تعمیر پکیج و گرمایش از کف

راه اندازی گرمایش از کف

تعمیر پکیج و گرمایش از کف

وجود یک سیستم گرمایشی مطلوب و قابل اطمینان ، همواره از دغدغه های مهم ما می باشد. این سیستم می بایست قادر به تامین گرمایش مناسب و مطلوب مکان مورد نظر باشد. علاوه بر گرمایش محیط ، آبگرم بهداشتی نیز از نیازهای مهم ما به شمار می رود. به طور کلی تعمیر پکیج و گرمایش از کف امری تخصصی می باشد. در این مطلب سعی داریم کمی با شما در اینباره صحبت کنیم. برای مطالعه مطالب مرتبط اینجا کلیک کنید .

مطالب زیر درباره سایر تجهیزات گرمایش و تهویه می باشد. در صورت تمایل مطالعه فرمایید:

روشهای تامین آبگرم مصرفی و گرمایشی

در گذشته معمولا تامین آبگرم بهداشتی و تامین گرمایش محیط ، توسط دو تجهیز جداگانه انجام می گرفت. برای این منظور معمولا استفاده از بخاری و آبگرمکن جهت تامین گرمایش و آبگرم مصرفی رواج داشت. در بعضی از ساختمانها از تجهیزاتی نظیر دیگهای آبگرم و مبدل حرارتی استفاده می شد. این تجهیزات با نصب در موتورخانه ها ، قادر به تامین همزمان گرمایش محیط و آبگرم مصرفی بودند. این موتورخانه ها مزایای زیادی نسبت به بخاری و آبگرمکن دارا بودند. اما استفاده از آنها برای همه مقدور نبود. چرا که نصب و نگهداری از آنها ، به هزینه بالا و مکان مجزا نیاز داشت.

پکیج ، تجهیز گرمایشی فوق العاده

به مرور و با پیشرفت تکنولوژی ، تجهیزی ساخته شد که تقریبا تمام مزایای یک موتورخانه را به همراه داشت. با این تفاوت که خرید ، نصب و نگهداری آن هزینه کمی را تحمیل می نمود. علاوه برآن به مکان کمی برای نصب نیاز داشت. این تجهیز فوق العاده پکیج گرمایشی نام دارد. به دلیل اینکه این تجهیز قادر به تامین همزمان گرمایش محیط و آبگرم مصرفی می باشد ، به آن پکیج گفته می شود.

انواع پکیج

پکیج ها انواع مختلفی دارند. از نظر کنترل آنها به دو نوع دیجیتال و آنالوگ تقسیم می شوند. از نظر نوع نصب آنها به دو نوع زمینی و دیواری تقسیم می شوند. نوع مخزن ذخیره : به دو نوع مخزن دار و بدون مخزن تقسیم می گردند. از منظر تامین هوای مورد نیاز احتراق به دونوع محفظه احتراق بسته و باز تقسیم می شوند. آنها از نظر نوع دودکش به دودکشهای دوجداره و تکجداره تقسیم می شوند. آنها از لحاظ خروج محصولات احتراق به دو نوع فن دار و بدون فن تقسیم می گردند. البته نوع محفظه احتراق بسته همیشه فن دار و محفظه احتراق باز بدون فن می باشد. پکیج ها از لحاظ تامین آبگرم گرمایشی و بهداشتی به دو نوع دو مبدل و تک مبدل تقسیم می شوند. آنها برای تامین شعله می توانند هم از گازی شهری و هم از کپسول گاز استفاده نمایند.

یادآوری می گردد در گذشته با شما درباره تعمیر پکیج بوتان در تهران و تعمیر موتورخانه و پکیج در تهران سخن گفته بودیم.

نحوه انتخاب پکیج

جهت انتخاب پکیج مناسب باید به محل نصب ، متراژ محیط ، کیفیت آب ورودی به پکیج و نوع سوخت پکیج دقت نمود. البته نکته بسیار مهم در مورد پکیج ها این است که آنها هرگز قادر به تامین همزمان آبگرم گرمایشی و مصرفی نیستند. این بدان معنی می باشد که وقتی شما مثلا در حال استحمام می باشید ، آبگرم در رادیاتورها گردش نمی کند. بنابراین به مرور رادیاتورها سرد می شوند.

پمپ پکیج

تمای پکیج ها دارای پمپ گردش آب یا سیرکوله می باشند. این پمپ جهت گردش آب در رادیاتورها کاربرد دارد. در نوع تک مبدله هنگام تامین آبگرم مصرفی این پمپ از کار می افتد. اما در مدلهای دو مبدله ، هر زمان که پکیج روشن است ، پمپ نیز در حال کار است. در حالت تابستانه پکیج فقط هنگامی که شما در خواست آـبگرم مصرفی دارید روشن می شود. اما در حالت زمستانه پکیج جهت تامین آبگرمایشی همواره در حال کار است. البته برنر یا مشعل فقط هنگامی روشن می شود که دمای آب از محدود مورد نظر پایینتر بیاید.

سنسور پکیج

تشخیص دمای آب با سنسورهایی است که در خروجی آبگرم نصب شده است. همواره آبگرم مصرفی و گرمایشی دارای سنسورهای جداگانه ای می باشند. این سنسورها معمولا از نوع ترمیستور می باشند. ترمیستورها مقاومت های تابع دما هستند. آنها دارای دونوع PTC و NTC می باشند. PTC با افزایش دما مقاومتش بالا می رود. NTC با افزایش دما مقاومتش پایین می آید. هر مدل از پکیج ها سنسور مخصوص به خود را دارند.

شرایط نصب پکیج

در هنگام نصب پکیج باید به شرایط نصب آنها بسیار دقت نمود. زیرا پکیج ها معمولا در داخل واحد نصب می شوند و کوچکترین اشتباه در نصب آنها می تواند بسیار فاجعه بار باشد. به خصوص هنگام نصب دودکش باید به اصول ذکر شده در دفترچه راهنمای هر پکیج دقت فراوان نمود. نوع دودکش ، سایز آن ، شیب دودکش و طول دودکش در هنگام نصب بسیار مهم می باشند. پس در هنگام نصب آنها باید به موارد کوچک اما مهم زیادی توجه نمود.

نقاط ضعف پکیج

یکی از نقاط ضعف پکیج ها این است که هنگام قطع برق ، آنها نیز از کار می افتند. زیرا سیستم کنترلی و پمپ آنها کاملا الکتریکی می باشد. بنابراین هنگامی که برق واحد قطع باشد ، شما آبگرم مصرفی و گرمایشی نخواهی داشت. از دیگر نقاط ضعف آنها عدم توان تامین همزمان آبگرم مصرفی و گرمایشی می باشد. چرا که هر زمان شما شیر آبگرم را باز می کنید ، تامین آبگرم گرمایشی متوقف می شود. از مشکلات دیگر پکیج ها استهلاک بالای آنها می باشد. پکیج ها به دلیل نوع قطعات به کار رفته در آنها معمولا استهلاک بالایی دارند. به خصوص وقتی بحث رسوب در مبدلها پیش می آید.اما در مجموع مزیت پکیج ها نسبت به معایبشان بیشتر است.

نحوه کار سیستم آبگرم مصرفی در پکیج تک مبدل

پکیج ها جهت تامین آبگرم مصرفی به دو نوع تک مبدل و دو مبدل تقسیم می شوند. در نوع تک مبدل ، پکیج دارای یک مبدل با دو ورودی و دو خروجی می باشد. یک ورودی و خروجی سه چهارم که جهت سیستم گرمایش محیط استفاده می شود. ورودی و خروجی بعدی یک دوم می باشد که در واقع یک لوله داخل مجرای سه چهارم می باشد. این خروجی برای گرمایش آبگرم مصرفی کاربرد دارد. در این پکیج ها هنگام تقاضای آبگرم مصرفی پمپ از کار افتاده و گردش آب گرمایشی متوقف می شود. سپس آب راکد گرمایشی در مبدل ، حرارت جذب شده از مشعل را به آب جاری مصرفی انتقال می دهد. از این طریق آبگرم بهداشتی تامین می شود.

نحوه کار سیستم آبگرم مصرفی در پکیج دو مبدل

در پکیج دو مبدل ، پکیج دارای یک مبدل اصلی با یک ورودی و خروجی می باشد. این مبدل جهت آبگرم گرمایشی کاربرد دارد. در هنگام تامین آبگرم گرمایشی ، پمپ آب را از این مبدل عبور داده و آب حرارت مشعل را جذب می کند. زمانی که سیستم درخواست آبگرم بهداشتی می کند ، یک شیر سه راهه موتوری مسیر آبگرم گرمایشی را تغییر داده و آن را به مبدل ثانویه انتقال می دهد. در مبدل ثانویه آب شهر در جهت مخالف آب گرمایشی وارد شده و حرارت آن را جذب می کند. به همین دلیل است که در پکیج دو مبدل ، هنگام تقاضای آبگرم مصرفی پمپ نیز فعال می ماند.

نحوه تامین گرمایش با رادیاتور

پکیج ها جهت تامین گرمایش تنها وظیفه گرم کردن آب در گردش را به عهده دارند. جهت انتقال گرمای آب در گردش ، نیاز به تجهیزات دیگری می باشد. مرسومترین این تجهیزات رادیاتورها می باشند. آنها در انواع و اقسام مختلف و با جنس های متنوع تولید می شوند. رادیاتورها دارای یک ورودی و یک خروجی هستند که آبگرم تولیدی پکیج توسط پمپ به آن انتقال یافته و در آ« گردش می کند.

هوای اتاق در تماس با بدنه رادیاتور ، به طور غیر مستقیم ، گرمای آب را جذب می کند. این عمل موجب گرم شدن هواتی محیط می شود. رادیاتور در انواع فولادی ، شیشه ای و آلمینیومی تولید می شوند. آنها از ساده ترین نوع مبدلهای گرمایشی به حساب می آیند. رادیاتور از روش گردش اجباری هوا استفاده می کنند. انتقال حرارت در آنها ترکیبی از همرفتی و رسانایی می باشد.

نحوه تامین گرمایش با فن کوئل

فن کوئلها از تجهیزات تقریبا جدید محسوب می شوند. آنها نیز مانند رادیاتور ها مبدل گرمایشی هستند. با این تفاوت که گردش هوا در آنها اجباری می باشد. فن کوئلها دارای فن می باشند. معمولا فن آنها از نوع سانتریفیوژ فوروارد می باشد. آنها در انواع زمینی ، سقفی ، کاستی ، دیواری و کانالی ساخته می شوند. سیستمهای داکت اسپلیت که جهت سرمایش استفاده می شود ، با اضافه کردن یک کویل یا مبدل گرمایشی ، به نوعی تبدیل به فن کوئل گرمایشی می شوند. فن کوئلها قابلیت تامین سرمایش را نیز دارند. اینکار با آب سرد ارسالی از چیلر صورت می گیرد.

نحوه تامین گرمایش در سیستم گرمایش از کف

یکی دیگر از روشهای تامین گرمایش ، استفاده از روش گرمایش از کف می باشد. سیستم گرمایش از کف از سیستمهای راندمان بالا محسوب می شود. زیرا در این سیستم به دلیل ساختار اجرای آن از آبگرم با دمای حدودا 45 درجه سانتیگراد استفاده می شود. در حالی در سیستمهای دیگر نظیر رادیاتور ، دمای آب گاهی تا 70 درجه نیز افزایش پیدا می کند. سیستم گرمایش از کف دارای یک کلکتور رفت و یک کلکتور برگشت می باشد.

لوله کشی تمامی زون ها به این کلکتورها اتصال می یابد. طول هر زون باید با زون های دیگر تقریبا برابر باشد. حداکثر طول لوله کشی گرمایش از کف نسبت به قطر لوله متفاوت می باشد. اما به طور تقریبی حدود 90 تا 120 متر حداکثر طول استاندارد می باشد. فاصله بین لوله ها معمولا 10 تا 15 سانتیمتر می باشد. عایق کاری کف محیط در این سیستم بسیار مهم است. زیرا هرگز نباید انتقال حرارت از کف به سمت پایین صورت بگیرد. کنترل دما در این سیستم هم می تواند به صورت دستی باشد و هم می تواند توسط شیر برقی و با کنترل کننده های اتوماتیک صورت بگیرد. به طور کلی اجرا و نگهداری گرمایش از کف بسیار مهم می باشد. پس در اجرا و نگهداری آن بسیار دقت نمایید.

تکنو تهویه متخصص در تعمیر پکیج و گرمایش از کف

تعمیر پکیج و گرمایش از کف بسیار مهم و حیاتی می باشد. چانچه کوچکترین اشتباهی در تعمیر پکیج و گرمایش از کف نمایید ، احتمال انفجار وجود دارد. بنابراین تعمیر پکیج و گرمایش از کف خود را به تیم کاردان و متخصص تکنو تهویه بسپارید. ما با تخصص در کلیه برندهای پکیج از جمله ایران رادیاتور ، بوتان ، لورچ ، بوش ، الجی ، ایساتیس ، فرولی ، تاچی ، وایلانت ، ناوین ، آلزان ، روکا ، رای ، آریستون ، شاپه ، ایمرگاس ، پلار و دیگر مدلها و برندهای پکیج در کنار شما هستیم. همچنین شناخت کامل متخصصین ما از سیستم گرمایش از کف ، ما را به یکی از بزرگترین خدمات دهندگان این حوزه بدل کرده است. امنیت ، دقت ، سرعت ، کیفیت و قیمت مناسب را با خدمات شرکت تکنو تهویه تجربه خواهید کرد.

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

اسکرول به بالا