وکیوم کولر گازی ال جی

وکیوم کولر گازی ال جی ، همواره از مسائل بسیار مهم در تعمیر کولر گازی می باشد. پس از هر باری که اتصالات لوله کشی کولر گازی را جدا می کنید ، می بایست حتما عملیات وکیوم را انجام دهید.

وکیوم کولر گازی ال جی (LG)

عملیات وکیوم جهت خارج کردن هوا و رطوبت از کولر گازی می باشد. رطوبت دشمن اصلی سیکل تبرید محسوب می شود. جهت خارج کردن مقادیر پایین رطوبت از کولر گازی ال جی ، می بایست فشار داخل سیکل را تا مقدار مشخصی پایین آورید. زیرا آب در فشارهای پایین زودتر تبخیر می شود. با تبخیر آب موجود در کولر گازی ، می توانید رطوبت را با پمپ وکیوم و به صورت بخار از آن خارج نمایید. اما انجام عملیات وکیوم نیاز به تجربه و تخصص فراوان دارد. برای این کار باید از پمپ وکیوم مناسب استفاده نمایید. همچنین فشار وکیوم را نیز باید به مقدار مشخصی برسانید. در ادامه روش اصولی و صحیح وکیوم را به شما آموزش خواهیم داد.

وکیوم کولر گازی ال جی
تکنو تهویه نمایندگی کولر گازی الجی

مراحل :

– ابتدا وکیوم پمپ را به شیلنگ وسط منیفولد وصل کرده و محکم نمایید. به خاطر داشته باشید که حتما وکیوم پمپ را در حالت خاموش وصل کرده و از بسته بودن شیر منیفولد اطمینان حاصل نمایید.
– به طور تقریبی عملیات وکیوم حدود یک ساعت به طول می انجامد. اما در نهایت فشار نشان داده شده در منیفولد اهمیت دارد. زیرا زمان عملیات وکیوم ، با توجه به طول لوله کشی مسی و ظرفیت وکیوم پمپ متفاوت می باشد. جدول زیر زمان تقریب مورد نیاز برای عملیات وکیوم را نشان می دهد.

وکیوم کولر گازی ال جی
تکنو تهویه نمایندگی کولر گازی الجی

– وکیوم صحیح و قتی انجام می شود که عقربه گیج منیفولد ، عدد 76- سانتی متر جیوه (4 میلی متر جیوه یا کمتر) را نشان دهد. البته قبلا از سالم بودن و کالیبره بودن منیفولد خود اطمینان حاصل نمایید.

وکیوم کولر گازی ال جی
تکنو تهویه نمایندگی کولر گازی الجی

– پس از تکمیل وکیوم ، ابتدا شیر منیفولد را ببندید. سپس وکیوم پمپ را خاموش کنید و برای اطمینان مدتی صبر کنید. چنانچه عقربه گیج منیفولد حرکت نکرد ، عملیات وکیوم به درستی انجام شده و سیکل تبرید هیچ مشکلی ندارد. اما در صورت برگشت عقربه گیج ، می توان نتیجه گرفت که کولر گازی ال جی شما دارای نشتی می باشد. برای اطمینان ، پس از خاموش کردن وکیوم پمپ ، 5 دقیقه صبر کنید.
– پس از انجام عملیات موفق وکیوم ، شیلنگ شارژ را از پمپ وکیوم جدا کنید.

وکیوم کولر گازی ال جی
تکنو تهویه نمایندگی کولر گازی الجی

حتما

– به یاد داشته باشید که قبل از خاموش کردن پمپ وکیوم ، شیر منیفولد را ببندید. در صورت رعایت نکردن اینکار ، به دلیل منفی بودن فشار سیکل کولر گازی ، احتمال کشیده شدن روغن وکیوم پمپ به داخل دستگاه وجود دارد. همچنین می توانید از پمپ وکیوم مجهز به شیر یکطرفه استفاده کنید تا از برگشت روغن به سیکل جلوگیری شود. همچنین پس از پایان کار ، روغن وکیوم پمپ را چک کنید و در صورت کثیف بودن و یا کاهش سطح آن ، اقدام به تعویض یا شارژ روغن نمایید.

وکیوم کولر گازی ال جی
تکنو تهویه نمایندگی کولر گازی الجی

همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت رسمی ال جی مراجعه نمایید .

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

اسکرول به بالا