شود فشار آب کم است. برای برطرف کردن این مشکل شیرپرکن را باز کنید. با رساندن آن بین یک تا یک و نیم بار این مشکل برطرف خواهد شد. از این رو به راحتی پس از رفع آن چراغ قرمز پکیج خاموش خواهد شد.

مطالب مرتبط:

ریست کردن

این مشکل ممکن است به دلیل نرم افزاری یا هر دلیل دیگری علت قرمز شدن چراغ پکیج باشد. با رسیت کردن مشکل حل شده و احتیاجی به حضور تعمیرکار نمی باشد. در صورتی که مشکل حل نشد با تکنسین مربوطه تماس حاصل کنید. نکته مهم این است که به هیچ وجه خودسرانه اقدامی نکنید. زیرا یافتن علت قرمز شدن چراغ پکیج کار یک تعمیرکار متخصص می باشد.

ضعیف شدن سیم ها

ضعیف شدن سیم ارت و یا معیوب شدن نوک الکترود، خرابی کابل های برق و ضعیف بودن چراغ جرقه زن یکی از علت های قرمز شدن چراغ پکیج می باشد.

عدم سرویس دوره ای و به موقع

یکی از انواع علت قرمز شدن چراغ پکیج عدم انجام سرویس های دوره ای می باشد. زمانی که رسوب املاح اب در لوله ها زیاد شود فشار بیشتری به پکیج وارد می شود. باعث خرابی بعضی از قطعه ها

می شود. در نتیجه چراغ قرمز روشن خواهد شد.

سوختن برد پکیج

اگر پکیج خود را روشن کردید و متوجه این مسئله شدید که پکیج کار می کند اما عملکرد آن مانند قبل نیست و اختلال در عملکرد خود دارد همچنین چراغ پکیج یکسره روشن است به احتمال زیاد اشکال از برد دستگاه می باشد. اگر برد دستگاه پکبج سوخته باشد هزینه سنگینی را متحمل خواهید شد.

عدم شکل گیری شعله

از دیگر علت های قرمز شدن چراغ پکیج عدم شکل گیری درست شعله یا مشکل در فن دستگاه می باشد. در این مورد حتما با تکنسین مربوطه تماس بگیرید. چشمک زدن چراغ قرمز پکیج که علت آن می تواند افت فشار پکیج یا جوش آمدن آن باشد هم یکی از مشکلات است. حل شدن این موارد تماما با کمک متخصصان صورت می گیرد. از این رو از اقدامات خودسرانه جلوگیری کنید.

عوامل مهم دیگر تاثیر گذار در قرمز شدن چراغ

برخی دیگر از عواملی که ممکن است علت قرمز شدن چراغ پکیج شود در این بخش بررسی شده اند. این موارد عبارتند از:

  • ضعیف بودن پمپ یا گیرپاچ بودن پمپ
  • ایراد یون و جرقه زن و یا تنظیم نبودن فاصله آن
  • خرابی فن دستگاه
  • نقص در پرشر دستگاه
  • خراب بودن رله فن بر روی برد
  • خرابی ترموستات
  • خراب بودن سنسور
  • داشتن هوا در خود پکیج نه در رادیاتور یا لوله ها که این مشکل با رسیت کردن دستگاه حل می شود.
  • گرم شدن بیش از حد مبدل
  • مدار شوفاژ گرفتگی داشته باشد.
  • صافی برگشت گیر باشد

این موارد هر کدام دارای اهمیت زیادی هستند. باید برای رفع آن ها جهت جلوگیری از بروز مشکلات دیگر اقدام نمود. قرمز شدن چراغ پکیج به هر دلیلی باشد از دست کاری دستگاه جدا خودداری کنید. تعمیر دستگاه را به عهده تکنسین مربوطه واگذار کنید. چرا که دستکاری دستگاه حتما آن را از گارانتی خارج می کند. یا باعث می شود که خسارات جبران ناپذیری به دستگاه وارد شود.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت تکنو تهویه ما به بحث علت قرمز شدن چراغ پکیج پرداختیم و تمامی موارد مربوط را بیان نمودیم. علل مختلفی برای قرمز شدن چراغ این دستگاه وجود دارد. هر کدام از آن ها نیز راه های رفع خاص خود را دارند. در این مقاله ما تمامی موارد را بررسی نموده ایم. جهت کسب اطلاعات دقیق تر بهترین کار مراجعه به متخصصان است. در این باره می توانید با متخصصان ما در تکنو تهویه در ارتباط باشید.

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

پیمایش به بالا