نحوه انتخاب کولر گازی

یکی از وسایل خنک کننده که امروزه خصوصا در مناطق گرم، شرجی و‌ رطوبت خیز جنوب مورد استفاده زیادی داشته و از ضروریات محسوب می گردد کولر های گازی می باشد. گازی بودن این کولر ها بدین معنی نیست که با گاز شهری و یا ال پی جی کار می کند. سیستم کار و خنک کنندگی آن بر مبنای گاز مخصوص می باشد. با ذکر این مقدمه در مقاله پیش رو از تکنو تهویه در مورد کولر های گازی و نحوه انتخاب کولر گازی توضیحاتی خواهیم داد. در عین حال اگر تمایل به اطلاع از هزینه تعمیر کولر گازی دارید می توانید با متخصصان ما در تکنو تهویه در ارتباط باشید.

نحوه انتخاب کولر گازی مناسب برای خانه

در مورد کولر های گازی بایستی این نکته را یادآوری کنیم که این کولرها در اندازه ها و با موتورهایی با قدرت های مختلف ساخته و عرضه می گردند .که با توجه به مدل ساختمان و زیر بنای مکانی که تمایل به استفاده از آن را داریم بایستی نسبت به خرید اقدام کنیم. قبل از هر چیزی توضیح مختصری در مورد قدرت کولرهای گازی خدمت عزیزان خواهیم گفت.

کولرهای گازی به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم می شوند که خانگی برای محیط های کوچک مانند اتاق ها، سالن و یا دفتر کار مورد استفاده قرار می گیرند. کولر های گازی بر اساس قدرت موتور یا کمپرسور سنجیده می شوند و در صورتی که قصد خرید این کولر ها را دارید بهتراست به موارد زیر دقت کنید.

مطالب مرتبط :

نحوه انتخاب کولر گازی بر اساس محیط

انتخاب کولر بر مبنای زیر بنا و محیط محل مورد استفاده باشد. بدین معنی که اگر برای محیط بزرگ مانند سالن خانه و یا محل پر رفت و آمد مانند فروشگاه می خواهید از کولری با موتور(کمپرسور) قوی تر استفاده کنید. چرا که استفاده از کولر کوچک وضعیف ضمن هدر دادن انرژی برق کارایی لازم برای شما را نیز نخواهد داشت.

استفاده از کولر های با موتور (کمپرسور)بزرگ برای محیط های کوچک نیز کارایی خوبی ندارد. بدین معنی که شاید محیط را خنکتر و سردتر کند اما قطع و وصل شدن زیاد سیستم کمپرسور ممکن است به کولر آسیب برساند.

برای شارژ کولر گازی ال جی کلیک کنید

نحوه انتخاب کولر گازی با توجه به نوع موتور

در انتخاب کولر های گازی به نوع موتور توجه کنید. چرا که موتورهای طرح و سبک قدیمی برق بیشتری مصرف می کنند و باعث تحمیل هزینه بیشتر می شوند. در موقع انتخاب کولر گازی حتما از برند های معروف که دارای نمایندگی و خدمات پس از فروش می باشند استفاده کنید و از خرید کولر های بی نام و نشان و یا کولرهایی که پشتیبانی و خدمات پس از فروش ندارند جدا خودداری کنید.

نحوه انتخاب کولر گازی با توجه به مصرف انرژی

امروزه کولر های گازی دارای علامت اندازه مصرف انرژی هستند. به صورتی که به گروه های A_B_c_D تقسین شده اند . که هر کدام نشان دهنده میزان مصرف انرژی و میزان پاسخگویی کولر در برابر مصرف برق می باشد. معمولا گروه های با مصرفA و B از کیفیت بهتری برخوردار هستند و برق کمتری مصرف می کنند.

نحوه انتخاب کولر گازی صنعتی

دسته دوم کولر های گازی بزرگ و صنعتی هستند و همانگونه که از نامشان پیداست برای مصارف غیر از خانگی استفاده می شوند‌. این کولر ها بیشتر در سالن های بزرگ مانند سینما ها، سالن های ورزشی، سالن های کارگاهی تولیدی و اماکن تجاری و مذهبی مانند مساجد و حسینیه ها استفاده می گردد. انتخاب کولر برای این نوع مکان ها نیز حتما بایستی با مشورت کارشناسان این امر صورت گیرد تا کولری با مشخصات مطابق با محیط و زیر بنای مورد احتیاج تهیه و نصب گردد.

بیشتر بخوانید:

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت تکنو تهویه ما به بررسی روند نحوه انتخاب کولر گازی پرداختیم. اما نکته مهم و پایانی این که همانگونه که قبلا نیز گفتیم که برای انتخاب کولر چه برای منزل و چه برای موارد دیگر حتما از متخصصین این امر مشورت های لازم را دریافت نمائید. شرکت تکنو تهویه این افتخار را دارد که در زمینه نصب و راه اندازی کلیه سیستم های گرمایشی و‌ سرمایشی در خدمت شما عزیزان باشد. شرکت آمادگی هر گونه انجام خدمات از قبیل نصب کولر های گازی خانگی و تجاری. بازدید های دوره ای و سرویس های لازم در سطح شهر تهران بزرگ. شمیرانات. تجریش و کرج اعلام می نماید.

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

اسکرول به بالا