تعمیر چیلر در اکباتان

تعمیر چیلر در اکباتان
تعمیر چیلر در اکباتان. تکنو تهویه ارائه کننده خدمات تعمیر ، نگهداری و سرویس دوره ای انواع چیلر و مینی چیلر در اکباتان می باشد. تیم فنی تکنو تهویه ، دارای تخصص و تجربه فراوان در این زمینه هستند. تماس با تکنو تهویه ، خیال شما را از بابت چیلر و مینی چیلر ارزشمندتان راحت می کند. در ادامه این مطلب ، از چیلرها بیشتر می گوییم.
مطالب مرتبط:

 

کاربرد سیستم های توزیع آب سرد

به دلیل سهولت انتقال و گردش آب در سیستم ، اغلب ساختمان های بزرگ از سیستم های تهویه مطبوع مبتنی بر آب سرد ، نظیر چیلر استفاده می کنند. انتقال مبرد در مسیر های طولانی و بلند ، علاوه بر افزایش هزینه راه اندازی ، امکان وجود نشتی در سیستم را افزایش می دهد.

دمای طراحی سیستم های آبی

دمای طراحی برای اواپراتورهای DX حدود 5 درجه سانتیگراد می باشد. یعنی مبرد در دمای 5 درجه سانتیگراد ، شروع به جوشش می کند. چنانچه آب را بتوان تا محدوده این دما خنک نمود ، می توان از آن برای تهویه مطبوع استفاده کرد. بر اساس همین منطق ، از سیستم های مبتنی بر آب سرد استفاده می شود. دمای طراحی برای سیستم های آبی حدود 7 درجه سانتیگراد می باشد. آب خنک با این دما ، از طریق لوله ها به فن کوئل ها ارسال می شود. پس از جذب گرما ، آب مجددا جهت خنک شدن به اواپراتور باز می گردد. آب در این روش ، سیال واسط نامیده می شود. باید توجه نمود که اساسا گردش آب در ساختمان ، بسیار کم هزینه تر از گردش مبرد می باشد.

توانایی چیلرها در خنک کردن آب

معمولا طبق استانداردهای معتبر ، نظیر اشری ، دمای آب خنک خروجی از چیلرها ، 7 درجه سانتیگراد در نظر گرفته می شود. اما ممکن است به جهت اینکه سیستم کارآمدتر عمل کند ، یک چیلر با دمای پایینتر نیز طراحی شود. این بستگی به کاربرد چیلر مذکور دارد. با پیشرفت تکنولوژی و ساخت کنترلرهای پیشرفته ، چیلرهایی طراحی شده اند که دمای آب را ، حتی تا محدوده زیر صفر نیز می رسانند. سیال مورد استفاده در این چیلرها ، آب نمک و یا ترکیبی از آب و ضد یخ می باشد. هرچه دمای آب پایینتر باشد ، می توان از فن کوئل های کوچکتری استفاده کرد. همچنین ، کاهش دمای آب ، باعث کوچکتر شدن سایز لوله ها می شود. اینکار صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه اولیه به همراه دارد. علاوه بر آن ، پمپ ها نیز کوچکتر خواهند شد.

تاثیر تغییرات بار گرمایی ساختمان بر چیلر

بارهای گرمایی ساختمان ، هرگز در همه ساعات یکسان نمی باشند. این به دلیل تغییر دمای هوای بیرون ، تعداد نفرات و تولید گرما توسط تجهیزات می باشد. به طور معمول ، قائده این است که پس از دستیابی به دمای هدف ، چیلر خاموش شود. اما این روش در چیلرهای بزرگ چندان کار عاقلانه ای نیست. زیرا بیشترین استهلاک به تجهیزات چیلر ، مانند کمپرسورها ، هنگام راه اندازی وارد می شود.  چرا که روغن کاری قطعاتی نظیر بلبرینگها ، در ابتدای راه اندازی کمپرسور ، به خوبی انجام نمی شود. طبق تجربه چیلرها در طول فصل ، معمولا تعداد روزهای بسیار کمی در بار کامل کار می کنند. این به دلیل تفاوت دمای روز و شب و ماه های کارکرد چیلر است. در بیشتر زمانها ، چیلرها تنها با 50 درصد ظرفیت خود کار می کنند. گاهی حتی از این نیز کمتر است.

کنترل ظرفیت در چیلرها

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی ، کنترل ظرفیت در چیلرها ، بسیار متنوع و کارآمد شده است. در چیلرهای دارای یک کمپرسور ، اینکار را می توان با استفاده از درایوهای سرعت متغیر انجام داد. برخی کمپرسورها نظیر اسکرو ، با روش بای پس و استفاده از آنلودرها اینکار انجام می شود. در برخی دیگر از چیلرها ، از چند کمپرسور استفاده می شود. با از مدار خارج شدن برخی از آنها ، ظرفیت چیلر کنترل می شود. البته ظرفیت نامی چیلرها ، بر اساس بار کامل و در شرایط آزمایشگاهی سنجیده و ثبت می شود.

تکنو تهویه ، نمایندگی تعمیر چیلر در اکباتان

تعمیر ، نگهداری و سرویس دوره ای چیلر و مینی چیلر ، از خدمات اصلی تکنو تهویه در اکباتان می باشد. این خدمات برای تمامی برندها و مدل ها ارائه می شود. این برندها شامل ، کلیماونتا (Climaveneta) ، سنچوری (Century) ، ماکسا (MAXA) ، توشیبا(Toshiba)  ،‌ هایسنس (Hisense) ، هیتاچی (Hitachi)  ، پاناسونیک  (Panasonic)، سامسونگ  (Samsung)، الجی (LG) ، دایکین (Daikin) ، مدیا (Midea) ، گری (Gree) ، ٌاجنرال (Ogeneral) ، وستن ایر (Westen air) ، وسترن (Western) ، گرین (Green) ، میتسوبیشی (Mitsubishi) ، وست کول (Westcool) ، کریر (Carrier) ، جنرال (General) ، فوجی (Fuji) ، تراست (Trust) ، ترین (Trane) ، ایولی (Evvoli) ، امریکن پرو (American Pro) ، بوش (Bush) ، بلواستار (Blue Star) ، بوتالی (Bootali) ، بومن (Bowman) ، پامکو (Pamco) ، جی پلاس (Gplus) ، وست پوینت (Westpoint) ، تویو (Toyo) ، ریم (Reem) ،
راتا (Rata) ، رود (Ruud) ، رویال کول (Royal Cool) ، ریوکو (Ryoko) ، کولکس (Coolex) ، کیوتک (Q-Tech) ، آکس (Aux) ، بیومن (Baumen) ، زانتی (Zaneti) ، لاویتا (lavita) ، لوگرانو (Lograno) ، یورو ایر (Euroair) ، یورو انرژی (Euro Energy) ، سام (Sam) ، گودمن (Goodman)، گلدایران (Goldiran) ، اورینت (Orient) ، فرسکو (Fresco) ، موراکو (Moraco) ، وایو (Vayu) ، فرولی (Ferroli) ، فراست (Frost) ، بی کول (B.Cool) ، ابارا (Ebara)، برایت (Bright) ، کلایوت (Clivet) ، مهر اصل ، ساری پویا ، تهویه ، ساراول ، ساران ، سارائیل می باشند. تکنو تهویه با ارائه خدمات فنی و تخصصی در زمینه تعمیر ، نگهداری و سرویس دوره ای چیلر و مینی چیلر در خدمت همشهریان تهرانی می باشد.

تعمیر چیلر در اکباتان با تکنو تهویه

دفتر تکنو تهویه ، واقع در اکباتان ، آماده ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی در زمینه چیلرها و مینی چیلرها می باشد. ما با یک تیم متخصص و باتجربه در کنار شما هستیم. در صورت نیاز به استفاده از خدمات تعمیر ، نگهداری و سرویس دوره ای چیلر و مینی چیلر ، با تکنو تهویه تماس بگیرید.
منابع مطالعاتی

5/5 - (8 امتیاز)
نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

پیمایش به بالا