تعمیر پمپ و بوستر پمپ

تعمیر پمپ و بوستر پمپ : این روزها آپارتمان نشینی مسائل و مشکلات زیادی را برای ساکنین شهرهای بزرگ ایجاد کرده است. یکی از این مشکلات ، بحث تامین آب بهداشتی با دبی و فشار مناسب می باشد. فشار آب شهری در خروجی کنتور ، حدود 5/1 تا نهایتا 5/2 بار است. البته باید این نکته را یاد آور شد که این فشار در مناطق مختلف متفاوت می باشد. چنانچه ساختمان شما یک تا دو طبقه باشد ، احتمالا مشکلی با فشار آب نداشته باشید. اما اگر تعداد طبقات به چهار طبقه و بیشتر برسد ، به احتمال زیاد ، طبقات بالایی در تامین آب بهداشتی دچار مشکل خواهند شد. البته علاوه بر ارتفاع ، تعداد مصرف کننده ها نیز بسیار مهم می باشد. اینکه در هر طبقه چند واحد وجود دارد در میزان مصرف آب بسیار مهم خواهد بود. اما سوال اینجاست ، حالا که مجبور به سکونت در آپارتمانهای بلند مرتبه با سکنه زیاد هستیم ، چطور می بایست آب مورد نیاز ساختمان را تامین نمود؟

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب برخی از ایرادات پمپ ها و بوستر پمپ ها را نیز مطالعه نمایید .

مطالب زیر مرتبط با سیستم های تهویه مطبوع سرملیشی و گرمایشی است. در صورت تمایل می توانید مطالعه فرمایید:

 

پمپ و بوستر پمپ ، راهکار مناسب تامین آب

پاسخ به این سوال را اکثر شما می دانید. پمپ و بوستر پمپ راهکاری مناسب جهت تامین فشار و دبی مناسب آب در ساختمانها می باشد. البته استفاده از مخازن ذخیره آب روی پشت بام نیز در برخی از موارد کاربرد دارد. اما ارسال آب به این مخازن نیز ، معمولا نیازمند پمپ آب مناسب می باشد.

انواع پمپ

پمپ ها انواع مختلفی دارند. پمپ های پیستونی ، دیافراگمی ، دنده ای و پریستالتیک از انواع مختلف پمپ ها می باشند. اما جهت تامین و گردش آب از پمپ های سانتریفیوژ استفاده می شود. پمپ های سانتریفیوژ در سه نوع پروانه باز ، نیمه باز و بسته ساخته می شوند. پمپ های دارای پروانه باز دارای دبی بالایی هستند. اما فشار کمی می توانند تولید نمایند. پمپ های مجهز به پروانه نیمه باز از دبی و فشار مناسبی برخوردار هستند. پمپ های پراونه بسته قادر به تامین فشار بالایی می باشند. همچنین پمپ های سانتریفیوژ به صورت طبقاتی نیز ساخته می شوند. به این معنی که پمپ به جای یک پروانه به دو یا چندین پروانه تجهیز می شود. قابلیت اصلی این پمپ ها پمپاژ آب با دبی و فشار بالا می باشد.

یاد آوری می گردد در گذشته نیز با شما درباره تعمیر داکت اسپلیت و تعمیر مینی چیلر سخن گفته بودیم.

مکانیکال سیل

آب بندی پمپ ها معمولا با مکانیکال سیل انجام می شود. مکانیکال سیل در بین تعمیر کاران به فیبر و فنر نیز معروف است. این قطعه قابلیت آب بندی بالایی را در پمپ فراهم می کند. اما به دلیل نوع طراحی ، هرگز نباید بگذارید که پمپ خشک کار کند. زیرا اصطکاک بین دوصفحه مکانیکال سیل باعث خوردگی آن می شود. اما اگر آب در پمپ باشد ، باعث خنک شدن و عدم آسیب دیدگی آن می شود.

نحوه انتخاب پمپ

در انتخاب پمپ باید به ارتفاع ساختمان ، میزان مصرف و فشار مورد نیاز دقت فراوان نمود. اینکه در بازار با اصطلاح اسب مثلا یک اسب به شما پمپ پیشنهاد می دهند ، بسیار انتخاب اشتباهی می باشد. زیرا این معیار تنها توان مصرفی یا تولیدی پمپ را مشخص می کند. شما می توانید دو پمپ هم توان را بیابید که در تولید فشار و دبی باهم متفاوت می باشند. بنابراین هنگام انتخاب پمپ با کارشناسان تکنوتهویه مشورت نمایید.

لازم به ذکر است تکنو تهویه نمایندگی چیلر تویو TOYO و نمایندگی چیلر دایکین می باشد.

بوستر پمپ چیست

ممکن است یک ساختمان به بیش از یک پمپ نیاز پیدا کند. در چنین مواردی بهترین انتخاب ، بوستر پمپ می باشد. بوستر پمپ ها از دو یا چندین پمپ ، کلکتور ورودی ، کلکتور خروجی ، شیر آلات و سیستم کنترلی مناسب برخوردار هستند. در بوستر پمپ ها معمولا از اینورتر و ترانسمیتر فشار استفاده می شود. برخی از بوستر پمپ ها به PLC نیز مجهز می باشند. بوستر پمپ به تامین دقیق فشار و دبی آب ساختمان کمک فراوانی می کند. همچنین در این سیستم همواره شما فشار یکنواخت و خوبی را خواهید داشت. چرا که با افزایش مصرف ، ترانسمیتر به اینورتر یا PLC گزارش می دهد. سپس اینورتر یا PLC اقدام به افزایش دور پمپ می نماید. با افزایش دور پمپ فشار و دبی تولیدی نیز افزایش می یابد. چنانچه فشار یک پمپ مناسب نباشد ، اینورتر یا PLC ، پمپ بعدی را در مدار قرار می دهند. به خاطر داشته باشید طراحی و نصب این سیستم به متخصصین بسیار خبره و با تجربه نیاز دارد. بنابراین حتما پیش از هر اقدامی با متخصصین تکنو تهویه مشورت نمایید.

ست کنترل ، اتوماتیک دیجیتال ، اتوماتیک مکانیک

در پمپ های که به صورت تکی استفاده می شوند ، جهت کنترل ، از ست کنترل دیجیتال یا مکانیکی استفاده می شود. ست کنترل دیجیتال معمولا نیازی به منبع دوجداره ندارد. آنها با عبور جریان آب متوجه کاهش فشار می شوند. سپس به پمپ فرمان استارت می دهند. تا زمانی که شیر مصرف کننده باز باشد ، پمپ کار می کند. پس از بستن شیر پمپ از کار می افتد. در ست کنترل مکانیکی ، با کاهش فشار و رسیدن آن به محدوده استارت ، پمپ روشن می شود. پس از افزایش فشار و رسیدن به محدوده استپ ، پمپ خاموش خواهد شد. به همین دلیل در ست کنترل مکانیکی ، همیشه پمپ با تاخیر روشن می شود که این تاخیر معمولا محسوس خواهد بود.

تکنو تهویه متخصص در تعمیر پمپ و بوستر پمپ

با توجه به دفعات تقریبا زیاد استپ و استارت پمپ ها ، معمولا خرابی در آنها بسیار زیاد است. به همین دلیل ممکن است شما بارها به تعمیر پمپ و بوستر پمپ نیاز پیدا کنید. این کار بسیار تخصصی می باشد. بنابراین به هر تعمیرکاری اعتماد نکنید. تکنو تهویه با داشتن کادری مجرب همواره ارائه دهنده برتر خدمات در این حوزه بوده است. هرگونه نیاز شما به تعمیر پمپ و بوستر پمپ در تکنو تهویه به بهترین شکل پاسخ داده خواهد شد. ما از بهترین قطعات در تعمیر پمپ ها و تجهیزات مربوط به آنها استفاده می نماییم. متخصصین تکنو تهویه در تعمیر انواع پمپ ها مهارت و تخصص دارند. اصلا مهم نیست که پمپ شما خطی باشد یا زمینی. از پمپ تک استفاده کنید یا بوستر پمپ. مجهز به ست کنترل دیجیتال باشد یا مکانیک. دارای اینورتر باشد یا PLC . ما در تمام این موارد تخصص داریم. تکنو تهویه به شما اطمینان می دهد که خدماتی با کیفیت و پشتیبانی بی نظیر به شما ارائه نماید.

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

پیمایش به بالا