تعمیرات فن کوئل

در مورد فن کوئل بایستی گفت همانگونه که از نامش پیداست از یک فن و یک کوئل تشکیل شده است. کوئل معمولا از لوله‌های مسی با پره‌های آلومینیومی ساخته شده است. فن کوئل‌ها را می توان به لحاظ محل نصب روکار یا توکار بودن و از لحاظ سرمایش و گرمایش تقسیم بندی کرد. در مقاله پیش رو از تکنو تهویه قصد داریم پیرامون تعمیرات فن کوئل توضیحاتی بدهیم.

تیم تخصصی فن کوئل

خدمات تعمیرات فن کوئل (انواع مدل) و سرویس منظم و دوره ایی جهت سازمان ها و مراکز و نیز مجتمع عای مسکونی توسط کادر مجرب و آموزش دیده تکنو تهویه ارائه می گردد . در زمینه نصب و راه اندازی اولیه ، طراحی و محاسبات ظرفیت سنجی و مشاوره های مورد نیاز در کنار شما خواهیم بود .

  • تعمیرات تخصصی
  • سرویس دوره ایی
  • نصب و راه اندازی
  • طراحی و محاسبات
  • فروش دستگاه
  • تامین قطعات یدکی اصلی
  • مشاوره
فن کوئل کاستی

فن کوئل چیست و چه کاری را انجام می دهد؟

فن کوئل دستگاهی است که هم گرمای مطبوعی را در روز‌های سرد زمستانی برای محل زندگی و یا کارمان فراهم می کند و هم در روز‌های گرم تابستان تامین کننده هوای خنک بهاری برای خانه و محل کارمان می باشد. آب سرد یا گرمی که توسط چیلر تولید می شود توسط یک پمپ به سمت فن کوئل هدایت می شود. این آب به کوئل‌ها می رسد و با عبور از آن‌ها هوای خنک یا گرم در محیط جاری منزل و یا محل کار جاری خواهد شد. فن کوئل‌ها شبیه سایر وسایل خانه ببا گذشت زمان دچار فرسودگی می شوند. ممکن است دچار خرابی و آسیب هم شود. در ادامه مقاله به برخی از مشکلاتی که برای این دستگاه ممکن است رخ دهد می پردازیم. در مورد تعمیرات فن کوئل توضیح خواهیم داد. میتوانید با مطالعه مطالب زیر آگاهی و دانش بیشتری کسب نمایید .

تعمیرات فن کوئل و بررسی علت خرابی

امروزه فن کوئل‌ها از بهترین و برترین سیستم‌های تهویه مطبوع می باشند. طرفداران خاص خود را داشته و دارند. یکی از مواردی که در مصرف کنندگان این دستگاه با تقاضای زیادی مواجه شده است. بحث تعمیر و نگهداری آن می باشد. متخصصان شرکت تکنو تهویه در سطح کلان شهر تهران و شهرستان کرج این اطمینان را برای شما فراهم می کنند که در صورت عیب و ایراد وخرابی سیستم تهویه مطبوع در سریع ترین زمان ممکن مشکل دستگاه شما را حل کرده تا چه در تابستان و چه در زمستان شما عزیزان دچار مشکلی نشوید.

قطعا خراب شدن دستگاه فن کوئل چه در تابستان و چه در زمستان سخت و رنج آور خواهد بود. به همین دلیل هم شما بایستی کار سرویس و نگهداری آن را منظم و در زمان‌های معین انجام دهید. اما در صورتی که موتور فن کوئل به خوبی کار نمی کند و یا هوای منتشر شده (پرتاب باد) بسیار کم شده است.

برای تعمیرات فن کوئل در اولین مرحله سیم کشی و وضعیت برق دستگاه را بررسی کنید. شاید برق شهری دچار نوسان باشد. در این صورت بایستی استفاده از دستگاه را به زمان دیگری موکول کرده و موقتا از دستگاه استفاده ننمایید. در صورتی که مشکل کار نکردن موتور فن کوئل به خرابی سیم کشی و اتصالات برقی مربوط می باشد بایستی نسبت به رفع مشکل اقدام گردد. از دیگر موارد که سبب بروز این مشکل می گردد خرابی و درست کار نکردن ترموستات می باشد که باعث داغ شدن بیش از حد ترموستات و در نتیجه خطا در مدار کنترل کننده می شود. در صورت خرابی ترموستات نیز بایستی قطعه را یا عوض و یا تعمیر نموده و سپس دستگاه را مجددا راه اندازی کرد.

تعمیرات فن کویل در قسمت فن دستگاه

در صورتی که هوای منتشر شده توسط دستگاه قدرت لازم را نداشته و باد گرم یا سرد از درون دستگاه به خوبی پخش نمی شود نسبت به تعمیر فن دستگاه و بر طرف کردن این مشکل اقدام کنید تا بتوانید دوباره هوای محیط را به نحوی که می خواهید تنطیم کنید. در صورتی که موتور فن سوخته و یا دچار اشکال جدی شده باشد دو راه پیش روی شماست. یا تعمیرات فن کوئل در بخش موتور فن و یا تعویض آن. تشخیص این امر به عهده متخصص و تعمیر کار خبره می باشد.

دیگر دلیل کند شدن انتشار هوا می تواند به دلیل کثیف بودن و گرفتگی فیلترها باشد. در این حالت نیز بایستی فیلترها را تمیز نموده و یا تعویض گردد. از دیگر علل خرابی فن کوئل‌ها و اشکال در سیستم گرمایش ممکن است. به دلایل زیر باشد:

  • اشکال در لوله‌ها و سیستم انتقال گرما به فن کوئل
  • ایراد در هوای حبس شده داخل کوئل
  • اشکال در رسوب‌های ته نشین شده در داخل لوله‌های کوئل
  • عدم کارایی فن

نکات ضروری :

در خصوص دو مورد اول و دوم بهتر است که قسمت موتور خانه را بازدید و چک کنید. نگاهی به پکیج بیاندازید. اطمینان پیدا کنید که دیگ تولید کننده آب گرم فعال است. کار گرم کردن آب را به خوبی انجام می دهد. در صورت وجود مشکل بهتر است لوله ورودی آب گرم به محیط را نیز بررسی کنید. از باز بودن مسیر لوله‌ها نیز مطمئن شوید. البته تمامی این کارها و مراحل بایستی توسط متخصص و تعمیرکار مجرب انجام گردد.

نکته مهم این که در صورت گرفتگی لوله‌های کوئل یا مسیر ورودی آب بهتر است برای رفع گرفتگی هواگیری یا عمل اسید شویی انجام گیرد. این کار حتما بایستی توسط متخصص انجام گردد. چرا که استفاده بیش از حد آن ممکن است باعث نشتی آب و خرابی سیستم کوئل گردد. برای علاقه مندان به اطلاعات بیشتر پیشنهاد می گردد مطالب زیر نیز مطالعه گردد .

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت تکنو تهویه ما به بررسی تعمیرات فن کوئل‌ ها پرداختیم. همانگونه که در توضیحات قبلی نیز گفته شد به علت حساس بودن فن کوئل‌ها کار تعمیر و سرویس این دستگاه‌ها توسط افراد متخصص باید انجام گیرد. به هیچ وجه این کار را خودتان و یا افراد آماتور انجام ندهید. شرکت تکنو تهویه این افتخار را دارد که با داشتن متخصصان و تعمیرکاران با تجربه خود کار سرویس‌های دوره ای پشتیبانی و تعمیرات اساسی فن کوئل‌های شما را در سریع ترین زمان به انجام برساند.

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

اسکرول به بالا