موارد مهم در انتخاب کولرگازی و اسپلیت

موارد مهم در انتخاب کولرگازی و اسپلیت

موارد مهم در انتخاب کولرگازی و اسپلیت، فراوان هستند. از همه آنها که بگذریم، همواره باید در هنگام انتخاب کولر گازی و اسپلیت، چند نکته مهم زیر را در نظر بگیرید.

  1. ظرفیت سرمایش دستگاه
  2. راندمان انرژی مصرفی
  3. سطح و میزان صدای تولیدی دستگاه
  4. سطح کیفیت هوای خروجی از پنل
  5. سطح تکنولوژی و هوشمندی دستگاه
  6. نصب، راه اندازی و نگهداری دستگاه
  7. قیمت نهایی دستگاه

این مواردی که گفته شد، در انتخاب کولرگازی و اسپلیت بسیار مهم هستند. با در نظر گرفتن موارد فوق، می توانید یک انتخاب بهینه داشته باشید. برای آگاهی بیشتر از این موارد، شما را به مطالعه مقاله ای که کارشناسان تکنوتهویه آماده کرده اند، دعوت می کنیم. کارشناسان تکنوتهویه همواره جهت مشاوره و ارائه خدمات با کیفیت در خدمت شما هستند.

ظرفیت اسپلیت

محاسبه ظرفیت سرمایش کولرگازی و اسپلیت

محاسبه ظرفیت سرمایش کولرگازی و اسپلیت، از  موارد مهم در انتخاب دستگاه است. تعیین ظرفیت سرمایش مورد نیاز بر اساس اندازه اتاق یا مکانی که می خواهید خنک کنید، بسیار مهم است. محاسبه ظرفیت سرمایش کولرگازی و اسپلیت، راندمان بهینه دستگاه را تضمین می کند و به شما کمک می کند که در روزهای گرم سال در آسایش کامل باشید. ما در ادامه، به بررسی ظرفیت سرمایش و اهمیت آن در انتخاب کولرهای گازی و اسپلیت، خواهیم پرداخت. حتی نحوه محاسبه آن را نیز به شما خواهیم گفت. پس با تکنوتهویه همراه باشید.

 

ظرفیت سرمایش کولر گازی و اسپلیت معیاری برای سنجش توانایی آن در خنک کردن موثر یک فضای معین است. معمولاً بر حسب واحد حرارتی بریتانیا (BTU) در ساعت یا بر حسب تن تبرید (12000 BTU در ساعت) بیان می شود. ظرفیت سرمایش مورد نیاز برای اتاق شما تا حد زیادی به اندازه، عایق، تعداد پنجره ها و عوامل دیگر بستگی دارد.

 

فرمول محاسبه ظرفیت سرمایش کولرگازی و اسپلیت

فرمول محاسبه ظرفیت سرمایش کولرگازی و اسپلیت، چیز پیچیده ای نیست. البته اگر بخواهید آن را به صورت سرانگشتی محاسبه نمایید. در غیر این صورت، محاسبه همه موارد مهم در انتخاب کولرگازی و اسپلیت کار سختی می باشد.انتخاب ظرفیت سرمایش مناسب برای کولرگازی و اسپلیت شما، جهت اطمینان از عملکرد بهینه و راحتی بسیار مهم است.

انتخاب یک کولرگازی کوچک و با ظرفیت کم، ممکن است برای خنک کردن اتاق به اندازه ای به مشکل بر بخورد که منجر به عدم آسایش شما و افزایش مصرف انرژی شود. از طرف دیگر، یک کولرگازی بزرگ و با ظرفیت بالا، ممکن است فضا را خیلی سریع خنک کند. اما منجر به نوسان بالای دما، کنترل ضعیف رطوبت و اتلاف انرژی می شود.

 

تعیین ظرفیت سرمایش

  1. ابعاد اتاق خود شامل (طول، عرض و ارتفاع) را اندازه بگیرید.
  2. حجم اتاق را با استفاده از این ابعاد محاسبه کنید. (طول x عرض x ارتفاع)
  3. وضعیت عایق اتاق را در نظر بگیرید.

آ. برای یک اتاق با عایق بندی خوب، حجم را در 300 الی 350 BTU ضرب کنید.

ب. برای یک اتاق با عایق متوسط، حجم را در 400 الی 450 BTU ضرب کنید.

ج. برای یک اتاق با عایق ضعیف، حجم را در 500 الی 550 BTU ضرب کنید.

  1. در محاسبه ظرفیت سرمایش، بهتر است که عوامل دیگر مانند تعداد پنجره ها، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کاربری و تعداد نفرات حاضر در اتاق را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، این محاسبه یک تخمین تقریبی ارائه می دهد. اگر شرایط خاص یا شرایط منحصر به فردی دارید، مشاوره با تکنوتهویه همیشه یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود.

 

وقتی ظرفیت سرمایش ایده‌آل را برای کولرگازی و اسپلیت خود انتخاب می‌کنید، در واقع هم آسایش خود را تضمین کرده اید. هم در بهره وری انرژی و حفظ پول در جیبتان، حرکت درستی را انجام داده اید.

 

مفهوم EER در پلاک کولرگازی و اسپلیت

مفهوم EER در پلاک کولرگازی و اسپلیت بسیار مهم است. این مفهوم نشان دهنده راندمان دستگاه می باشد. اهمیت راندمان کولرگازی و اسپلیت را نمی توان نادیده گرفت. باید این مورد را در موارد مهم در انتخاب کولرگازی و اسپلیت لحاظ کنید. این یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب کولرگازی و اسپلیت است. در خرید کولرگازی و اسپلیت، به نسبت بازده انرژی بالا (EER) یا نسبت بهره وری انرژی فصلی (SEER) توجه کنید. کولرگازی های کم مصرف، می توانند به شما در کاهش مصرف برق کمک کنند و در عین حال دوستدار محیط زیست باشند.

 

درک بازده انرژی در کولرگازی و اسپلیت هنگام انتخاب دستگاه مناسب برای نیازهای شما ضروری است. بنابراین، ما می خواهیم به شما بگوییم که چرا بازده انرژی مهم است و چگونه می تواند به آینده ای سبزتر و پایدارتر کمک کند.

 

بازده انرژی فقط یک کلمه نیست. در انتخاب هر وسیله برقی باید به آن توجه کرد. کولرهای گازی و اسپلیت های کم مصرف برای بهینه سازی عملکرد سرمایش و در عین حال کاهش مصرف برق طراحی شده اند. این دستگاه ها با استفاده از انرژی کمتر به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می کنند. علاوه بر این، انتخاب یک اسپلیت کم مصرف می تواند به میزان قابل توجهی قبض برق شما را کاهش دهد و به شما امکان می دهد در طول زمان در هزینه خود صرفه جویی کنید.

فناوری اینورتر در کولرگازی و اسپلیت

اکنون می خواهیم ویژگی‌ها و فناوری‌های کلیدی را که کولرگازی و اسپلیت را به یک دستگاه کم مصرف تبدیل می‌کنند، بررسی کنیم.  یکی از تغییرات اساسی که در طراحی کولرگازی و اسپلیت اتفاق افتاده، استفاده از فناوری اینورتر است. فناوری اینورتر در کولرگازی و اسپلیت بسیار حائز اهمیت است. برخلاف کولرگازی های قدیمی که با سرعت ثابت کار می کردند، اینورترها سرعت کمپرسور را بر اساس میزان نیاز به سرمایش مورد نظر، تنظیم می کنند. این سیستم امکان کنترل دقیق‌تر دما را فراهم می‌کند و تضمین می‌کند که دستگاه کمترین میزان انرژی را مصرف می‌کند. در نتیجه باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف انرژی می‌شود.

 

اینورتر همچنین، باعث افزایش EER دستگاه می شود. EER نشان دهنده نسبت بازده انرژی می باشد. این معیاری است که ظرفیت سرمایشی یک کولرگازی را نسبت به مقدار انرژی مصرفی آن نشان می دهد. هنگام انتخاب کولرگازی و اسپلیت، به دنبال رتبه بالاتر EER باشید. زیرا نشان دهنده بهره وری انرژی بیشتر است. اسپلیت هایی که EER بالاتر دارند، فضای شما را به طور موثرتری خنک می کنند و در عین حال اتلاف انرژی را به حداقل می رسانند.

انتخاب صحیح اسپلیت

 

تاثیر تکنولوژی در کارکرد کولرگازی و اسپلیت

تاثیر تکنولوژی در کارکرد کولرگازی و اسپلیت، بسیار مهم است. همچنین این مورد، از  موارد مهم در انتخاب کولرگازی و اسپلیت می باشد. بسیاری از کولرهای گازی و اسپلیت های مدرن، مجهز به ویژگی های هوشمندی هستند که بهره وری انرژی را افزایش می دهند. این ویژگی ها شامل تایمرهای قابل برنامه ریزی، سنسورهای حرکتی و کنترل دمای تطبیقی می باشد. این فناوری‌های هوشمند به کولرگازی اجازه می‌دهند که خود را بر اساس وضعیت مکان تنظیم کند و اطمینان حاصل شود که انرژی فقط در صورت نیاز مصرف می‌شود.

 

اتصال اسپلیت به تلفن همراه

این گونه کولرگازی ها و اسپلیت ها، قادر هستند که بر اساس شرایط محیطی، میزان کارکرد، سرعت فن ها و توان کمپرسور را تغییر دهند. برخی از کولرگازی ها و اسپلیت های هوشمند، قابلیت تطبیق با تلفن همراه و نصب نرم افزار خاص خود را دارند. به این ترتیب شما می توانید ساعتی قبل از رسیدن به منزل، از راه دور کولر خود را روشن کنید. در این صورت با خاموش بودن اسپلیت در ساعاتی که در منزل نیستید، صرفه جویی زیادی در هزینه برق خواهد شد.

تاثیر نوع مبرد در عملکرد کولرگازی و اسپلیت

تاثیر نوع مبرد در عملکرد کولرگازی و اسپلیت، انکار ناپذیر است. زیرا در افزایش راندمان کولرگازی و اسپلیت، انتخاب مبردها نیز نقش بسزایی در تعیین بازده انرژی آنها دارند. دستگاه هایی را انتخاب کنید که از مبردهای سازگار با محیط زیست مانند R-32 یا R-410A استفاده می کنند. این مبردها پتانسیل گرمایش جهانی کمتری دارند و در مقایسه با مبردهای قدیمی مانند R-22 با محیط زیست سازگارتر هستند.

همچنین راندمان سرمایشی در برخی از مبردها، نسبت به برخی دیگر بالاتر است. البته تشخیص این مورد نیاز به بررسی چارت مبرد دارد. لازمه این بررسی، داشتن تخصص است. اگر شما این تخصص را ندارید، اصلا نگران نباشید. کافیست که با یک متخصص و اهل فن مشورت کنید. پیدا کردن چنین متخصصی کار دشواری نیست. کافیست که با تکنوتهویه تماس بگیرید. متخصصین ما، موارد مهم در انتخاب کولرگازی و اسپلیت را برای شما شرح داده، و شما را به طور کامل و کاملا رایگان راهنمایی می کنند.

 

عوامل موثر در میزان صدای کولرگازی و اسپلیت

عوامل موثر در میزان صدای کولرگازی و اسپلیت بیشمار است. اما نکته غیر قابل انکار این است که، هیچ کس یک کولرگازی پر سر و صدا را دوست ندارد. بنابراین همه به دنبال مدل هایی هستند که سطح صدای کمی دارند. این هم از موارد مهم در انتخاب کولرگازی و اسپلیت است.

 

نمی توان انکار کرد که کولرگازی و اسپلیت، به بخشی ضروری از زندگی ما تبدیل شده و راحتی را در تابستان های سوزان تضمین می کند. با این حال، مانند هر سیستم دیگری، آنها نیز ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند. یکی از ویژگی های اصلی کولرگازی ها، صدای تولید شده توسط آنها می باشد. در ادامه قصد داریم که دلایل ایجاد سر و صدا را بررسی ‌کنیم و راه‌های موثر برای کاهش آن را شرح دهیم. بنابراین با تکنوتهویه همراه باشید.

 

صدای کولرگازی و اسپلیت از چیست؟

صدای تولید شده توسط کولرگازی و اسپلیت معمولاً ترکیبی از دو صدا است. یکی صدای یونیت داخلی یا پنل و دیگری صدای واحد خارجی می باشد. یونیت داخلی که در فضای داخل اتاق شما قرار دارد، شامل یک موتور فن و یک بلوور است. واحد بیرونی که در خارج از خانه شما قرار دارد، کویل کندانسور، کمپرسور و فن را در خود جای داده است. عملکرد ترکیبی این اجزا می تواند صدا ایجاد کند. این صدا بسته به عوامل مختلف ممکن است شدت آن متفاوت باشد.

وجود این تعداد از قطعات مکانیکی، قطعا موجب صدا می شود. مثلا کمپرسور خود از عوامل اصلی تولید صدا است. کمپرسور که وظیفه گردش مبرد را بر عهده دارد، به دلیل عملکرد مکانیکی خود می تواند صدا تولید کند. میزان صدا بسته به نوع کمپرسور کولرگازی و اسپلیت شما می تواند متفاوت باشد. اما معمولا بیشترین سهم از صدای تولیدی دستگاه، متعلق به کمپرسور است. به همین دلیل مهم است که بیشترین دقت خود را در انتخاب کمپرسور کولرگازی و اسپلیت به خرج دهید.

محاسبه ظرفیت تهویه

 

تاثیر عملکرد فن بر صدای کولرگازی و اسپلیت

تاثیر عملکرد فن بر صدای کولرگازی و اسپلیت را نمی توان نادیده گرفت. زیرا یکی از عوامل صدای کولرگازی، فن آن می باشد. سرعتی که فن ها در آن کار می کنند می تواند به میزان قابل توجهی بر سطح صدای تولید شده تأثیر بگذارد. هر چه سرعت فن بالاتر باشد، صدای بیشتری تولید می کند. در حالی که فن های با سرعت پایین تر عملکرد آرام تری را ارائه می دهند.

 

کولرهای گازی و اسپلیت ها معمولاً دارای سرعت فن متغیر هستند. به این معنی که می توانید سرعت فن را به دلخواه خود تنظیم کنید. تنظیمات سرعت فن اغلب شامل سرعت های کم، متوسط و زیاد است که به شما امکان می دهد جریان هوا را در اتاق خود کنترل کنید. با تنظیم سرعت فن، می توانید مقدار هوادهی و سرمایش را بر اساس سطح راحتی خود تنظیم کنید. به عنوان مثال، در یک روز گرم تابستان، ممکن است سرعت فن بالاتر را برای خنک کردن سریع اتاق ترجیح دهید. در حالی که در روزهای معتدل تر، سرعت کمتر فن می تواند باد ملایمی را بدون اینکه بیش از حد زیاد باشد ایجاد کند.

 

اگر کولرگازی و اسپلیت دارید، می توانید از ریموت کنترل یا پنل کنترل روی خود دستگاه برای انتخاب سرعت فن مورد نظر استفاده کنید. شایان ذکر است که در برندها و مدل های مختلف، ممکن است گزینه های سرعت فن کمی متفاوت باشند. بنابراین بهتر است برای جزئیات بیشتر به دفترچه راهنمای کاربر مخصوص کولر گازی خود مراجعه کنید. در نهایت در نظر داشته باشید که سرعت فن، در ایجاد صدا بسیار موثر است.

 

تاثیر کیفیت نصب کولرگازی و اسپلیت در صدای آن

قطعا شما نیز می دانید که تاثیر کیفیت نصب کولرگازی و اسپلیت در صدای آن غیر قابل انکار است. نصب ضعیف و نادرست می تواند منجر به ارتعاشات و لرزش اضافی شود و صدای کلی تولید شده توسط دستگاه را تقویت کند. اطمینان از نصب حرفه ای برای به حداقل رساندن چنین مسائلی ضروری است. از دیگر عوامل صدا، فرسودگی دستگاه است. با گذشت زمان، اجزای یک اسپلیت ممکن است فرسوده شوند یا گرد و غبار جمع شده و منجر به افزایش سطح سر و صدا شود. تعمیر و نگهداری منظم و تعویض به موقع قطعات فرسوده می تواند به کاهش صدا کمک کند.

 

برای کاهش صدا، در حین نصب، مکانی را انتخاب کنید که انتقال صدا به محل زندگی شما را به حداقل برساند. قرار دادن یونیت بیرونی، دور از پنجره ها و اتاق خواب ها می تواند به کاهش نفوذ صدا کمک کند. همچنین استفاده از مواد عایق صدا مانند پانل های آکوستیک بسیار توصیه می شود. از آنها می توانید برای کاهش صدا در محل زندگی خود استفاده کنید.

 

اهمیت سرویس کولرگازی در کاهش صدای آن

اهمیت سرویس کولرگازی در کاهش صدای آن را تقریبا هر کسی می داند. سرویس دوره ای مناسب، می تواند هم در کیفیت سرمایش تولیدی و هم در کاهش صدای کولرگازی و اسپلیت، تاثیر بسیار زیادی بگذارد. بنابراین به صرف اینکه کولرگازی و اسپلیت شما در حال کار است، آن را رها نکنید. این اصلا دلیل خوبی برای عدم رسیدگی به آن نیست.

حتما فیلترهای هوا را به طور مرتب تمیز یا تعویض کنید. زیرا مسدود شدن فیلترها می تواند جریان هوا را مسدود کرده و در نتیجه صدا افزایش یابد. علاوه بر این، مطمئن شوید که یونیت بیرونی عاری از گرد و غبار و برگ گیاهان است. شستشوی دوره ای یونیت بیرونی یا همان کندانسور کولرگازی و اسپلیت، در عملکرد و کاهش صدای آن بسیار تاثیر گذار است. همچنین کنترل مرتب مقدار گاز دستگاه نیز توصیه می شود. کم یا زیاد بودن گاز در صدا و کیفیت عملکرد دستگاه تاثیر بالایی دارد.

 

تعمیر کولرگازی و اسپلیت در شرق تهران

تعمیر کولرگازی و اسپلیت در شرق تهران، در نمایندگی ویژه تکنوتهویه در این منطقه انجام می پذیرد. در صورت نیاز به خدمات سرویس، نگهداری و یا تعمیر کولرگازی و اسپلیت، کافی است که با شماره تلفن سراسری تکنوتهویه تماس بگیرید. پس از مشاوره تلفنی رایگان، ما در اسرع وقت کارشناسان خبره خود را جهت بررسی مشکل دستگاه شما، اعزام می کنیم.

تکنوتهویه با داشتن سابقه طولانی، توانمندی خود را در عرصه خدمات رسانی حوزه تهویه مطبوع، اثبات کرده است. تجربه رفع مشکل دستگاه های فراوان با برندهای مختلف، چراغ راه کارشناسان ما برای رفع مشکل کولرگازی و اسپلیت شما می باشد. ما همواره در کنارتان خواهیم بود.

همچنین میتوانید جهت تعیین ظرفیت از این لینک نیز استفاده نمایید.

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

پیمایش به بالا