تعمیر داکت اسپلیت

تعمیر داکت اسپلیت
تعمیر داکت اسپلیت با تکنو تهویه

طبیعتاً شما تجهیزی به اسم اسپلیت را بارها شنیده‌اید و تا حدودی با آن آشنا هستید. در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه یا سیستمی به نام داکت اسپلیت آشنا کنیم. برای آشنایی کامل از چیستی این سیستم، مزایا و معایب آن، تعمیر داکت اسپلیت و این که در صورت مواجه شدن با خرابی داکت اسپلیت باید چگونه عمل کنید و… کافیست با ما تا پایان مقاله همراه باشید:

شما کاربران عزیز در صورت مواجه شدن با خرابی داکت اسپلیت و نیازمند شدن به تعمیر داکت اسپلیت و مشاوره مرتبط با آن می توانید با شماره تلفن های 88596109 و 66396355 تماس بگیرید و از خدمات تکنو تهویه استفاده کنید.

در صورت نیاز به مطالعه بیشتر مطالب زیر پیشنهاد می گردد:

 

داکت اسپلیت چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی کوتاه و در عین حال مفید برای داکت اسپلیت داشته باشیم، باید بگوییم داکت اسپلیت در واقع شبیه به اسپلیت ها و کولرهای گازی هستند که مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی می باشند.

داکت اسپلیت یک سری ویژگی های مختص به خود را دارد.  آن ویژگی این می باشد که یونیت داخلی داکت اسپلیت به صورت توکار درون سقف اجرا می شود. سپس به واسطه ی کانال کشی، هوا را به سایر اتاق ها، راهروها و مکان ها منتقل می کند. یونیت خارجی داکت اسپلیت نیز مانند کولر گازی و اسپلیت ها در فضای خارجی ساختمان مثل بالکن، پشت بام و… نصب و راه اندازی می شود.

 

مزایای داکت اسپلیت

همان طور که گفتیم داکت اسپلیت یک سری برتری ها و مزایا نسبت به دیگر سیستم ها مثل کولرهای آبی و کولرهای گازی دارد. اگر بخواهیم به طور کلی مزایای داکت اسپلیت را برشماریم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داکت اسپلیت نسبت به سایر سیستم های تهویه هوا، قیمت مناسب تر و کارایی منحصر به خودش را دارد.
  • یکی دیگر از مزایای داکت اسپلیت این می باشد که هوای تازه تر و مطبوعی را به محیط می دهد. زیرا قبل از آن که هوا را به محیط انتقال دهد  آن را فیلتر می کند.
  • از چند کانال کوچک تر برای انتقال هوا استفاده می شود، در نتیجه هوا به طور متوازن در محیط توزیع می گردد.
  • از دیگر مزایای داکت اسپلیت این می باشد که می توان یونیت خارجی آن را با اختلاف ارتفاع ۳۰ متر نسبت به یونیت داخلی نصب کرد.
  • دستگاه داکت اسپلیت هوای محیط را دریافت کرده و پس از خنک کردن آن به محیط باز می گرداند. این چرخش از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

یکی دیگر از خدمات تکنو تهویه عبارت است از سرویس و تعمیر انواع چیلرهای خانگی و صنعتی. جهت آشنایی بیشتر با این خدمات مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می گردد:

معایب داکت اسپلیت

داکت اسپلیت نیز مانند همه ی دستگاه ها در کنار مزایا، معایبی نیز دارد. در ادامه به تشریح این معایب پرداخته ایم:

  • از آن جا که هوا با دمای تنظیم شده به طور متوازن در محیط توزیع می گردد،افراد در هر اتاق نمی توانند دمای مورد نیاز خود را تنظیم کنند. این مورد از مهمترین معایب داکت اسپلیت ها می باشد.
  • دیگر معایب داکت اسپلیت صدای زیاد آن است. به همین علت برای سالن های کوچک مناسب نمی باشد.
  • داکت اسپلیت در حالت گرمایش مصرف برق نسبتا بالایی دارد.
  • نصب سخت داکت اسپلیت نسبت به سایر کولرهای گازی نیز از معایب آن می باشد.
تعمیر داکت اسپلیت
تعمیر داکت اسپلیت به صورت تخصصی

خدمات برندهای داکت اسپلیت با تکنو تهویه

برندهای زیادی از داکت اسپلیت در بازار وجود دارد. به عنوان مثال اگر بخواهیم چند مورد از برند های معروف را بر شماریم عبارت است از:

توشیبا (Toshiba)            ترین(Trane)

هایسنس(Hisense)        وستن ایر(Westen Air)

هیتاچی(Hitachi)           وسترن(Western)

پاناسونیک(Panasonic)    گرین(Green)

سامسونگ(Samsung)    میتسوبیشی(Mitsubishi)

ال جی(Lg)                  وست کول(Westcool)

دایکین(Daikin)              کریر(Carrier)

مدیا(Midea)                جنرال(General )

اجنرال(O’general)        فوجی(Fuji)

گری(Gree)                تراست(Trust)

تکنو تهویه به منظور سرویس، تعمیر داکت اسپلیت و دیگر خدمات، تمامی مدل ها  از جمله برندهای بالا را پوشش می دهد.

نا گفته نماند تمامی برندهای داکت اسپلیت نیاز به سرویس های دوره ای دارند. به این منظور ما گروه حرفه ای تکنو تهویه را به شما معرفی می کنیم تا بعد از نصب داکت اسپلیت نگران سرویس و تعمیر آن نباشید.

شما در صورتی که به هر یک از خدمات تکنو تهویه نیاز پیدا کرده اید، می توانید با شماره های 88596109 و 66396355 تماس حاصل فرمایید.

 

راهنمای خرید داکت اسپلیت

ممکن است شما به تازگی قصد داشته باشید برای منزل یا محیط کاری خود داکت اسپلیت تهیه و خریداری کنید. ما به منظور راهنمای خرید داکت اسپلیت، نکاتی را به شما می گوییم که شما کاربردی ترین نوع آن را، با توجه به شرایطی که دارید خریداری کنید.

  1. شهر و اقلیمی که در آن زندگی می کنید در انتخاب نوع دستگاه داکت اسپلیت موثر است. برای مثال نوع داکت اسپلیت که در شمال ایران باید استفاده شود با شهری مثل تهران کاملاً متفاوت است.
  2. نکته بعدی کاربری محیط مورد نظر است. برای مثال، در یک محیط مسکونی و یک محیط اداری نباید یک نوع داکت اسپلیت نصب و اجرا شود.
  3.  هنگام خرید داکت اسپلیت، به این نکته نیز باید توجه داشت که علاوه بر داکت اسپیلیت در یک واحد، وسایل مصرف کننده دیگری نیز وجود دارند. مجموع مصرف وسایل نباید بیشتر از کل آمپر موجود در یک واحد ساختمانی باشد. زیرا در برخی آپارتمان ها نیاز است از دو دستگاه برای تهویه بهتر استفاده کنند.
  4. نکته ی مهم دیگر سطح صدای داکت اسپلیت می باشد. برای مثال در واحدهای مسکونی انتخاب داکت اسپلیت با سطح صدای کمتر، موجب آسایش بیشتر ساکنین می شود.
  5. اگر از آن دسته افراد هستید که مسئله مصرف برق برایتان مهم است. داکت اسپلیت‌های کم مصرف که موجب کاهش هزینه‌های ثانویه می‌گردد را انتخاب کنید.

در ادامه و جهت آشنایی بیشتر با خدمات مربوط به دستگاه چیلر در تکنو تهویه، مطالب زیر را مطالعه نمایید:

 

تعمیر برد الکترونیکی داکت اسپلیت

تکنولوژی استفاده شده در داکت اسپلیت ها بخصوص در قسمت مدار کنترل و فرمان بسیار پیچیده می باشد. در نتیجه تعمیر و عیب یابی اصولی این قسمت نیز احتیاج به دانش و تخصص فراوان دارد. بخش تعمیر بردهای الکترونیک تکنو تهویه از متخصصان با تجربه و دانش آموخته الکترونیک و ابزار دقیق می باشند. این تیم در هنگام خرابی و آسیب دیدگی مدار فرمان، کنترل و یا قدرت داکت اسپلیت ها با توجه به مدل دستگاه و نقشه های مهندسی مدارات اقدام به تعمیر می نمایند.

واحد الکترونیک و ابزار دقیق تکنو تهویه به سایر شرکت ها و متخصصان همکار نیز خدمات تخصصی ارائه می دهد.

اجزای اصلی قسمت الکترونیک داکت اسپلیت شامل:

  • کنترلر دستگاه که معمولا در داخل ساختمان نصب میشود.
  • برد کنترل یونیت داخلی که وظیفه کنترل یونیت داخلی و ارتباط با برد یونیت خارجی و کنترلر را دارد.
  • برد کنترل و فرمان یونیت بیرونی یا کندانسور
  • برد فیلترینگ تغذیه که در بعضی دستگاههای اینورتر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برد IPM یا درایو کمپرسور که در دو نوع AC  و DC بوده و وظیفه راه اندازی نرم کمپرسور را دارد. البته در مدل اینورتر استفاده می شود.

روش عیب یابی داکت اسپلیت

دستگاه داکت اسپلیت اجزای متعدد و ساختار پیچیده ای دارد. هر کدام از اجزای این دستگاه که خراب شود نشانه مخصوص خود را دارد. در ادامه رایج ترین مشکلی که ممکن است برای داکت اسپلیت پیش بیاید و مانع از روشن شدن آن شود را بیان می‌کنیم و به عبارتی روش عیب یابی داکت اسپلیت را توضیح خواهیم داد:

  1. در گام اول اگر دکمه روشن داکت اسپلیت را زدید اما سیستم روشن نشد، پریز برق را بررسی کنید. اگر از سلامت آن مطمعن شدید، به وسیله ی مولتی متر مقدار برق ورودی داکت اسپلیت را اندازه گیری می کنید. در صورت عدم جریان برق مشکل از سیم رابط است که باید تعویض شود.
  2. کلید اصلی داکت اسپلیت در صورتی که به طور مداوم از آن استفاده شود، امکان خراب شدن آن زیاد است. برای اطمینان کلید را جدا کنید و به وسیله مولتی متر آن را تست کنید.
  3. همچنین ممکن است قسمتی از سیم کشی داکت اسپلیت به علت فرسوده شدن دچار قطعی گردد. از این رو می بایست محل اتصالات را چک کنید و از صحت جریان برق بین ترموستات و کلید موتور فن مطمئن شوید.

دلیل گرم شدن باد داکت اسپلیت

ممکن است داکت اسپلیت در حالت سرمایش قرار داشته باشد اما باد گرم تولید کند. دلیل گرم شدن باد داکت اسپلیت موارد زیر می باشد:

  • آسیب برد کنترلر داکت اسپلیت
  • پوشیدگی یونیت خارجی داکت اسپلیت
  • امکان دارد تنظیمات کنترلی بر روی حالت مناسب انتخاب نشده باشد.
  • شاید لوله‌های داکت اسپلیت دچار آسیب دیدگی و گرفتگی شده باشند.
  • خرابی ترموستات و یا تنظیم اشتباه آن نیز موجب تولید باد گرم در حالت سرمایش داکت اسپلیت می شود.
  • احتمال بعدی امکان اختلال و خرابی کمپرسور داکت اسپلیت می باشد.
  • ممکن است فیلتر دچار گرفتگی باشد.
  • ایراد در قسمت پروانه و یا قسمت‌های الکتریکی فن باعث تولید باد گرم در حالت سرمایش داکت اسپلیت می شود.

یکی از بخش های تخصصی فعال در تکنو تهویه، واحد تعمیرات و سرویس کولر گازی می باشد. برای آشنایی با این بخش مطالب زیر را مطالعه فرمایید:

تعمیر داکت اسپلیت در تهران

کاربران و شهروندان عزیز تهرانی این روزها در شرف فصل گرم سال هستند. ممکن است محیط کاری و منزل شما همشهریان عزیز مجهز به دستگاه داکت اسپلیت باشد. طبیعتا شما در صورت بروز نقص و جهت سرویس دوره ای، طی این روز ها به تعمیرکار و تعمیر داکت اسپلیت در تهران نیاز پیدا می کنید.

گروه تکنو تهویه سال هاست که در زمینه ی سرویس عیب یابی و تعمیر داکت اسپیلت دارای تجربه کاری درخشان می باشد. این تیم در تمامی فصول سال در جهت  تعمیر و سرویس سرمایش و گرمایش داکت اسپیلت به مشتریان عزیز خدمات رسانی می کند.

درصورتی که مایلید از خدمات این گروه استفاده کنید، با شماره تلفن های 88596109 و 66396355 تماس بگیرید.

در نظر داشته باشید تکنو تهویه خدمات مربوط به تعمیر کولر گازی و اسپلیت در تهران را نیز ارائه می نماید.

تعمیر داکت اسپلیت
تعمیر داکت اسپلیت فوری و حرفه ایی با تکنو تهویه

 

نکات مهم در جابجایی ارزان داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها به مراتب حساس تر از دیگر کولرهای گازی هستند. همچنین به علت داشتن وزن زیاد و نیازمند بودن به چند نیرو جهت جابجایی داکت اسپلیت هزینه جابجایی داکت اسپلیت به مراتب بیشتر خواهد بود. در نتیجه برای جابجایی آن ها می بایست یک سری نکات را در نظر داشته باشیم که حداقل خسارت مالی به ما و آسیبی به داکت اسپلیت وارد نشود. این نکات عبارتند از:

  •  لوله ها بعد از باز شدن حتما کور شوند تا رطوبت و غبار وارد لوله نشود زیرا موجب مسدود شدن شیر انبساط خواهد شد.
  • گاز داکت اسپلیت را کامل جمع کنید.
  • محل جدید جهت نصب داکت اسپلیت را با دقت بررسی کنید.

علل خرابی داکت اسپلیت

داکت اسپلیت نیز مانند دستگاه های دیگر ممکن است به هر دلیلی دچار نقص و خرابی شود. در ادامه به چند علل خرابی داکت اسپلیت اشاره می‌کنیم:

  1. عدم سرویس های دوره ای به موقع دستگاه داکت اسپلیت
  2. خراب شدن سنسورهای داخل اسپلیت
  3. غلط بودن تنظیمات دستگاه
  4. مسدود شدن و صدمه دیدن لوله های مسی
  5. داغ شدن بیش از اندازه یونیت خارجی
  6. خراب شدن قطعات برد دستگاه
  7. نقص و ایراد در قطعات کمپرسور و کندانسور
  8. کم شدن گاز داکت اسپلیت در اثر نشتی و یا غیره
  9.  وجود و یا خرابی در فیلترهای داکت اسپلیت

تعمیرکار ماهر داکت اسپلیت

در مواقعی که کاربر با مشکل جدی روبرو می شود و نیاز به تعمیر داکت اسپلیت دارد، به تعمیرکار ماهر داکت اسپلیت احتیاج پیدا می کند. پس باید در نظر داشت که یک تعمیرکار ماهر داکت اسپلیت چه ویژگی هایی را باید داشته باشد:

  • اولین نقطه و مهمترین نکته این باشد که وی باید یک مدرک معتبر در حوزه مربوط داشته باشد.
  • باتجربه باشد تا  خیلی زود علل اصلی خرابی دستگاه را متوجه شود و به درستی نقص آن را رفع کند.
  • یک تعمیرکار ماهر جدای از متخصص بودن در حرفه خود، می بایست از نظر اخلاقی و برخورد دارای ویژگی های مثبت داشته باشد.
  • در کار خود دقیق و صبور باشد تا در صورت طولانی شدن پروسه تعمیر داکت اسپلیت با حوصله از پس از رفع خرابی آن بربیاید.

تعمیر فوری و ارزان داکت اسپلیت

ممکن است کاربر یا مشتری عزیز به هر دلیلی نیاز به تعمیر فوری و ارزان داکت اسپلیت داشته باشد. گروه تکنو تهویه تمامی مشکلات کاربران و متقاضیان تعمیر فوری را درک می کند و با توجه به داشتن یک تیم متخصص و کاربلد در عیب یابی و تعمیر داکت اسپلیت، یکی از افراد گروه خود را جهت عیب یابی و رفع نقص فنی داکت اسپلیت شما اعزام می کند.

از آنجا که مرکز تکنو تهویه یکی از مراکز تعمیر فوری و ارزان داکت اسپلیت می باشد، شما در صورت نیاز به خدمات این تیم با شماره های 88596109 و 66396355تماس حاصل فرمایید.

در صورت نیاز به تعمیرات و سرویس حرفه ایی و منصفانه موتورخانه و تجهیزات مربوطه میتوانید از این بخش نیز بازدید فرمایید:

علائم کمبود مقدار شارژ گاز داکت اسپلیت

کمبود مقدار شارژ گاز داکت اسپلیت خود را با یک سری علائم نشان می دهد. این علائم به شرح زیر می باشد:

  • بعضی از قسمت های اواپراتور یا لوله ها برفک می زند.
  • کمپرسور بی وقفه کارمی کند.
  • دمای باد سرد آن نسبت به قبل گرم تر شده.
  • درجه حرارت لوله ی کمپرسور کم می شود.
  • آمپر دستگاه از حالت عادی کمتر می شود.
  • گردو خاک و چربی در محل نشت بر روی مدار لوله کشی دستگاه مشاهده می شود.
  • فشار قسمت مکش سیستم کم می شود.

علت صدای زیاد داکت اسپلیت

داکت اسپلیت یکی از دستگاه ها و سیستمی است که امروزه از آن هم به عنوان یک سیستم سرمایشی و هم به عنوان یک سیستم گرمایشی استفاده می کنند. اما یکی از معایب این سیستم صدای زیاد و می باشد. در ادامه چند علت صدای زیاد داکت اسپلیت را بازگو می کنیم.

  • نصب در مکان نادرست و نامناسب
  • نصب غلط یونیت داخلی
  • کانال کشی نامناسب علت صدای داکت اسپلیت
  • استفاده از کانال از جنس گالوانیزه
  • شکستن و تاب برداشتن پره‌ها
  • بهم خوردن ریگلاژ بلوور
  • کثیف بودن کندانسور و فیلتر
  • شل بودن پیچ و مهره‌های پنل
  • لق شدن پایه‌های کندانسور
  • گیر کردن جسم خارجی در کندانسور
  • عدم روغن کاری

هزینه و قیمت تعمیر داکت اسپلیت

برای تعمیر داکت اسپلیت نمی شود که هزینه و قیمت معینی را در نظر گرفت. زیرا هزینه و قیمت تعمیر داکت اسپلیت به عوامل مختلفی بستگی دارد در ادامه به تشریح مختصر این عوامل می پردازیم:

  1. اولین عامل موثر در هزینه و قیمت تعمیر داکت اسپلیت برند و نوع دستگاه است. هزینه تعمیر داکت اسپلیت برای برندهای مختلف، متفاوت است.
  2. دومین مورد بستگی به نیاز داشتن یا نداشتن دستگاه، به تعویض قطعات دارد.
  3. مورد دیگر دستمزد تعمیرکار مربوط  است که با توجه به مرکز تعمیرات مورد نظر و یا میزان حرفه‌ای بودن تعمیرکار هزینه و قیمت تعمیر داکت اسپلیت متفاوت می باشد.

اهمیت لوله کشی صحیح داکت اسپلیت

زمانی که سیستم داکت اسپلیت برای یک محیط نصب می شود زیرسازی اصلی این سیستم همان لوله کشی آن می باشد. به همین دلیل بسیار حائز اهمیت و مهم است که این عملیات به درستی و با نهایت دقت و کیفیت انجام شود.

دلیل حساسیت و اهمیت لوله کشی دقیق داکت اسپلیت این می باشد که در صورت هرگونه اشتباه در روند اجرایی لوله کشی داکت اسپلیت موجب پدید آوردن عوارض جبران ناپذیری می گردد. کوچکترین اشتباهی در این زمینه فاجعه به بار می آورد.

با توجه به اهمیت لوله کشی صحیح داکت اسپلیت، شما می توانید از خدمات تیم تکنو تهویه استفاده کنید که دارای متخصصان و تعمیرکاران مجرب و با تجربه در این زمینه می باشند .

در صورت مایل بودن برای دریافت خدمات تکنو تهویه با شماره تلفن های 88596109 و 66396355 تماس بگیرید.

دلیل نشتی آب در داکت اسپلیت

کاربرانی که از داکت اسپلیت برای تهویه محیط خود استفاده می کنند در اکثر مواقع برایشان مشکلاتی مثل نشتی آب در داکت اسپلیت رخ می دهد. در ادامه به برخی از مواردی که موجب نشتی آب داکت اسپلیت می شود اشاره می کنیم.

  • خرابی و ایراد در ورودی آب گرم داکت اسپلیت
  • یکی دیگر از دلیل نشتی آب در داکت اسپلیت ها مسدود بودن شیلنگ های درین یا باز شدن ناگهانی آن ها می باشد.
  • ایراد در نحوه نصب کردن یونیت داخلی و تراز نبودن آن دیگر علت نشتی آب داکت اسپلیت می باشد.

تعویض کمپرسور داکت اسپلیت

تعویض کمپرسور داکت اسپلیت وابسته به یک سری شرایط است. در درجه اول باید بررسی کرد که اختلال و آسیب وارد شده بر روی این قطعه چه مقدار است.  لذا اگر امکان تعمیر آن وجود داشت با هزینه کمتری آن تعمیر کرد. اما در صورت بررسی و مطمئن شدن از اینکه نارسایی در این قطعه وجود دارد تنها راه تعویض کمرسور می باشد.

چرا تیم تکنو تهویه؟

تیم تکنو تهویه یک سری برتری ها و خدمات منحصر به فردی دارد که خوشبختانه موجب شده اعتماد کاربران و همچنین کارخانجات بزرگ تولیدی را به خود جلب کند. دلیل انتخاب تکنو تهویه توسط  کاربران و این کارخانجات خصوصیت و خدمات زیر می باشد:

  • تخصص و تجربه بالای کارشناسان تکنو تهویه، در زمینه سرویس و تعمیر چیلر داکت اسپلیت
  • اعزام یک تیم حرفه ای برای رفع مشکل و خرابی داکت اسپلیت
  • سابقه چندین سال فعالیت مستمر در زمینه تعمیرات انواع کولر گازی و داکت اسپلیت
  • سرعت عمل در ارائه و عرضه ی خدمات مورد نیاز مشتریان و کاربران عزیز تکنو تهویه
  • احترام به مشتریان و درک نگرانی های متقاضیان
  •  اعزام تیم متخصص و ارائه ی خدمات به تمام نقاط استان تهران و شهرهای اطراف
  • اعلام هزینه منطقی و منصفانه
  • استفاده از قطعات اصلی و اورجینال

لازم به ذکر است تکنو تهویه در تمام مناطق تهران دارای نمایندگی و تیم های فعال می باشد. این مورد جهت تسریع و افزایش کیفیت خدمات بسیار حیاتی می باشد. به برخی از این نمایندگی ها در ذیل اشاره شده است:

 

خدمات سریع آسان و ارزان سرویس و تعمیر داکت اسپلیت در تهران

از آن جا که خدمات سرویس و تعمیر داکت اسپلیت به گونه ایست که شما اگر بخواهید خودتان هم انجامش دهید به راحتی انجام پذیر نیست. باید از کارشناسان مجرب در این زمینه استفاده کنید.

شما کاربران عزیز تهرانی می توانید از افراد در تکنو تهویه و خدمات سریع آسان و ارزان سرویس و تعمیر داکت اسپلیت در تهران بهره مند شوید.

همچنین در صورتی که به مشاوره نیاز دارید یا نیازمند به سرویس و تعمیر فوری داکت اسپلیت می باشید. حتی برای مطلع شدن از هزینه سرویس و تعمیر داکت اسپلیت کافیست با شماره هایی که در ادامه قید شده است تماس بگیرید. افراد در این تیم همواره با صبر و حوصله پاسخگوی شما مشتریان و متقاضیان عزیز می باشند.

جهت آموزش و کسب اطلاعات علمی در زمینه تهویه مطبوع میتوانید از لینک های زیر بازدید نمایید:

5/5 - (8 امتیاز)
نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

اسکرول به بالا