نمایندگی چیلر دایکین

نمایندگی چیلر دایکین
تکنو تهویه نمایندگی چیلر دایکین


دایکین، محصولات گسترده ای که دارای امکانات متنوع و تکنولوژی به روز می باشد.را برای استفاده در کاربردهای مختلف تولید می کند. ارائه خدمات به این تجهیزات به روز و پیچیده ، تخصص ویژه تکنسینهای تکنو تهویه می باشد. در هر زمان میتوانید با تکنو تهویه به عنوان نمایندگی چیلر دایکین و با شماره تلفن های 88596109  و 66396355 تماس بگیرید. 

البته در گذشته نیز با شما درباره تعمیر و نگهداری چیلر و تعمیر مینی چیلر سخن گفته بودیم.

نمایندگی چیلر دایکین DAIKIN

تکنو تهویه به عنوان نمایندگی چبلر دایکین ،ارائه دهنده کلیه خدمات تعمیر ، نگهداری و سرویس به کلیه محصولات دایکین می باشد . محصولات متنوع و گسترده دایکین با مدلهای بهینه را می توان از بهترین تجهیزات تهویه مطبوع دانست . تکنو تهویه تنها نمایندگی چیلر دایکین می باشد .کلیه خدمات مورد نیاز دستگاه شما را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد .

تمامی کارشناسان پشتیبانی شاغل در تکنو تهویه دوره های تخصصی چیلر دایکین را دیده اند. ایشان با حداقل 10 سال تجربه کاری در زمینه سایر چیلرها وارد این دوره شده اند. 

کارشناسان چیلر دایکین در سه بخش اصلی که شامل:

  • برق و الکترونیک
  • سنسورها و ابزار دقیق
  • برودت و تاسیسات

اقدام به ارائه خدمات فوق تخصصی می نمایند. 

توجه داشته باشید که سپردن تعمیر این چیلرها به تکنسین هایی که دوره ها و تجربه تخصصی چیلر دایکین را ندیده اند بسیار خطرناک می باشد. همچنین ممکن است هزینه های گزافی را به مشتریان تحمیل نمایند.

میتوانید جهت آشنایی بیشتر مطالب زیر را نیز مطالعه فرمایید:

 

تعمیر چیلر دایکین DAIKIN

تعمیر چیلر دایکین به دلیل استفاده این شرکت از آخرین و به روزترین فناوری برای ساخت انواع محصولات تهویه مطبوع مانند چیلر ، کار بسیار تخصصی و پیچیده ای می باشد . محصولات دایکین دارای دوام فوق‌العاده‌ای می باشند . اما به دلیل تکنولوژی پیچیده ای که دارند ، در صورت ایجاد اشکال و خرابی ، تعمیر و رفع ایراد آنها کار چندان ساده ای نیست .

توصیه تکنو تهویه به شما این است که برای کاهش هزینه‌های تعمیر چیلر دایکین خود ، از خدمات ویژه و تخصص تکنسینهای تکنو تهویه استفاده نمایید. تعمیر چیلر دایکین ، به دلیل استفاده از سیستمهای پیچیده کنترلی ، نیاز به تخصص و تجربه فراوان دارد .

متخصصین تکنو تهویه با تخصص و تجربه فراوان در زمینه تعمیر چیلر دایکین ، همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند .(نمایندگی چیلر دایکین)

تعمیرات اصلی که بیشتر مواقع نیاز می گردد به شرح زیر می باشد:

  • تعمیر کمپرسور چیلر دایکین

کمپرسور در چیلر از اجزای اصلی سیستم برودتی می باشد. چیلرهای دایکین هم از این قاعده مستثنی نیستند. برای آشنایی با تعمیر کمپرسور چیلر دایکین DAIKIN باید کمی درباره انواع آن اطلاعات داشت. کمپرسورهای مورد استفاده در چیلرهای دایکین از نظر نوع راه اندازی به دو دسته راه اندازی مستقیم و اینورتر تقسیم می شوند. 

نوع مستقیم با رسیدن فرمان استارت از مدار کنترل چیلر با توان نامی شروع به کار می کند. و پس از دریافت فرمان استاپ به یکباره متوقف می شود. این نوع از کمپرسورها پیچیدگی کمتری دارند. در وقع آنها توسط یک کنتاکتور با فرمان صادره از بخش کنترل و فرمان کار می کنند. 

نوع اینورتر اما پیچیدگی های بسیار زیادی دارند. در واقع نقش اینورتر ابتدا در راه اندازی نرم کمپرسور، سپس کنترل دور و یا توان کمپرسور بر طبق نیاز سیستم، و در نهایت توقف نرم می باشد. این نوع از کمپرسورها خود به دو نوع AC و DC تقسیم بندی می شوند. این چیلرها دارای مدار IPM ، فیلتر LC ، منبع تغذیه DC می باشند. از مزیت های چیلرهای اینورتر میتوان به صرفه جویی در مصرف برق، کنترل بهینه توان چیلر، فشار کمتر در جریان های هجومی راه اندازی کمپرسور اشاره کرد.

اما در طرف مقابل تعمیرات و سرویس درست و اصولی این چیلرها بسیار پیچیده تر می باشد.

 

  • تعمیر برد الکترونیک چیلر دایکین

در ادامه پاراگراف قبل میتوان گفت که قسمت مدار کنترل و فرمان نیز از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. وظیفه این قسمت کنترل تمامی پارامترهای چیلر از جمله کمپرسور،پمپ ها، فن ها، سنسورهای دما، فشار، فلو و … می باشد. البته بخش مدار فرمان و قدرت چیلرهای دایکین DAIKIN در مدل های مختلف با هم تفاوت دارند. همانطور که دربالا اشاره شد در برخی مدل های اینورتر پیچیدگی های بسیاری وجود دارد. بنابراین بدیهی است که هر تکنسینی از عهده تعمیرات آن بر نخواهد آمد.

حتی ممکن است باعث آسیب بیشتر به دستگاه گردد. تکنو تهویه به عنوان نمایندگی چیلر دایکین DAIKIN با شماره های 88596109  و 66396355 آماده ارائه خدمات تخصصی چیلر دایکین می باشد.

نمایندگی چیلر دایکین
تعمیر برد چیلر دایکین

 

  • تعمیر کنترلر چیلر دایکین DAIKIN

یکی از اجزایی که اپراتور چیلر بیشتر با آن کار می کند، کنترلر چیلر می باشد. چیلرهای دایکین DAIKIN همواره از کنترلرهای پیشرفته جهت تنظیم پارامترها استفاده می نماید. این کنترلرها با پروتکل ارتباطی RS485 با مادربرد چیلر ارتباط برقرار می کنند. پارامترهایی نظیر دمای آب ورودی به چیلر، دمای آب خروجی از چیلر، دمای آنتی فریز، ارورهای مختلف، تایمرو تنظیمات دیگر توسط این تجهیز انجام می گردد. بدیهی است که نباید این پارامترها توسط افراد غیر کارشناس تغییر کند. زیرا ممکن است باعث آسیب های جدی به دستگاه شود. 

بر بعضی مواقع این کنترلرها دچار خرابی می شوند. با توجه به اختصاصی بودن این قسمت در چیلر دایکین حتما می بایست توسط کارشناسان مجرب و آموزش دیده تعمیر شوند.

بخش الکترونیک تکنو تهویه همواره در کنار شماست.

 

  • تعمیر اواپراتور چیلر دایکین DAIKIN

اواپراتور چیلر نقش سرد کردن آب ورودی به چیلر را دارد. در واقع این قسمت منتقل کننده سرمای ایجاد شده در سیکل برودتی به آب را انجام می دهد. اواپراتور چیلر دایکین DAIKIN بسیار با کیفیت و دارای راندمان بالا می باشد. در چیلر دایکین سیستم های حفاظتی مناسبی برای جلوگیری از آسیب دیدن اواپراتور پیش بینی شده است. 

عمل نکردن هر کدام از این سیستم ها و سنسورها میتواند باعث خرابی اواپراتور شود. البته بسیار دیده شده که تکنسین های غیر مجاز اقدام به حذف این سیستم ها کرده اند. دلیل این کار پیچیدگی این سنسورها و مدار فرمان و عدم توانایی تکنسین ها در عیب یابی و تعمیر صحیح آنها می باشد. ایشان با حذف این سیستم ها و به اصطلاح یکسره کردن آن اقدام به راه اندازی چیلر می کنند. ناگفته پیداست که درآینده صاحب نگون بخت چیلر هزینه های گزافی را خواهد پرداخت. بدون اینکه بداند چرا؟

عیب یابی و تعمیرات چیلر دایکین DAIKIN و بخصوص قسمت اواپراتور کاری کاملا تخصصی است. 

در هر زمان می توانید با نمایندگی چیلر دایکین DAIKIN و با شماره های 88596109  و 66396355 ارتباط برقرار نمایید.

 

  • تعمیر کندانسور چیلر دایکین DAIKIN

کندانسورها عموما به دو بخش هواخنک و آب خنک تقسیم بندی می شوند. کندانسورهای آب خنک توسط سیال آب و با استفاده از کولینگ تاور عملیات خنک سازی مبرد را انجام می دهند. به کولینگ تاور برج خنک کننده هم می گویند. 

کندانسورهای هواخنک هم توسط فن های تعبیه شده و با جریان هوا خنک سازی را انجام میدهند. توجه داشته باشید که این خنک سازی مربوط به سیکل تبرید و مبرد می باشد. 

در صورتی که سرویس سالیانه کندانسور به درستی انجام نشده باشد، توان چیلر نیز افت خواهد کرد. البته این افت توان باعث فشار بیشتر به کمپرسور می گردد.

کندانسور نیز توسط سیستم هایی در چیلر دایکینDAIKIN مراقبت و پایش می شود. همانطور که در بخش قبلی گفته شد نباید پیچیدگی این سیستم ها و سنسورها باعث یکسره کردن آنها شود(توسط برخی تکنسینهای غیر مجاز). زیرا این امر بعدا لطمات جبران ناپذیری به چیلر وارد خواهد کرد. 

کارشناسان تکنو تهویه با بررسی دقیق عیوب و ارورهای سیستم اقدام به تعمیر اصولی آنها می نمایند. 

 

  • تعمیر سنسورهای چیلر دایکین DAIKIN

سنسورهای مختلفی در چیلرهای دایکین استفاده شده است. از جمله می توان به سنسورهای:

  • دما
  • فلوی سیال
  • فشار مستقیم
  • فشار تفاضلی
  • جریان الکتریکی
  • ولتاژ DC و AC

و غیره اشاره نمود. تمامی این سنسورها اختصاصی بوده و باید با مدار فرمان و کنترل هماهنگ باشند. تست و بررسی آنها بسیار حساس و نیاز به دانش لازم دارد. جایگزینی آنها با سایر سنسورهای به اصطلاح بازاری بسیار خطرناک می باشد.

عیب یابی، تعمیر و یا تعویض این سنسورها باید طبق نقشه های مهندسی شرکت دایکین DAIKIN باشد. بدیهی است که تست و بررسی آنها نیز می بایست طبق پارامترهای شرکت باشد. واحد ابزار دقیق شرکت تکنو تهویه در کنار شماست.

جهت آشنایی با سایر واحدهای تخصصی تکنو تهویه مطالب زیر را مطالعه فرمایید:

سرویس چیلر دایکین DAIKIN

سرویس چیلر دایکین DAIKIN اگر به صورت صحیح و طیق نظر سازنده انجام بگیرد، در کاهش خرابی آن نقش موثری خواهد داشت. البته در کارکرد بهینه دستگاه نیز تاثیر خوبی خواهد داشت. به طور کلی سرویس سالیانه چیلر دایکین DAIKIN شامل موارد زیر می باشد:

  • تست و بررسی کارکرد کمپرسور
  • بررسی و نظافت کندانسور
  • بررسی مدار آب چیلد، پمپ ها و فیلترها
  • اندازه گیری و بررسی پارامترهای مهم برقی و الکترونیکی
  • تست و اطمینان از عملکرد صحیح سنسورها
  • انجام تنظیمات مربوط به چیلر و فن کویل ها
  • بررسی شرایط کلی سیستم تهویه مطبوع شامل چیلر و فن کویل ها بعلاوه ارتباط بین آنها

موارد فوق به صورت تخصصی و طبق نظر شرکت دایکین DAIKIN انجام می پذیرد. 

تکنو تهویه به عنوان نمایندگی چیلر دایکین DAIKIN خدمات تخصصی این برند را در ایران بر عهده دارد.

با شماره های 88596109  و 66396355 تماس بگیرید.

 

طرز کار چیلر دایکین

چیلر دایکین کارایی زیادی جهت بهره وری انرژی دارد .برای این کار دارای طیف گسترده ای از برنامه ها و پروگرامهای ویژه در سیستم کنترلی خود می باشد . به همین جهت آگاهی از طرز کار و شناخت قسمتهای مختلف آن بسیار حائز اهمیت می باشد. قسمتهای مختلف مکانیکی چیلر دایکین شامل کمپرسور ، کندانسور ، شیر انبساط الکتریکی . اواپراتور . فیلتر درایر . اویل سپراتور و رگولاتورهای مختلف می باشد که به تناسب نوع بهره برداردی . شرایط نصب . توان چیلر و موارد بسیار دیگر تغییر می کنند. همچنین اجزای الکتریکی چیلر دایکین نیز دارای قسمتهای مختلف می باشد.

این قسمتها شامل فن های اواپراتور و کندانسور ، سیستم پیشرفته پایش و کنترل چیلر . درایو EEV . درایو VFD . سنسور دما . سنسور فشار . پرشر سوئیچ . ترموستات و قطعات دیگری نظیر کنتاکتور و رله می باشد. در چیلر های جدید دایکین معمولا از PLC استفاده شده است. که وظیفه کنترل کامل پروسه تبرید را بر عهده دارد. در واقع PLC مغز متفکر چیلر می باشد که کل پروسه شامل تراکم ، تقطیر ، تغییر فشار و تبخیر را به عهده دارد.(نمایندگی چیلر دایکین)

تعمیر چیلر دایکین
                                                                                               تکنو نهویه نمایندگی چیلر دایکین

انواع چیلر دایکین

چیلر های دایکین در انواع هواخنک ، آب خنک ، چیلرهای با کمپرسور اسکرال ، چیلر های با کمپرسور اسکرو . چیلر های با کمپرسور سانتریفیوژ و در ظرفیت های مختلف تولید می شوند. همچنین این چیلرها در صورت در نظر گرفته شدن تمهیدات لازم . می توانند به صورت چهار فصل و در دماهای بسیار پایین نیز کار کنند. بعضی از این چیلرها قادر به ارائه گرمایش نیز می باشند. شما می بایست با توجه به کاربرد مد نظر خود چیلر مناسب را انتخاب نمایید .  همواره به سرویس و نگهداری به موقع چیلر خود اهمیت بدهید . برای این هدف می توانید روی تیم متخصص و متعهد تکنو تهویه حساب کنید.(نمایندگی چیلر دایکین).

 

روش نگهداری چیلر دایکین DAIKIN

برای استفاده صحیح از چیلرهای دایکین باید روش نگهداری آن را نیز بدانید. این امر باعث می شود راندمان و طول عمر چیلر شما افزایش یابد. در طرف مقابل عدم آگاهی از روش اصولی نگهداری چیلر دایکین DAIKIN می تواند باعث ایجاد خسارت شود. سعی می شود موارد مهم که توسط اپراتور قابل انجام است آموزش داده شود:

  1. به طور منظم و با دقت از عملکرد صحیح پمپ های آب مطمئن شوید. گردش آب چیلد را همیشه بررسی نمایید.
  2. کندانسور چیلر دایکین DAIKIN باید طبق شرایط محیط مورد استفاده بررسی شود. از نظافت صحیح و کارکرد درست آن اطمینان حاصل کنید. در نوع آب خنک باید نظافت صحیح کولینگ تاور انجام شود. رسوب زدایی نیز فراموش نشود. در نوع هواخنک فن ها و مسیر هوای کندانسور را چک کنید. 
  3. دمای آب ورودی و خروجی چیلر را بررسی نمایید. در صورت اختلاف دمای زیاد مراتب را از تکنو تهویه پیگیری نمایید.
  4. دمای ست شده چیلر بین 11 الی 13 درجه سانتیگراد مناسب است.
  5. عدم وجود اشیاء خارجی در فن ها و کندانسور را چک کنید.
  6. گیج های فشار و دمای نصب شده در مسیر را کنترل نمایید.

البته لازم به ذکر است که بهترین حالت استفاده از کارشناسان شرکت تکنو تهویه برای بررسی و کنترل پارمترهای اصلی چیلر می باشد.

 

 

تامین قطعات چیلر دایکین DAIKIN

با توجه به تحریم های بین المللی کشور عزیزمان ایران، تامین قطعات اصلی دستگاهها و سیستم ها به خصوص چیلر دایکین DAIKIN بسیار سخت شده است. همین موضوع باعث سودجویی عده ایی دلال در این صنعت شده است. قطعات غیر فابریک باعث صدمه به بخش های دیگر چیلر نیز می شوند. تامین قطعات اصلی چیلر دایکین با توجه به مشخصات آن در تکنو تهویه همواره صورت می پذیرد. 

کارشناسان بازرگانی تکنو تهویه به طور دائم در حال پیگیری تامین قطعات هستند. در صورت عدم امکان تامین، با مشاوره شرکت دایکین DAIKIN اقدام به جایگزینی قطعه دیگر می شود. البته با توجه به مشخصات فنی قطعه.

 

همچنین با مراجعه به شبکه های اجتماعی تکنو تهویه میتوانید اطلاعات بیشتر در این حوزه کسب نمایید .

امتیاز به این مطلب
نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

اسکرول به بالا