تعمیر سردخانه و یخچال صنعتی

 

تعمیر سردخانه و یخچال صنعتی : در گذشته در مورد برخی از تجهیزات و سیستم های برودتی نظیر چیلرها مطالبی عنوان کرده بودیم . در این نوشته سعی داریم در مورد سردخانه و تعمیرات سردخانه و یخچال صنعتی مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم .

تعمیر سردخانه و یخچال صنعتی

تعمیر سردخانه و یخچال صنعتی ، موردی است که بیشتر تولیدکنندگان و فروشندگان مواد غذایی و دارویی با آن سر و کار دارند. به خصوص قصابی ها و فروشندگان گوشت و مرغ که بیشتر به آن نیاز پیدا می کنند. نگهداری گوشت ، مرغ و میوه نیاز به سردخانه مناسب دارد.

سردخانه تکنو تهویه

دمای سردخانه

عامل اصلی در نگهداری این محصولات ، حفظ دمای مناسب می باشد. دمای نگهداری هریک از این محصولات متفاوت می باشد. مثلا دمای نگهداری گوشت و مرغ در یخچال ویترینی حدود 3 درجه سانتیگراد می باشد. مدت زمان نگهداری گوشت گرم در این دما حداکثر 72 ساعت است. چنانچه دمای یخچال پایینتر از این تنظیم گردد ، موجب سیاه شدن روی گوشت می شود. همچنین تنظیم دما در محدوده بالاتر ، رشد میکروب و باکتری را در بر خواهد داشت. برای سردخانه های انجماد محدوده دمای تنظیمی حدود 18- درجه سانتیگراد می باشد. همچنین دمای نگهداری میوه ها نیز با هم تفاوت دارد. مثلا برای نگهداری سیب دمای 5 درجه سانتیگراد پیشنهاد می شود.

حفظ رطوبت در سردخانه

یکی دیگر از نکات مهم در سردخانه ها ، حفظ رطوبت می باشد. هر محصول برای نگهداری به دما و رطوبت خاص خود نیاز دارد. چنانچه رطوبت مناسب محصول تامین نشود ، کیفیت ، طعم و ظاهر آن دچار مشکل می شود. رطوبت در نگهداری میوه ها در سردخانه از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد. برای دانستن محدوده دمای نگهداری هر محصول می توانید به جداول استانداردهای معتبر مراجعه نمایید.

اهمیت تجهیزات سردخانه

نکته حائز اهمیت این است که حفظ دما و رطوبت مناسب ، نیازمند داشتن تجهیزات تبرید مناسب می باشد. این تجهیزات نسبت به نوع سردخانه و یخچال صنعتی متفاوت می باشد. یکی از روشهای دسته بندی سردخانه و یخچال صنعتی ، دسته بندی زیر صفری و بالا صفری می باشد. سردخانه های بالا صفری بیشتر جهت نگهداری میوه و گوشت گرم در مدت زمان محدود هستند. سردخانه و یخچال های صنعتی زیر صفری جهت انجماد و نگهداری گوشت و مرغ منجمد می باشند. نوع تجهیزات استفاده شده در هر کدام از آنها می تواند با دیگری بسیار متفاوت باشد.

مثلا در بیشتر سردخانه ها از کمپرسورهای پیستونی استفاده می شود. اما نسبت به شرایط می توان از انواع دیگر کمپرسورها مانند اسکرو و اسکرال نیز استفاده نمود. معمولا واحدهای تبرید سردخانه مجهز به اویل سپراتور می باشند. چرا که لزوم برگشت مناسب روغن به خصوص در کمپرسورهای پیستونی ، همیشه از اهمیت زیادی برخوردار است. اکثر یونیتهای سردخانه و یخچال صنعتی به صورت هواخنک عرضه می شوند. واحدهای آب خنک بیشتر در سردخانه های بزرگ با تناژ بالا مورد استفاده قرار می گیرد. اواپراتور سردخانه ها از نوع گردش هوای اجباری می باشد. به این معنی که همه آنها دارای فن مناسب جهت گردش هوا در سردخانه می باشند. معمولا فن اواپراتور سردخانه از نوع آکسیال می باشد.

کاربرد یخچال صنعتی

یخچال های صنعتی نیز در رستورانها و یا کارگاهای کوچک کاربرد دارد. نکته حائز اهمیت این است که همواره باید در نگهداری سردخانه و یخچال صنعتی خود کوشا باشید. تعمیر سردخانه و یخچال صنعتی خود را به هیچ وجه به افراد تازه کار نسپارید. تکنو تهویه در امر تعمیر و نگهداری سردخانه و یخچال صنعتی ید طولایی دارد. ما با داشتن کادری متبحر ، دانش آموخته و کاربلد در خدمت شما هستیم. شما می توانید با خاطری آسوده تعمیر و نگهداری سردخانه و یخچال صنعتی خود را به ما بسپارید.

آسیب های اعتماد به افراد غیر متخصص

بسیار پیش آمده که کارفرمایی فقط بخاطر اینکه مثلا هزینه تعمیر را کاهش دهد ، تعمیر سردخانه و یخچال صنعتی خود را به افردا غیر متخصص سپرده است. همین امر باعث خرابی مجدد سردخانه و در نهایت محصولات درون آن شده است. تصور کنید چندین تن گوشت شما در سردخانه فاسد شود. چه حجم عظیمی از خسارت را تجربه خواهید کرد؟ جدا از خسارت ایجاد شده ، معدوم کردن آن گوشتهای فاسد نیز خود داستانی طولانی به دنبال خواهد داشت. بنابراین همواره سعی کنید که تعمیر سردخانه و یخچال صنعتی خود را به متخصصین با تجربه بسپارید. تکنو تهویه بهترین و با تجربه ترین کادر تعمیر سردخانه و یخچال صنعتی را در اختیار دارد. به ما اعتماد کنید تا از خسارتهای احتمالی در امان بمانید.

در صورت تمایل به مطالعه منابع خارجی کلیک کنید .

 

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

اسکرول به بالا