مرکز تخصصی سرویس و تعمیر داکت اسپلیت الجی

مرکز تخصصی سرویس و تعمیر داکت اسپلیت الجی

مرکز تخصصی سرویس و تعمیر داکت اسپلیت الجی در تهران و کرج، شرکت تکنوتهویه می باشد. ال جی، یک برند معتبر در صنعت سرمایش و گرمایش، به ویژه در سیستم های تهویه مطبوع می باشد. شرکت تکنوتهویه، ارائه کننده خدمات به انواع تجهیزات تهویه مطبوع الجی می باشد. تعمیر، سرویس و نگهداری داکت اسپلیت الجی، یکی از خدمات تکنوتهویه است.

سرویس تخصصی داکت اسپلیت LG

 

داکت اسپلیت اینورتر سرمایش و گرمایش کارآمد و قابل تنظیم را برای فضاهای مسکونی و تجاری ارائه می دهد. درک عملکرد و الزامات نگهداری برای به حداکثر رساندن راندمان آنها ضروری است. با سپردن تعمیر، سرویس و نگهداری داکت اسپلیت خود به تکنوتهویه، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که داکت اسپلیت شما در بهترین حالت خود کار می‌کند و راحتی و بهره‌وری انرژی را برای سال‌های آینده فراهم می‌کند.

 

داکت اسپلیت ال‌جی در دو مدل اینورتر و غیر اینورتر عرضه می‌شود که مطابق با اولویت‌ها و نیازهای مختلف مصرف کننده است. داکت اسپلیت از دو جزء تشکیل شده است. یونیت داخلی که زیر سقف ساختمان قرار می گیرد. و واحد خارجی که از طریق کابل و لوله مسی به یونیت داخلی متصل شده است. این سیستم عملکرد سرمایش و گرمایش کارآمدی را برای فضای شما تضمین می کند.

 

ال جی به عنوان یک برند قابل اعتماد در بازار جهانی به ویژه در حوزه لوازم خانگی و سیستم های تهویه مطبوع شناخته شده است. چنانچه برای تجهیزات تهویه مطبوع الجی، به خصوص داکت اسپلیت، نیاز به خدمات تعمیر، سرویس و نگهداری داشتید، کافیست که با تکنوتهویه تماس بگیرید.

 

داکت اسپلیت چیست؟

در پاسخ به سوال داکت اسپلیت چیست، باید گفت که داکت اسپلیت، مشابه سیستم‌های اسپلیت دیواری، عمدتاً از دو جزء اصلی تشکیل شده است. یک یونیت خارجی، که به عنوان کمپرسور یا کندانسور نیز شناخته می‌شود. دیگری واحد داخلی، که به آن هواساز نیز می گویند. واژه داکت اسپلیت برگرفته از فناوری پیشرفته آن است که انتقال حرارت از طریق کانال یا دریچه های هوا را تسهیل می کند.

 

قطعه اصلی در واحد بیرونی یا کندانسور، کمپرسور می باشد. ایجاد سرمایش با اتصال یونیت خارجی به واحد داخلی از طریق لوله های مسی عایق شده که تبادل انرژی را تسهیل می کند، به دست می آید. بسته به عوامل مختلف، یونیت خارجی معمولاً در بالکن، تراس یا پشت بام ساختمان نصب می شود.

 

برخی از مدل‌های داکت اسپلیت هم عملکرد گرمایش و هم سرمایش را ارائه می‌کنند. برای تعمیر این مدل از داکت اسپلیت ها، با مرکز تخصصی سرویس و تعمیر داکت اسپلیت الجی تماس بگیرید. با این حال، با توجه به مقرون به صرفه تر بودن استفاده از انرژی گاز در فصول سردتر، کویل های آب گرم در داخل واحد برای تامین گرمایش نصب می شوند. آب گرم مورد نیاز برای کویل گرمایشی، توسط یک پکیج یا دیگ آب گرم که از طریق لوله‌ها به کویل متصل شده، تامین می شود. به همین دلیل است که مصرف برق در فصل زمستان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 

انواع داکت اسپلیت الجی

انواع داکت اسپلیت الجی در بازار موجود است. از نوع برق مصرفی، داکت اسپلیت الجی به دو دسته تقسیم می شود. برخی از داکت اسپلیت ها با برق تک فاز 220 ولت کار می کنند. اما برخی دیگر با برق سه فاز کار می کنند. به طور معمول دستگاه های 18000، 24000، 30000 و 36000 با برق تک فاز سازگار هستند. اما داکت اسپلیت های دارای ظرفیت 42000، 48000 و 60000 ، معمولا به برق سه فاز نیاز دارند.

 

در یک سیستم داکت اسپلیت، مانند یک اسپلیت معمولی، بسته به موقعیت جغرافیایی، از انواع مدل های کمپرسور با عملکردهای متنوع استفاده می شود. انتخاب نوع کمپرسور برای یک منطقه خاص با توجه به نیاز مصرف انرژی تعیین می شود. برای مناطق استفاده از کمپرسورهای روتاری که مصرف انرژی را بهینه می کنند، توصیه می شود. برای مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری، کمپرسورهای پیستونی پیشنهاد می‌شود.

 

داکت اسپلیت در دو نوع اصلی اینورتر و معمولی موجود است که تعمیر هر کدام از آنها را می توانید به مرکز تخصصی سرویس و تعمیر داکت اسپلیت الجی بسپارید. در یک داکت اسپلیت اینورتر، هنگامی که دمای محیط به سطح تنظیم شده توسط کاربر می رسد، مدار اینورتر این داده ها را از طریق سنسورها دریافت می کند. با رسیدن به دمای مورد نظر، کمپرسور شروع به کاهش دور می کند. در نهایت این فرآیند مصرف برق را کاهش می دهد.

 

بررسی داکت اسپلیت اینورتر و عملکرد آن

در ادامه به بررسی داکت اسپلیت اینورتر و عملکرد آن می پردازیم. به یاد داشته باشید که در صورت خرابی داکت اسپلیت اینورتر الجی، تعمیر آن را به مرکز تخصصی سرویس و تعمیر داکت اسپلیت الجی بسپارید. داکت اسپلیت اینورتر یک سیستم تهویه مطبوع محبوب و کارآمد است که هم قابلیت سرمایش و هم گرمایش را ارائه می دهد. اکنون می خواهیم داکت اسپلیت اینورتر، نحوه کار آن، و روش های نگهداری برای اطمینان از عملکرد و طول عمر بهینه این دستگاه را بررسی کنیم.

 

داکت اسپلیت اینورتر، از فناوری پیشرفته اینورتر برای تنظیم سرعت کمپرسور و تنظیم خروجی سرمایش یا گرمایش با توجه به دمای مورد نظر استفاده می کنند. اجزای کلیدی داکت اسپلیت به شرح زیر هستند:

 

1- یونیت خارجی: یونیت خارجی کمپرسور، کندانسور و شیر انبساط را در خود جای می دهد. وظیفه استخراج گرما از فضای داخلی در حالت سرمایش و انتقال آن به بیرون را بر عهده دارد. در حالت گرمایش، فرآیند را معکوس می کند و گرما را از هوای بیرون خارج می کند و آن را به داخل خانه منتقل می کند.

 

2- یونیت داخلی: یونیت داخلی شامل کویل اواپراتور، فیلتر هوا و فن دمنده است. مبرد سرد یا گرم شده را از واحد خارجی دریافت می کند. و آن را از طریق کویل داخلی به گردش در می آورد. سپس فن دمنده هوای مطبوع را از طریق کانال یا دریچه های هوا در سراسر اتاق پخش می کند.

تعمیر تخصصی داکت اسپلیت LG

 

سرویس و نگهداری داکت اسپلیت اینورتر

برای اطمینان از عملکرد بهینه و افزایش طول عمر داکت اسپلیت شما، سرویس و نگهداری داکت اسپلیت اینورتر بسیار مهم است. در ادامه به چند نکته ضروری جهت سرویس و نگهداری منظم داکت اسپلیت اشاره می کنیم.

 

1- تمیز کردن فیلتر: فیلترهای هوا را به طور منظم تمیز یا تعویض کنید تا جریان هوای مناسب حفظ شود و از تجمع گرد و غبار جلوگیری شود. گرفتگی فیلترها می تواند کارایی دستگاه را کاهش داده و سیستم را تحت فشار قرار دهد.

 

2- تمیز کردن کویل: کویلهای داخلی و خارجی را برای از بین بردن کثیفی، گرد و غبار و زباله ها تمیز کنید. کویل های کثیف می توانند مانع انتقال حرارت و کاهش کارایی شوند. از یک برس نرم یا کارواش برای تمیز کردن آرام کویل ها استفاده کنید.

 

3- بررسی مبرد: به طور دوره ای سطح مبرد را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در محدوده توصیه شده سازنده قرار دارد. سطح پایین مبرد می تواند نشان دهنده نشتی باشد که باید به سرعت توسط یک تکنسین حرفه ای برطرف شود.

 

4- تخلیه میعانات: برای جلوگیری از گرفتگی و نشت آب، خط تخلیه میعانات حاصل از تقطیر رطوبت اتاق را بررسی و تمیز کنید. گرفتگی خط تخلیه می تواند منجر به نشت آب از دریچه بازدید هواساز داکت اسپلیت شود.

 

5- تعمیر و نگهداری دوره ای: تعمیر و نگهداری سالانه را به یک تکنسین با تجربه بسپارید. آنها سیستم را بازرسی می کنند، اتصالات الکتریکی را بررسی می کنند، قطعات متحرک را روغن کاری می کنند و هر گونه تعمیرات یا تنظیمات لازم را انجام می دهند.

 

داکت اسپلیت با کمپرسور دور ثابت چیست؟

شاید شما هم بپرسید که داکت اسپلیت با کمپرسور دور ثابت چیست؟ اولا باید بگوییم که برای تعمیر این دستگاه، حتما با مرکز تخصصی سرویس و تعمیر داکت اسپلیت الجی تماس بگیرید. ثانیا این در واقع همان داکت اسپلیت غیر اینورتر معمولی است. در ادامه در خصوص این نوع از داکت اسپلیت بیشتر صحبت می کنیم. هنگامی که نوبت به سرمایش و گرمایش منازل یا دفاتر می رسد، داکت اسپلیت با کمپرسور سرعت ثابت راه حلی قابل اعتماد و مقرون به صرفه را ارائه می دهند. زیرا این سیستم ها برای ارائه سرمایش و گرمایش کارآمد در طول سال طراحی شده اند. این سیستم ها بدون توجه به شرایط آب و هوایی خارجی قادر به حفظ دمای محیط داخلی هستند. چه هوای بیرون گرم باشد و چه سرد، می توانید برای حفظ دمای محیط خود به این سیستم اعتماد کنید

 

کمپرسور قلب داکت اسپلیت شماست. برخلاف مدل‌های اینورتر که سرعت کمپرسور را بر اساس نیازهای سرمایش یا گرمایش تنظیم می‌کنند، کمپرسورهای معمولی با سرعت ثابت کار می‌کنند. این بدان معنی است که کمپرسور با ظرفیت کامل کار می کند تا محیط به دمای مورد نظر برسد و سپس خاموش می شود. در حالی که این ممکن است باعث مصرف برق بالاتر در مقایسه با مدل‌های اینورتر شود. اما سیستم‌های داکت اسپلیت با کمپرسورهای سرعت ثابت همچنان نسبت به کولرهای آبی معمولی، هوای مطلوب تری ایجاد می کنند.

 

داکت اسپلیت با کمپرسورهای سرعت ثابت اغلب در مقایسه با همتایان اینورتر خود قیمت پایینتری دارد. این آنها را به گزینه ای جذاب برای کسانی که بودجه کمی دارند تبدیل می کند. علاوه بر این، این سیستم‌ها به دلیل طراحی ساده‌تر، به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند و در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شوند.

 

برد کنترلی داکت اسپلیت الجی

برد کنترلی داکت اسپلیت الجی، به نوعی مغز این سیستم محسوب می شود. سیستم کنترل یک داکت اسپلیت، از جمله بردهای داکت اسپلیت الجی، به فناوری و اجزایی اطلاق می شود که عملکرد سیستم را تنظیم و مدیریت می کند. در مورد بردهای داکت اسپلیت الجی، آنها معمولاً مجهز به سیستم های کنترل پیشرفته هستند که ویژگی ها و عملکردهای مختلفی را ارائه می دهند. این سیستم های کنترلی برای ارائه راحتی، بهره وری انرژی و گزینه های سفارشی برای کاربران طراحی شده اند.

 

بردهای داکت اسپلیت الجی اغلب دارای یک کنترل از راه دور هستند که به کاربران امکان می دهد تنظیماتی مانند دما، سرعت فن و حالت کار را از راه دور به راحتی تنظیم کنند. همچنین این سیستم، کنترل دقیق دما را امکان پذیر می کند. بسیاری از بردهای داکت اسپلیت الجی دارای عملکرد تایمر هستند که به کاربران اجازه می دهد سیستم را برای روشن یا خاموش شدن در زمان های خاص برنامه ریزی کنند.

 

حالت صرفه جویی

ویژگی دیگر بردهای داکت اسپلیت الجی این است که آنها اغلب دارای حالت های صرفه جویی در مصرف انرژی مانند «حالت اکو» یا «حالت خواب» هستند. این حالت ها عملکرد سیستم را برای کاهش مصرف انرژی در عین حفظ محیط داخلی راحت بهینه می کنند. ضمن اینکه در صورت قطع برق، سیستم کنترل بردهای داکت اسپلیت الجی می تواند به طور خودکار سیستم را با تنظیماتی که از قبل تنظیم شده است، پس از آمدن برق، مجددا راه اندازی کند.

 

برخی دیگر از بردهای داکت اسپلیت الجی، دارای اتصال هوشمند هستند که به کاربران امکان می دهد سیستم تهویه مطبوع خود را از راه دور از طریق یک برنامه تلفن هوشمند کنترل و نظارت کنند. به طور کلی، سیستم کنترل بردهای داکت اسپلیت الجی با ارائه کنترل‌های آسان برای استفاده، ویژگی‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی و گزینه‌های اتصال هوشمند، تجربه متفاوتی به کاربر ارائه می‌دهد. برای تعمیر این بردها، با مرکز تخصصی سرویس و تعمیر داکت اسپلیت الجی تماس بگیرید.

 

انواع برد کنترلی داکت اسپلیت الجی

انواع برد کنترلی داکت اسپلیت الجی وجود دارد که هر کدام کاربری خاص خود را دارند. ساده ترین آنها، برد کنترل استاندارد الجی است. این یک برد کنترلی ساده است که با اکثر سیستم های داکت اسپلیت الجی ارائه می شود. این برد به کاربران امکان می دهد که دما، سرعت فن و حالت دستگاه را کنترل کنند.

 

برد کنترل مجهز به اتصال وای فای، به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از گوشی هوشمند یا سایر تجهیزات هوشمند داکت اسپلیت خود را از راه دور کنترل کنند. الجی همچنین بردهای کنترلی را ارائه می دهد که به طور خاص برای سیستم های داکت اسپلیت اینورتر طراحی شده اند. این بردهای کنترل برای کار با کمپرسور سرعت متغیر سیستم اینورتر بهینه شده اند و کنترل دقیق دما و بهره وری انرژی را ارائه می دهند.

 

برد کنترل مولتی زون

همجنین برای سیستم های داکت اسپلیت مولتی زون الجی، بردهای کنترلی موجود است که امکان کنترل مستقل دمای هر منطقه را فراهم می کند. این به کاربران امکان می دهد دماها و حالت های مختلف را برای مناطق یا اتاق های مختلف تنظیم کنند. توجه به این نکته ضروری است که بسته به مدل و سری سیستم های داکت اسپلیت الجی، شکل و عملکرد بردهای کنترلی ممکن است متفاوت باشد.

تکنوتهویه متخصص در تعمیر داکت اسپلیت الجی

تکنوتهویه، متخصص در تعمیر داکت اسپلیت الجی، بزرگترین ارائه دهنده خدمات در این زمینه می باشد. هنگامی که صحبت از تعمیر داکت اسپلیت الجی می شود، نام تکنوتهویه به عنوان ارائه دهنده خدمات پیشرو در این زمینه برجسته می شود. ما با تخصص، تجربه و تعهد خود به رضایت مشتری، به عنوان متخصصی که برای کلیه مشکلات مربوط به داکت اسپلیت راهکار دارد، به شهرت رسیده ایم.

 

تکنوتهویه دارای تیمی متشکل از تکنسین های بسیار ماهر است. که به طور گسترده در زمینه تعمیرات داکت اسپلیت الجی آموزش دیده اند. همین موضوع ما را به مرکز تخصصی سرویس و تعمیر داکت اسپلیت الجی تبدیل کرده است. تکنسین‌های ما دانش عمیقی از پیچیدگی‌های این سیستم‌ها دارند و به آن‌ها اجازه می‌دهد مشکلات را با دقت و کارایی تشخیص داده و حل کنند. آنها با سالها تجربه خود، با طیف گسترده ای از مشکلات مواجه شده اند. و سیستم های داکت اسپلیت بسیاری را تعمیر کرده اند.

 

سرویس با تجهیزات پیشرفته

ما در تکنوتهویه، طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهیم. چه یک مشکل جزئی باشد یا یک نقص بزرگ، تکنسین های ما برای رفع آن آماده هستند. از تعمیر قطعات آسیب‌دیده و جایگزینی قطعات معیوب گرفته. تا بهینه‌سازی سیستم و رفع مشکلات کلی دستگاه، ما در کنار شما هستیم. در تکنوتهویه برای ارائه خدمات، از تجهیزات و ابزارهای پیشرفته استفاده می شود. ما به این باور رسیده ایم که استفاده از ابزار مناسب برای تشخیص دقیق و تعمیرات کارآمد بسیار مهم است. ما با تجهیز تکنسین‌های خود به پیشرفته‌ترین تجهیزات، آنها را قادر می‌سازیم تا بهترین خدمات را ارائه دهند.

 

هنگامی که برای تعمیرات با ما تماس می گیرید، تیم ما به سرعت پاسخگو بوده و  برای هر زمان که شما راحت باشید، بازدید از دستگاه را برنامه‌ریزی می‌کند. ما برای وقت شما ارزش قائل هستیم و تلاش می کنیم تا هرگونه اختلال در برنامه روزانه شما را به حداقل برسانیم. در تکنوتهویه رضایت مشتری هسته اصلی کسب و کار ما است. ما به ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان خود با ارائه خدمات استثنایی و فراتر از انتظارات آنها اعتقاد داریم. تکنسین های حرفه ای ما نه تنها سیستم داکت اسپلیت شما را تعمیر می کنند، بلکه توصیه های ارزشمندی در مورد روش های صحیح نگهداری برای جلوگیری از مشکلات بعدی ارائه می دهند.

مطالعه این مطلب نیز پیشنهاد می گردد.

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

پیمایش به بالا