تعمیر کمپرسور کولر گازی

کولر های گازی امروزه در اکثر خانه ها، مراکز تجاری و دفاتر کار نصب و به کار گرفته شده اند. این کولرها دارای دو پنل داخلی و خارجی هستند. پنل خارجی در بیرون از ساختمان نصب می گردد و پنل داخلی در داخل ساختمان و محیط مورد استفاده نصب خواهد گردید. در مقاله پیش رو از وب سایت تکنو تهویه به تعمیر کمپرسور کولر گازی به عنوان یکی از قسمت های اصلی این نوع کولر ها خواهیم پرداخت و در مورد آن توضیحاتی خواهیم داد.

در گذشته نیز با شما درباره تعمیر کولر گازی (اسپیلت) و سرویس داکت اسپلیت صحبت کرده بودیم.

 

کمپرسور کولر گازی چیست و چه وظیفه ای دارد؟

همانگونه که گفتیم کولرهای گازی یا اسپیلت ها از دو بخش خارجی و داخلی تشکیل شده اند. اجزای بخش خارجی عبارتند از: کمپرسور، کندانسور، فن خنک کننده و شیر انبساط کولر گازی که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. در ادامه در مورد کمپرسور کولر گازی و تعمیر آن توضیحاتی خواهیم داد. هدف ما بررسی تعمیر کمپرسور کولر گازی است.

مطالب مرتبط:

کمپرسور کولر گازی

در تعریف کمپرسور کولر گازی می توانیم بگوئیم دستگاهی مکانیکی است که گاز خنک کننده کم فشار را به داخل خود کشیده، آن را متراکم نموده و فشار‌ آن را قبل از رسیدن به کندانسور افزایش می دهد. زمانی که فشار افزایش می یابد، توسط کمپرسور دمای گاز فشرده نیز زیا می شود. زمانی که گاز خنک کننده می خواهد از دستگاه کمپرسور خارج شود با عبور از یک سیستم خنک کننده دمای گاز کاهش می یابد.
کمپرسور در کولر های گازی نقش مهم و اصلی را برعهده دارند که در کولر های مختلف بسته به اندازه و قدرت خنک کنندگی آن متفاوت هستند. یکی از کمپرسورهای قوی که در کولر های گازی مورد استفاده قرار می گیرد کمپرسور نوع (UTR plus) می باشد. این کمپرسور به گونه ای طراحی شده و قوی می باشد که می تواند گرمای طافت فرسای محیط را در مدت زمان کوتاهی خنک نماید. کمپرسورهای کولر های گازی محافظی دارند که آنها را در برابر نوسانات برق محافظت می کنند. اما با این وجود ممکن است دچار خرابی شوند که در ادامه در مورد علت خرابی و تعمیر کولر گازی و اسپلیت در تهران توضیحاتی خواهیم داد.

نحوه تعمیر کمپرسور کولر گازی

قبل از هر‌ چیزی بایستی این نکته را توضیح دهیم که وظیفه کمپرسور مکش گاز از اپراتور و انتقال آن به کندانسور است. اگر این کار بخوبی انجام نگیرد کولر خنکی لازم را ایجاد نمی کند. از علت های مهم خرابی و سوختگی کمپرسور می توان به موارد زیر اشاره نمود:
یکی از شایع ترین دلایل خرابی فن پنل بیرونی که وظیفه خنک کنندگی اجزاء پنل بیرونی را برعهده دارد.
کثیف بودن کندانسور
ولتاژ نامناسب ورودی برق
کم شدن گاز خنک کننده(مبرد)
عدم کیفیت سیمهای لاکی موتور
اشکال در سیم پیچ راه انداز و کمکی که تشخیص آن بایستی توسط کارشناس و تعمیرکار متخصص صورت پذیرد.

در چه زمانی احتیاج به تعمیر کمپرسور می باشد؟
چه زمان باید برای تعمیر کمپرسور کولر گازی اقدام‌کنیم؟ اولین بخش زمانی است که کولر را روشن و فن داخلی کار می کند. اما به محض وارد شدن کمپرسور به مدار فیوز ورودی برق را قطع می کند. وقتی نسبت به گاز کولر مطمئن هستیم اما باد داغ از کولر برون می زند. در این موارد و بعد از مشخص شدن قبل از این که کمپرسور را بشکافیم می توانیم با استفاده از سه روش زیر کمپرسور کولر را تست کنیم:
تست نمودن سیم پیچی کمپرسور کولر گازی
بررسی و چک کردن صدای موتور
تست کارکرد موتور
البته لازم به ذکر است که تمامی این مراحل بایستی توسط کارشناس فنی و متخصص صورت پذیرد. به هیچ وجه به صورت شخصی اقدام به این کارها ننمایید.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت تکنو تهویه ما به بررسی روند تعمیر کمپرسور کولر گازی پرداختیم. اما نکته آخر این که متخصصان شرکت تکنوتهویه آمادگی کامل خود را در مورد بازدید و تعمیر کلیه کمپرسور های کولر های گازی از جمله کولرهای اسپیلت ال جی ، سامسونگ، جنرال و دیگر برندهای معتبر را دارند. کارشناسان و تعمیرکاران شرکت تکنوتهویه توصیه می کنند حتما در مورد نصب. راه اندازی. بازدید های دوره ای با مراجعه به این شرکت. ضمن اطمینان از کلیه مراحل نصب و راه اندازی. در صورت خرابی و احتیاج به تعمیرات در سریع ترین زمان ممکن در کلیه مناطق شهر تهران بزرگ آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

اسکرول به بالا