تعمیر سرویس و نگهداری موتورخانه استخر

تعمیر سرویس و نگهداری موتورخانه استخر1

سرویس و نگهداری و تعمیر موتورخانه استخر از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا این موتورخانه استخر می باشد که آب با کیفیت و دمای مناسب را برای شما تامین می کند. عمده آلودگی آب استخر در لایه های سطحی است و به همین دلیل است که حذف موثر این آب های سطحی بسیار مهم است. معمولاً قسمت کم عمق استخر بار سنگین‌تری دارد و در نتیجه آب آلوده‌تر می‌شود. معمولا سیستم گردش آب این استخرها ، دارای خروجی های اسکیمری و یک خروجی در کف و انتهای عمیق استخر است. برای سرویس، نگهداری و تعمیر موتورخانه استخر با تکنو تهویه تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

تعمیر سرویس و نگهداری موتورخانه استخر2

 

اهمیت موتورخانه استخر

موتورخانه استخر ، در واقع قلب استخر شماست. بدون آن استخر آبی بی کیفیت ، بدبو و بیماری زا خواهد داشت. حفظ دمای مناسب آب نیز توسط موتورخانه استخر صورت می گیرد. آب ورودی از موتورخانه خانه از طریق ورودی ها توزیع می شود. به شرطی که تعداد مناسب ورودی و خروجی وجود داشته باشد. این یک روش موثر برای گردش آب است. به خاطر داشته باشید که سیستم سیرکولاسیون باید متعادل باشد و تعداد خروجی ها و ورودی ها توسط طراح سیستم گردش آب و تصفیه خانه محاسبه شود. با سپردن سرویس، نگهداری و تعمیر موتورخانه استخر خود به تکنو تهویه ، از حفظ کیفیت آب آن مطمئن شوید.

 

محاسبه تعداد ورودی و خروجی آب استخر کوچک با تکنو تهویه

برای راحتی کار ما یک استخر با مساحت 40 متر مربع ، مثلاً 10 متر × 4 متر را مثال زده ایم. برای خروجی‌ آب به دو اسکیمر در هر دیوار بلند به سمت انتهای کم عمق استخرنیاز می باشد. این خروجی ها باید فاصله مناسبی از ورودی‌ها داشته باشد. یک اسکیمر دیگر نیز در مرکز دیواره کوتاه در انتهای عمیق‌تر استخر برای خروجی نصب کنید. یک خروجی در کف و در انتهای عمیق تر استخر باید قرار داشته باشد. در مجموع برای استخر با مساحت 40 متر مربع به پنج خروجی اسکیمری و یک خروجی در کف استخر نیاز است. برای ورودی ها نیز به دو ورودی در هر دیوار بلند به سمت انتهای کم عمق و یک ورودی در دیوار کوتاه در انتهای کم عمق نیاز است. ورودی ها نباید نزدیک به اسکیمرها باشند. در مجموع برای این استخر به پنج ورودی نیاز دارید.

 

محاسبه تعداد ورودی و خروجی آب استخر بزرگ با تکنو تهویه

برای این کار ما یک استخر با مساحت 133 متر مربع ، مثلاً 16.67 متر در 8.00 متر را در نظر گرفته ایم. برای خروجی این استخر بهتر است که سه اسکیمر در هر دیوار بلند به سمت انتهای کم عمق در نظر بگیرید. یک اسکیمر هم در دیوار کوتاه در انتهای عمیق‌تر استخر لحاظ کنید. یک خروجی هم در کف و در انتهای عمیق‌تر استخر قرار دهید. در مجموع هفت خروجی اسکیمری و یک خروجی در کف استخر مورد نیاز است. برای ورودی نیز دو ورودی در دیوار کوتاه در انتهای کم عمق نصب کنید. دو ورودی هم در هر دیوار بلند به سمت انتهای عمیق‌تر استخر قرار دهید. در مجموع شش ورودی مورد نیاز است.

 

شرایط نصب اسکیمر و ورودی آب استخر

تکنو تهویه بهترین راهنمای شما برای طراحی تاسیسات استخر می باشد. ما می توانیم در انتخاب تاسیسات مناسب و نحوه لوله کشی صحیح استخر به شما کمک کنیم. خروجی ها و ورودی ها باید مطابق با این اصل قرار گیرند که سنگین ترین آلودگی در ناحیه کم عمق آب است. بنابراین گردش صحیح آب در ناحیه کم عمق آب بسیار مهم است. ورودی ها و خروجی ها نباید نزدیک به هم باشند و دوره گردش آب باید مطابق با کاربری استخر باشد. گردش آب صحیح به حفظ کیفیت و دمای آب کمک شایانی می کند.

 

تعمیر سرویس و نگهداری موتورخانه استخر3

تعمیر موتورخانه استخرهای بزرگ با تکنو تهویه

تکنو تهویه با تجربه بسیار زیاد خود در سرویس، نگهداری و تعمیر موتورخانه استخرهای بزرگ ، آماده ارائه خدمات به شما می باشد. برای هتل ها ، باشگاه ها و مدارس ، توصیه می شود که از گاتر و سیستم سر ریزی برای خروج آب استخر استفاده شود و سیستم گردش آب به همراه یک مخزن متعادل کننده طراحی شود. آب تصفیه شده را از طریق پخش کننده ها وارد استخر کنید. استفاده از سیستم سرریزی و گاتر در استخرهای بزرگ و عمومی در از بین بردن آلودگی سطحی به طور قابل ملاحظه ای موثرتر از سیستم اسکیمری می باشد. استفاده از این سیستم برای استخرهایی که بار سنگینی در آنها پیش بینی می شود توصیه می گردد.

 

گاتر استخر چیست؟

گاتر در واقع همان کانال باریک و کوچک دور دهانه استخر می باشد. این کانال در استخرهای سرریزی کاربرد دارد. متأسفانه ، گاتر استخرها گاهی اوقات به صورت بتن بدون درپوش رها می شود. این کار مطمئناً نه تنها رضایت بخش نیست ، بلکه باعث ایجاد آلودگی نیز خواهد شد. بهترین و مقرون به صرفه ترین گاترها ، گاترهای سرامیکی لعابدار هستند. یک روش نسبتاً مناسب ، ایجاد گاتر در بتن است که با سطح صافی تکمیل شده و سپس با دو لایه رنگ لاستیکی یا یک پوشش اپوکسی تکمیل و پوشیده می شود.

 

 

اهمیت تصفیه آب استخر

قبلاً ذکر شد که بسیار مهم است که در سیستم برداشت آب آلوده و توزیع آب تصفیه شده ، این اطمینان حاصل شود که کل آب استخر در طول دوره چرخش به گردش در آید. سیستم تصفیه آب که شامل فیلترها و سیستم ضد عفونی آب می شود ، باید کل آب استخر را در یک محدوده استاندارد از نظر کیفیت و درجه حرارت حفظ کند. توصیه می شود که طراحی سیستم گردش آب و تصفیه خانه به عهده یک شرکت با سابقه مانند تکنو تهویه باشد. سیستم گردش آب برای یک استخر بزرگ با شکل آزاد که دارای تجهیزات موج سازی است نیاز به طراحی دقیق توسط یک شرکت با تجربه دارد.

منایع مطالعاتی

نوشته‌های تازه

سایر مطالب و مقالات

اسکرول به بالا