علت گرم نکردن کولر گازی و روش های برطرف کردن آن

این روزها کولرهای اسپیلت دارای سیستم گرمایشی در زمستان نیز می باشند. بدین معنی که در زمستان از قابلیت گرمایش کولر های گازی ( اسپیلت) نیز می توان استفاده نمود. برخی موارد پیش می آید که این کولرها قابلیت گرمایش در زمستان را از دست داده و یا کارایی لازم را ندارند. در مقاله پیش رو از وب سایت تکنو تهویه به بررسی علت گرم نکردن کولر گازی و نحوه رفع آن می پردازیم. جهت کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با هزینه تعمیر کولر گازی (اسپیلت) می توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید.

دلایل گرم نکردن کولر گازی در زمستان

علت گرم نکردن داکت اسپلیت می تواند عوامل متعددی داشته باشد. عدم انجام سرویس ماهیانه و دوره ای کولر های گازی خرابی و معیوب بودن قطعات می تواند از این دلایل باشد. شرکت تکنو تهویه برای همیاری هموطنان عزیز، ارگانها و نهادهای دولتی و خصوصی و دیگر استفاده کنندگان از کولرهای گازی آمادگی این را دارد که با حضور متخصصین و تعمیرکاران ماهر خود انجام کلیه کارهای مربوط به سیستم های سرمایشی و گرمایشی و کولرهای گازی (داکت اسپلیت) را در سطح تهران بزرگ و شهرستان کرج در اسرع وقت انجام دهد. این خدمات شامل بازدید ماهانه، بازدید های دوره ای و بازدید هنگام خرابی های دستگاه های مورد استفاده شما می باشد. اما در ادامه مطلب به عوامل گرم نکردن کولر گازی و خرابی سیستم گرمایش کولرهای گازی در زمستان خواهیم پرداخت. این عوامل عبارتند از:

کم داشتن گاز مبرد از علت های گرم نکردن کولر گازی در زمستان

ذکر این نکته ضروری است که گاز مبرد(خنک کننده) بر عملکرد سرمایشی و گرمایشی دستگاه تاثیر مستقیم دارد. با شارژ گاز مبرد کولر گازی به راحتی می توان این مشکل را برطرف کرد. همچنین سرویس های دوره ای کولرگازی به صورت منظم از بهترین راه کارها برای جلوگیری از بروز مشکلات اینچنینی می باشد.

مطالب مرتبط :

خرابی فن داخلی کولر گازی(داکت اسپلیت)

یکی دیگر از عواملی که باعث می گردد سیستم گرمایشی کولرهای گازی در زمستان کارایی لازم را نداشته باشند کارکرد نانطلوب فن داخلی موجود در کولر گازی می باشد. معیوب بودن فن دستگاه مانع از تولید هوای گرم خواهد شد. در عین حال خراب بودن فن بر توان پرتاب و فعالت و کیفیت باد آن اثر خواهد داشت. در صورت اطمینان از عدم کارایی فن کولر وخرابی آن بهترین و مقرون به صرفه ترین کار تعویض فن کولر توسط تعمیرکار مجرب خواهد بود.

کثیف بودن فیلتر های داکت اسپلیت

کولرهای گازی دارتی فیلترهایی هستند که به مرور زمان و بر اثر الودگی هوا کثیف شده و بر عملکرد بهینه و پرتاب باد در کولرهای گازی تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. برخورداری از فیلترهای سالم و تمیز بر کارایی کولر تاثیر خواهد گذاشت. همچنین عدم تعویض فیلترها می تواند به تدریج منجر به خرابی و معیوب شدت قطعات کولرگازی شود. بنابراین توصیه ما بازدید دوره ای، تعویض فیلترها و سرویس و تعمیر داکت اسپلیت توسط متخصص این کار می باشد.

جهت آگاهی بیشتر مطالب زیر را مطالعه فرمایید:

 

خرابی برد الکتریکی داکت اسپلیت

علت گرم نکردن کولر گازی می تواند خرابی برد الکتریکی باشد. یکی از قطعات مهم در کولر های گازی برد الکتریکی در داکت اسپلیت می باشد. بروز نقص فنی در این قطعه علاوه بر ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه  می تواند تاثیر مستقیم بر گرم نکردن دستگاه در فصل زمستان باشد. بایستی متذکر شویم که برد الکتریکی به عنوان مغز دستگاه عمل کرده و هماهنگ و کنترل کننده کارکرد و عملکرد دستگاه می باشد. برای رفع این مشکل حتما بایستی از متخصص و تعمیرکار مجاز این امر استفاده کرد.

خرابی برد الکتریکی کولر

خرابی سنسور دمایی علت گرم نکردن کولر گازی(داکت اسپلیت)

از دیگر عوامل متداول در گرم نکردن کولر گازی در فصل زمستان سنسور دمایی یا ترمیستور دستگاه می باشد.‌ با تغییر دما مقاومت سنسور نیز تغییر کرده و تغییرات ایجاد شده به برد دستگاه انتقال داده می شود. با تعمیر و یا تعویض این قطعه توسط تعمیرکار مجرب این مشکل برطرف خواهد شد.

سایر خدمات تکنو تهویه:

خرابی ترموستات کولر گازی

علت گرم نکردن داکت اسپلیت می تواند خرابی ترموستات باشد. از شایع ترین دلایل گرم نکردن داکت اسپلیت در زمستان ممکن است از خرابی و یا معیوب بودن قطعه ترموستات دانست‌. اگر ترموستات مشکل داشته باشد، امکان گرم  نمودن و تامین گرمایش اسپیلت نمی باشد. عوض نمودن  آن به وسیله تعمیرکار زبده بهترین روش حل مشکل می باشد.

سخن آخر

در این مقاله از تکنو تهویه ما به بررسی علت گرم نکردن کولر گازی ، داکت اسپلیت و نحوه رفع آن پرداخته ایم. ممکن است علت های دیگری باعث گردد که گرمایش کولر های گازی در فصل زمستان دچار مشکل گردد. در صورت بروز مشکل از دست کاری و یا مراجعه به افراد ناوارد جدا خودداری کنید. کار را به متخصص این امر واگذار کنید. شرکت تکنو تهویه آمادگی خود را جهت هرگونه خدمت رسانی و تعمیر در تهران و کرج اعلام می کند.

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

اسکرول به بالا