دیفراست کولر گازی ال جی

دیفراست کولر گازی ال جی در مدلهای دو منظوره وجود دارد. کولرهای گازی ال جی در انواع مختلفی تولید می شوند. برخی از آنها مجهز به هیت پمپ می باشند، هیت پمپ در واقع همان حالت گرمایشی کولر گازی ال جی می باشد.

دیفراست کولر گازی ال جی (LG)

چنانچه در فصول سرد ، جهت گرمایش از کولر گازی ال جی استفاده می نمایید ، بهتر است که با فرایند دیفراست این سیستم آشنا باشید. به دلیل پایین بودن دمای محیط بیرون ، زمانی که از کولر گازی برای گرمایش مورد استفاده قرار میگیرد ، یخ زدن یونیت بیرونی یا همان کمپرسور محتمل است .

دیفراست کولر گازی ال جی

زیرا در حالت گرمایش ، عملکرد کولر گازی ، توسط شیر برقی چهار راهی معکوئس می شود. به این صورت که کندانسور هوای سرد را به بیرون هدایت می کند و اواپراتور یا پنل داخلی ، هوای گرم را وارد منزل می نماید.

به همین دلیل ممکن است کندانسور در فصول دچار یخ زدگی شود. برای جلوگیری از این مشکل ال جی در کولر گازی خود از سیستم دیفراست استفاده می نماید. در ادامه عملکرد سیستم را در حالت دیفراست برای شما شرح می دهیم.

دیفراست کولر گازی ال جی
تکنو تهویه نمایندگی کولر گازی الجی

مراحل :

– روش دیفراست کولر گازی ال جی به این صورت است که ، در حالت گرمایش به منظور محافظت از کندانسور در برابر یخ زدگی ، سیکل گرمایش معکوس می شود تا گاز داغ وارد کندانسور شده و چنانچه یخ زدگی وجود داشته باشد ، آن را از بین می برد.

– معمولا پس از 40 دقیقه از زمان شروع حالت گرمایش ، سیستم حدود 4 دقیقه ، وارد فاز دیفراست می شود. البته این شرایط دائمی نبوده و اجرا یا عدم اجرای عملیات دیفراست و طول زمان آن ، با توجه به شرایط زیر تعیین می شود.

دیفراست کولر گازی ال جی
تکنو تهویه نمایندگی کولر گازی الجی

شرایط :

1- در حالت گرمایش ، حداکثر دمای موجود در لوله اواپراتور توسط سنسور پایپ ، اندازه گیری و با دمای فعلی لوله اواپراتور مقایسه می شود تا اختلاف دمای موجود در لوله اواپراتور مشخص شود. سیستم بر اساس این اختلاف دما ، فرمان اجرا یا عدم اجرای دیفراست را صادر می کند.

2- با توجه به اختلاف دمای اندازه گیری شده در لوله اواپراتور و زمان سپری شده از عملکرد حالت گرمایش تا آن لحظه ، مقدار زمان مورد نیاز جهت عملیات دیفراست تعیین می شود.

دیفراست کولر گازی ال جی
تکنو تهویه نمایندگی کولر گازی الجی

3- هنگامی که زمان تعیین شده عملیات دیفراست کمتر از 7 دقیقه باشد ، عملیات دیفراست انجام نمیشود و حالت گرمایش بدون وقفه ادامه پیدا میکند.

مجددا طبق روال بالا ، شرایط توسط سیستم بررسی می شود. هنگامی که زمان مورد نیاز جهت دیفراست به 7 دقیقه یا بیشتر برسد ، سیستم فرمان اجرای عملیات دیفراست را صادر می کند.

همچنین :

4- در حین عملیات دیفراست ، حداقل دمای به وجود آمده در لوله اواپراتور توسط سنسور پایپ ، اندازه گیری  و با دمای فعلی آن مورد قیاس قرار میگیرد.

چنانچه این اختلاف دما به 5 درجه سانتیگراد یا بیشتر برسد ، عملیات دیفراست کامل و کولر گازی به حالت گرمایش بر می گردد.

اما اگر در زمان انجام دیفراست ، زمان مقرر جهت دیفراست کامل شود . این عملیات متوقف  و حالت گرمایش بدون توجه به شرایط فوق صورت میپذیرد.

5- هنگامی که دمای لوله اواپراتور 42 درجه سانتیگراد یا بالاتر باشد ، عملیات دیفراست انجام نمی شود حتی اگر سیستم یکی از شرایط مذکور جهت دیفراست را تایید نموده باشد.

به خاطر داشته باشید که در زمان انجام عملیات دیفراست ، کمپرسور روشن است و فن داخلی، فن بیرونی و شیر 4 طرفه در حالت خاموش قرار دارند.

با توجه به شرایط فوق ، شما می توانید صحت عملکرد کولر گازی ال جی در انجام عملیات دیفراست را بررسی نمایید.

در صورت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت رسمی کولر گازی ال جی مراجعه نمایید.

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

اسکرول به بالا